جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد مطلب : 127489
دبیر کل حزب‌الله ضمن فلسطینی‌ خواندن طوفان الاقصی درباره گسترش دامنه جنگ به آمریکا هشدار داد

طوفان نصرالله

طوفان نصرالله
دبیر کل حزب‌الله در نخستین سخنرانی از زمان آغاز طوفان الاقصی ضمن تشریح ابعاد این عملیات و فلسطینی‌ بودن آن، به آمریکایی‌ها درباره ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی هشدار داده و بر آماده بودن گزینه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش خبر داد.
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: «درد و رنج مردم فلسطین که از بیش از ۷۵ سال پیش ادامه داشته، مسئله جدید و پنهانی نیست؛ اما اوضاع در سال‌های گذشته در فلسطین بسیار سخت بود، بخصوص با وجود این کابینه احمق، کودن و وحشی. این کابینه تندروی اسرائیل اسرای فلسطینی را تحت فشار قرار داد که این مسئله اوضاع انسانی را بسیار دشوار کرد. حدود ۲۰ سال است که دو میلیون انسان در شرایط سخت در نوار غزه زندگی می‌کنند و کسی برای آن‌ها کاری نکرده است».
هم تصمیم و هم اجرای عملیات بزرگ طوفان الاقصی صددرصد از سوی فلسطینیان بوده و طراحان این نقشه را از همه حتی از گروه‌های مقاومت مستقر در غزه پنهان کرده بودند. کاملا سری بودن این عملیات بود که موفقیت را با عنصر غافلگیری تضمین کرد».سید حسن نصرالله ادامه داد: «این پنهان‌کاری، اصلا باعث رنجش کسی در گروه‌های مقاومت نشد، بلکه ما همه این عملیات را ستودیم. این عملیات هیچ گونه تاثیر منفی بر تصمیمات هیچ یک از گروه‌ها یا جنبش‌های محور مقاومت ندارد. این عملکرد برادرانمان در حماس هویت واقعی این نبرد و اهداف را تثبیت کرد و جلوی دشمن را برای انتشار اخبار جعلی بخصوص زمانی که از روابط گروه‌های مقاومت در منطقه صحبت می‌کنند، گرفت».
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: «نبرد طوفان الاقصی و عدم اطلاع هیچکس از آن، خود ثابت کرد که این نبرد کاملا فلسطینی و برای ملت فلسطین و آرمان آن‌هاست و هیچ ارتباطی با هیچ مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد. آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، نشان داد که ایران هیچ قیمومیتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی سران مقاومت و رزمندگان آن‌ها هستند. اقدام بزرگ طوفان الالقصی منجر به وقوع زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، روانی و روحی در سطح رژیم صهیونیستی شد که پیامدهای موجودیتی و راهبردی برای آن‌‌ها به دنبال خواهد داشت و زمان حال و آینده این رژیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد».
 دولت آمریکا و رئیس‌جمهور، وزیران و ژنرال‌های آن همگی شتافتند تا این رژیم را حفظ کنند اما تا این لحظه هنوز نتوانسته ابتکار عمل را به دست بگیرد. این شتابزدگی آمریکا برای به آغوش گرفتن اسرائیل ضعف و سستی این رژیم را نشان داد».سید حسن نصرالله همچنین بیان کرد: «از ساعات اولیه نبرد واضح بود که دشمن سردرگم شده است. در سال ۲۰۰۶ هدفشان نابود کردن مقاومت لبنان و بازگرداندن دو اسیر بدون مذاکره و تبادل بود. بعد از گذشت ۳۳ روز به اهدافشان نرسیدند و امروز نیز در غزه همین مسئله تکرار می‌شود. آنچه در غزه در خال رخ دادن است، مسئولیت مستقیم آمریکا در قبال این کشتارها و نفاق را نشان می‌دهد».آمریکا مسئولی کامل جنگ کنونی در غزه است و اسرائیل ابزار است و آمریکا نمی‌گذارد تجاوزات متوقف شوند و آتش‌بس را رد می‌کند. آمریکاست که جنگ غزه را مدیریت می‌کند و به همین دلیل مقاومت عراق تصمیم حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را اتخاذ کرد. این تصمیم تصمیم دوراندیشانه و شجاعانه‌ای بود. دو هدف هست که باید برای تحقق آن تلاش کرد: یکی توقف تجاوزات و دوم پیروزی حماس در غزه.
«شما باید برای توقف تجاوزات به غزه  تلاش کنید، محکومیت کافی نیست و روابط را قطع کنید و سفرای خود را فرا بخوانید. متاسفانه پیشتر می‌گفتیم که صادرات نفت به آمریکا را قطع کنید و امروز از شما می‌خواهیم صادرات به اسرائیل را متوقف کنید. کمی قدرت ندارید که گذرگاه رفح را باز کنید؟! علی‌رغم تهدیدات، مردم یمن چند اقدام انجام دادند و موشک‌ها و پهپادهایشان را روانه [اراضی اشغالی فلسطین] کردند حتی اگر آن‌ها را سرنگون کنند؛ اما در پایان این موشک‌ها و پهپادها به ایلات و پایگاه‌های نظامی اسرائیل در جنوب فلسطین می‌رسند».آنچه در جبهه لبنان رخ می‌دهد، در تاریخ این رژیم بی‌سابقه بوده است. مقاومت لبنان وارد یک نبرد واقعی شده که تنها افرادی آن را درک می‌کنند که در مناطق مرزی حضور دارند. این نبرد یک نبرد متفاوت است».
جنبش حزب الله لبنان خبر داد که مقر فرماندهی «زیدین» متعلق به رژیم صهیونیستی را با دو پهپاد هدف قرار داده است.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که 20 خمپاره و سه موشک ضد تانک از جنوب لبنان به سمت منطقه مرزی در «الجلیل» شلیک شده است.نیروهای مقاومت فلسطین ضمن قدردانی از حملات حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی، تأکید کردند که در این جنگ، پیروز خواهند شد و در قدس شریف، نماز اقامه خواهند کرد.
خبر دیگر آنکه همزمان با افزایش حمایت‌های جهانی از غزه، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام دانشجویان در برخی دانشگاه‌های آمریکایی برای اعلام حمایت از نوار غزه تصویب کردند.در همین حال بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات فعلی وارد اراضی اشغالی شد.کریس مورفی سناتور دمکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا گفت: به نظر نمی‌رسد که اسرائیلی‌ها بتوانند به هدف خود یعنی پایان دادن به تهدیدات حماس دست یابند. کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند زمان برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه رو به اتمام است. سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد: جنبش حماس «دشمنی قدرتمند» است و زرادخانه موشکی عظیمی دارد؛ جنگجویان آن آموزش دیده‌‌اند و سال‌هاست که تمرین می‌کنند.سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا این لحظه ۳۳۸ نظامی در جنگ در غزه کشته شده‌اند و شمار اسرای اسرائیلیِ در بند «حماس» نیز به ۲۴۱ نفر رسیده است.
هزاران نفر از مردم قطر با تجمع در خیابان‌های شهر دوحه، نسل‌کشی مردم غزه را محکوم کردند.جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار «وقفه» در جنگ غزه شد تا زمان بیشتری برای خارج کردن «زندانیان» فراهم شود.مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا با آتش‌بس در غزه مخالفت کرد.وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با درخواست‌ها برای آتش بس در غزه مخالفت کرد.وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه دست‌یابی به «وقفه بشردوستانه» در جنگ غزه دشوار است، از بازگشایی گذرگاه رفح به عنوان یک گام رو به‌جلو استقبال، اما تصریح کرد که اوضاع بسیار شکننده است.هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز گفت که نیروهای ارتش این رژیم در جنگ با غزه متحمل خسارت‌های زیادی شده‌اند.
در موریتانی تظاهرات در مقابل سفارت‌های غربی در پایتخت این کشور در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.ساکنان شهرهای اردن اعتراضاتی را در محکومیت جنایت‌های رژیم برگزار کردند. در تونس نیز فعالان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند.در فرانسه صدها تن تظاهرات کردند.در کشورهای آفریقایی نیز اعتراضاتی در حمایت از غزه برگزار شد.در آمریکا ده‌ها یهودی آمریکایی و معترضان از اقلیت‌های دیگر تظاهراتی را برگزار کردند. در انگلیس دو سازمان «کودکان را نجات دهید» و آکسفام از دولت انگلیس خواستند بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات در نوار غزه فشار بیاورد. وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این کشور از طریق گذرگاه رفح آماده می‌شود که روند خروج نزدیک به ۷ هزار تبعه خارجی از غزه را تسهیل کند.شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد که نیروهای این جنبش، در یک کمین در شمال غرب غزه توانستند چند نظامی صهیونیست را از پای درآورند.مجلس نمایندگان آمریکا طرحی که خواستار ارائه کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل است را به تصویب رساند.
https://siasatrooz.ir/vdcivyaz3t1ar52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی