جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : 127642
ابعاد دیگری از واهی بودن توجیهات صهیونیست‌ها‌ در کشتار غزه برملا شد

از نبود تونل زیر بیمارستان الشفا تا دروغ‌پراکنی با تونل‌های سوئد

از نبود تونل زیر بیمارستان الشفا تا دروغ‌پراکنی با تونل‌های سوئد
رژیم صهیونیستی در حالی همچنان به نسل کشی در غزه ادامه می‌دهد که در رسوای‌های جدید این رژیم و حامیانشان از یک سو گزارش‌ها نشان می‌دهد که زیر بیمارستان الشفا تونلی نبوده و از سوی دیگر تونل‌های کشف شده ادعایی صهیونیست‌ها در اصل تصاویر تونل‌های سوئد بوده است.
رئیس حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که اسرائیل باید به تیم این سازمان برای بررسی ادعاهای این رژیم درباره بیمارستان الشفاء دسترسی بدهد.«وولکر تورک» کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در مصاحبه با شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره اتهامات ارتش اسرائیل که حماس بیمارستان الشفا را به مقر فرماندهی و مکانی برای پنهان کردن تسلیحات تبدیل کرده گفت: ما نیاز داریم که به داخل بیمارستان الشفاء نگاهی بیندازیم. تورک تاکید کرد که چنین شرایطی به یک بررسی مستقل بین‌المللی نیاز دارد چرا که ما روایت متفاوتتری داریم.
شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، گزارش داد که هیچ مدرکی دال بر کشف شبکه تونلی حماس در زیر بیمارستان الشفاء و صحت ادعای ارتش اسرائیل وجود ندارد. این شبکه آمریکایی گزارش داد: «مطمئناً هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نیروهای اسرائیلی یک تونل چند سطحی با اتاق‌های زیرزمینی را کشف کرده‌ باشند. چیزی که در نقشه‌های ارائه شده توسط سخنگوی ارتش در کنفرانس مطبوعاتی تقریباً سه هفته پیش خود آن را نشان داد».در همین حال در حالی که اسرائیل با انتشار تصاویری ادعا کرده که توانسته وارد تونل‌های زیرزمینی حماس شود، اکنون مشخص شده که این تونل‌ها مربوط به یک جاذبه گردشگری در جزیره «Skipsholmen» سوئد بوده وشامل تونل‌های نظامی است که قدمت آن به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد! ادعای رژیم صهیونیستی در مورد کشف سلاح و مهمات در بیمارستان شفاء که با انتشار تصاویری از چند قبضه سلاح مطرح شد، موج گسترده تمسخر و طنز در  رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بدنبال داشت و بسیاری سئوال کردند که برای همین چند قبضه سلاح ابتدایی این بیمارستان را در معرض  بمباران شدید و حملات وحشیانه قرار دادید و باعث کشته شدن ده‌ها کودک، بیمار و مجروح شدید؟
خبر دیگر آنکه سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) اعلام کرد که تل آویو موافقت خود با ایده استقرار نیروهای بین المللی در نوار غزه پس از جنگ فعلی را به اطلاع واشنگتن رسانده است.وزارت امور اضطراری روسیه خبر داد که در مجموع ۱۰۷ شهروند این کشور از طریق گذرگاه رفح مصر، غزه را ترک کردند.ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم خانه رئیس دفتر سیاسی حماس در غرب غزه را بمباران کرده‌اند.
یک مقام آمریکایی گفت که تل‌آویو می‌خواهد شمال غزه را با بولدوزر تخریب کند تا یک منطقه حائل امنیتی ایجاد کند اما واشنگتن مخالف است.وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی، گفت که عاملان جنایات علیه بشریت در نوار غزه و فلسطین، دیر یا زود محاکمه خواهند شد. خبر دیگر آنکه پیش‌نویس قطعنامه تصویب‌شده توسط شورای امنیت در بامداد پنجشنبه خواستار وقفه فوری بشردوستانه و ایجاد گذرگاه‌های امن در سراسر نوار غزه شد.
سخنگوی سازمان آنروا با اشاره به محاصره کامل غزه توسط رژیم صهیونیستی می‌گوید که مردم غزه روزانه تنها 10 درصد از غذای مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای آغاز جنگ غزه 2735 نفر به دست نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.فرانسه از خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن انتقاد کرد و آن را «سیاست ترور» نامید.
نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات سراسری در همین امروز، ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اکثریت پارلمانی را از دست داده و ائتلاف اپوزیسیون به قدرت می‌رسند.معترضان ایرلندی حامی فلسطین تظاهراتی را در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در شهر دوبلین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه برپا کردند. خبرنگاران و تحلیلگران سیاسی اسرائیلی، در پی افشای دروغین بودن ادعای وجود شبکه تونل حماس در زیر بیمارستان الشفاء غزه پس از حمله به آن، تل‌آویو را به باد انتقاد گرفتند.وزارت خارجه عربستان سعودی، حملات اسرائیل به بیمارستان الشفا و همچنین بمباران بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه را محکوم کرد.ژیم صهیونیستی بعد از ناکامی در ارائه مستندات لازم برای تأیید ادعای خود در خصوص استفاده حماس از بیمارستان الشفاء به عنوان پایگاه فرماندهی و کنترل به یک دلیل‌تراشی جدید روی آورده است.ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که حماس شواهد مربوط به استفاده از بیمارستان الشفاء به عنوان مقر فرماندهی و کنترل را پنهان کرده است.
خبر دیگر آنکه پلیس آمریکا ده‌ها نفر از معترضانی که برای حمایت از آتش‌بس در غزه تظاهرات کرده بودند را دستگیر کرد. یک روز پس از رای مخالف پارلمان انگلیس به طرحی درباره آتش‌بس فوری در غزه، صدها تن از حامیان فلسطین از دانش‌آموزان مدارس تا فعالان ضد صهیونیست در شهرهای مختلف انگلیس دست به تظاهرات زده و خواستار توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و پایان دادن به کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین شدند.بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش دارد که آمریکا و اروپا در حال بررسی طرحی برای استقرار نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در غزه پس از جنگ هستند.
نخست وزیر هند کشتار غیرنظامیان در درگیری اسرائیل و حماس را محکوم کرد و خواستار مذاکره و دیپلماسی برای پایان دادن بر این بحران شد.سران ۱۲ نهاد سازمان ملل و سایر سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند در ایجاد مناطق امنی در غزه که به صورت یکجانبه اعلام شده باشند مشارکت نخواهند کرد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در صورت تحویل گرفتن گروگان‌ها از حماس یک آتش‌بس موقت در غزه برخوردار خواهد شد.رئیس‌جمهور فرانسه در بحبوحه گسترش خشم عمومی در جهان از عملیات رژیم صهیونیستی به وجود اختلاف در میان کشورهای اروپایی بر سر آتش‌بس در غزه اذعان کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcjxaev8uqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی