شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 127501
رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا همچنان مدارس و آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهد

مشاور نتانیاهو: بیمارستان‌ها هدف مشروع برای ارتش اسرائیل است!

مشاور نتانیاهو: بیمارستان‌ها هدف مشروع برای ارتش اسرائیل است!
در بمباران مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که هزاران آواره فلسطینی در آن حضور دارند، بیش از ۱۵۰ نفر شهید و زخمی شدند در حالی که سران رژیم صهیونیستی رسما بمباران بیمارستان و قتل عام بیماران را هدفی مشروع برای ارتش این رژیم عنوان می‌منند.
در بمباران مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که هزاران آواره فلسطینی در آن حضور دارند، بیش از ۱۵۰ نفر شهید و زخمی شدند.کانال تلگرامی خبرگزاری قدس نت با انتشار ویدئویی نوشت: اسرائیل مدرسه الفاخوره را که پناهگاه آوارگان در اردوگاه جبالیا بود، هدف قرار داد.
در این میان یکی از مشاوران نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بیمارستان الشفا در غزه یک هدف مشروع برای ارتش اسرائیل است.مارک رگو، سفیر سابق اسرائیل در لندن که در حاضر یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو است گفت که تل‌آویو معتقد است که سیستم «کنترل و فرماندهی» حماس زیر بیمارستان الشفا قرار دارد. اظهارات رگو در مصاحبه با کانال ۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی بعد از افزایش خشم عمومی از این رژیم در نتیجه حمله به آمبولانسی که در حال انتقال زخمی‌ها از بیمارستان الشفا به گذرگاه رفح بود مطرح شده است. ارتش رژیم صهیونیستی حمله به آن آمبولانس را پذیرفته اما مدعی شده که این خودرو در حال انتقال عوامل حماس بوده است.
ادعاهای ارتش صیهونیستی در حالی مطرح شده که تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از محل حمله رژیم صهیونیستی شهادت عده زیادی از غیرنظامیان را در این حمله نشان می‌دهد. مدیر مجتمع پزشکی الشفا گفته گروهی از کادر درمان و امدادگران در حمله رژیم صهیونیستی به درب ورودی این مجتع به شهادت رسیده‌اند. در این حمله دست‌کم ۶۰ نفر شهید و مجروح شده‌اند. در همین حال، رئیس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفته که از حمله به آمبولانس در غزه شوکه شده است. تدروس آدهانوم گبرسیوس در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بیماران، کارکنان سلامت، تأسیسات سلامت و آمبولانس‌ها بایستی در تمامی شرایط مورد محافظت قرار بگیرند.»
خبر دیگر آنکه بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به تل‌آویو از مقام‌های اسرائیلی خواسته با پذیرش وقفه در جنگ فشارها بر روی واشنگتن بابت حمایت تمام‌عیار از اسرائیل را کاهش دهد.سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن از برگزاری نشست پنج کشور عربی و تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه آمریکا در امان پایتخت اردن درباره غزه خبر داد.
در حالی که رژیم صهیونیستی حمله به مراکز درمانی و کودکان در غزه را به یک امر روزمره و عادی تبدیل کرده پاریس اقدام این رژیم در حمله به یک مرکز فرهنگی فرانسه در غزه را «حیرت‌انگیز و غیرقابل درک» توصیف کرده است.وزیر جنگ اسرائیل در جریان دیدار با بلینکن در جلسه کابینه جنگی اسرائیل گفته که تل‌آویو با هیچ وقفه‌ای در جنگ بدون آزادسازی «گروگان‌ها» موافقت نخواهد کرد.صدها تن از حامیان فلسطین در ادامه موج تحصن‌های خود در ایستگاه‌های قطار پایتخت انگلیس، ایستگاه دیگری در این شهر را به تسخیر خود درآوردند.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در بیست و نهمین روز از حملات تجاوزکارانه علیه نوار غزه، جنایاتی از جمله بمباران بیمارستان، مساجد و منازل مسکونی را تکرار کردند؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.جنگنده‌های صهیونیستی، قایق‌های ماهیگیران در سواحل رفح سوختند. خبرنگار الجزیره گزارش داد که بیش از ۱۰ قایق ماهیگیری پس از بمباران سواحل رفح در جنوب نوار غزه توسط قایق های توپدار اسرائیلی در آتش سوختند.
طبق آخرین‌ گزارش‌ها، جنگنده‌های رژیم اشغالگر حملات خود در محله الزیتون، واقع در جنوب شرق شهر غزه را تشدید کرده و حتی اطراف مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند. در این میان سوناک نخست وزیر بریتانیا در اظهاراتی اقدام جهت برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در جنگ غزه در سالگرد پایان جنگ جهانی اول را «تحریک‌آمیز» خوانده و مدعی شده است که این اقدامات می‌تواند موجب هتک حرمت به روز موسوم به «آتش‌‌بس» شود.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تاکید بر حضور نیروهای «سرایا القدس»، شاخه نظامی‌اش در نبرد کنونی با اشغالگران، تصریح کرد: اسرائیل در مقابل مقاومت ما شکست خواهد خورد؛ دشمن در شمال غزه متحمل خسارت شده و در حال عقب‌نشینی است.یک مسوول در وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، رژیم صهیونیستی غیرنظامیان را در غزه نمی‌کشد!دانا استرول، دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه به خبرنگار شبکه خبری الجزیره گفت، کشورش از رژیم صهیونیستی با قدرت حمایت می‌کند اما از بابت غیرنظامیان در نوار غزه نگران است.
وی با حضور در برنامه «از واشنگتن» درباره قتل‌عام فلسطینی‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی مدعی شد، رژیم صهیونیستی غیرنظامیان را در غزه نمی‌کشد بلکه اقداماتی را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیگر قادر به تهدید صهیونیست‌ها نیست.جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، رئیس‌جمهور و دولت آمریکا را مسئول قتل‌عام فلسطینیان در نوار غره دانست و تاکید کرد که رژیم اشغالگر، با حمایت مستقیم واشنگتن مرتکب کشتارهای وحشیانه می‌شود.صدها هزار نفر در سرتاسر آمریکا این هفته در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کنند و خواستار برقراری آتش بس در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس شوند.گروهی از معترضان به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در ایالت کالفرنیا مانع از خروج یک کشتی نظامی از بندراوکلند جهت کمک به تل‌آویو شدند.چند نهاد سازمان ملل شامل سازمان بهداشت جهانی و یونیسف هشدار دادند که با توجه به کمبود دسترسی به مراقبت کافی، مرگ‌ومیر زنان باردار در غزه افزایش یابد و زندگی نوزادان هم به موبند است.در ادامه حمایت‌های بین‌المللی افکار عمومی از فلسطینیان، تعدادی از کنشگران برزیلی در ساحل معروف ریودوژانیرو، کشتار کودکان بی دفاع غزه را محکوم کردند.
در حمله  رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، ۲ مسجد دیگر از جمله مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، تخریب شد.برخی از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا، رئیس جمهور این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند تا در ماجرای جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس از اهرم فشار برای محدود کردن اقدامات وحشیانه این رژیم علیه غزه استفاده کند.دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار درباره حملات به کادر درمانی در غزه گفت که از حمله به بیمارستان الشفا وحشت‌‌زده شده و درخواست خودرا برای آتش بس تکرار می‌کند.وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که تلفات این کشور در عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی به ۳۹ کشته افزایش یافت.
https://siasatrooz.ir/vdcdz50ffyt0xk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی