شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : 127656
رژیم صهیونیستی نسل‌کشی دیگری را در غزه رقم زد

قتل‌عام در مدرسه «الفاخوره»

ملت‌ها بار دیگر در بسیاری از کشورها فریاد حمایت از فلسطین سر دادند
قتل‌عام در مدرسه «الفاخوره»
رژیم صهیونیستی که همچنان به بمبارن بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد در نسل کشی جدید بمباران مدرسه‌ «الفاخوره» در شمال غزه تاکنون بیش از ۲۰۰ شهید به جا گذاشته است.
جنگنده‌های رژیم اسرائیل دیروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.به نوشته خبرگزاری شهاب، این مدرسه وابسته به سازمان ملل (اونروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.آژانس امدادرسانی اونروا نیز در اطلاعیه‌ای گفت که به شکل روزانه مدارس و مراکز آوارگان را به اطلاع اسرائیل می‌رساند تا از حملات مصون بماند.
رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که منطقه جبالیا به شدت زیر بمباران هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار دارد و اشغالگران از انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های ممنوعه فسفری در این حمله بهره می‌برند.وزارت بهداشت فلسطین نیز گفته است که صدها نفر در حمله به دو مدرسه الفاخوره و تل الزعتر شهید و مجروح شده‌اند.در پی این جنایت جنبش حماس در بیانیه‌ای گفت که کشتار مدرسه الفاخوره در ادامه صدها مورد قتل عام قلسطینی‌ها با چراغ سبز دولت آمریکا انجام شده است. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به بمباران مدرسه الفاخوره، گفت که این حمله وحشیانه اثبات می‌کند که رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی اعلان جنگ کرده است.
در این میان روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از وام ۶ میلیاردی اسرائیل برای تامین هزینه‌های جنگ برابر حماس خبر داد.اسرائیل اخیراً ۶ میلیارد دلار از طریق معاملات مخفیانه برای تأمین هزینه‌های جنگ خود علیه حماس در نوار غزه وام گرفته است، اما به گفته فایننشال تایمز مجبور شده برای دریافت این وام‌ها هزینه‌های استقراض غیرمعمول و بالایی نیز پرداخت کند.جنگ در غزه طولانی شده است و روزانه ۲۶۰ میلیون دلار هزینه برای اقتصاد رژیم صهیونیستی دارد؛ این مبلغ بیش از مقداری است که تل آویو در آغاز جنگ در ۷ اکتبر انتظار داشت.
خبر دیگر آنکه حامیان مسئله فلسطین در انگلیس دیروز در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی ۱۰۰ راهپیمایی برگزار کردند.وزیر آموزش انگلیس گفته که بعضی از دانش‌آموزان در این کشور برای شرکت در تظاهرات‌ در حمایت از غزه درس و مدرسه را رها کرده‌اند.جیلیان کیگان گفت که مدارس باید با «جدیت حداکثری» با این موج از غیبت‌های دانش‌آموزان مقابله کنند. معترضان آمریکایی از مسئولان دانشگاه میشیگان خواستند تا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نظامی حامی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.صد‌ها هزار تن از شهروندان اندونزی با موتور سیکلت به خیابان‌ها آمدند و با برافراشتن پرچم فلسطین از مردم غزه حمایت کردند.در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر بخش‌هایی از شمال نوار غزه را هدف قرار داد حملات توپخانه ای ارتش این رژیم علیه شهر غزه ده‌ها شهید برجای گذاشته است.از سوی دیگر در جریان حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه محله الصبره واقع در شهر غزه ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده اند.شمار زیادی از مردم یمن در شهر مرزی صعده با برگزاری راهپیمایی گسترده حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.
نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و رهبر مخالفان این کشور طی سخنرانی در پارلمان، خطاب به مقامات ایتالیایی گفت: به نام ایتالیا مردم غزه را نکشید. «جوزپه کونته» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و رهبر مخالفان این کشور طی سخنرانی در پارلمان، خطاب به مقامات ایتالیایی گفت: فوراً انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کنید.یک روزنامه آمریکایی ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص استفاده نظامی نیروهای حماس از بیمارستان شفا در غزه را رد کرد.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بعد از بازدید ۳ تن از روزنامه نگاران این روزنامه از بیمارستان شفای غزه به نظر می‌رسد شواهدی دال بر اثبات ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه حماس از این بیمارستان برای پنهان کردن سلاح‌های خود استفاده کرده و یا آن را تبدیل به مقر فرماندهی خود کرده وجود ندارد. خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بر خلاف ادعاهای اشغالگران صهیونیست، هنوز یک لیتر سوخت وارد نوار غزه نشده است.
گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در چند ساعت اخیر دو تانک، یک دستگاه بولدوزر نظامی و هفت خودرو زرهی و نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار غزه منهدم کرد.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد تنها تشیکلات خودگردان می‌تواند بعد از پایان جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی فلسطین، غزه را اداره کند.. وی افزود: خُب، چه کسی غزه را کنترل خواهد کرد. فکر می‌کنم فقط یکی می‌تواند این کار را بکند--تشکیلات خودگردان فلسطین.
"بریت مک گورک" فرستاده آمریکا به خاورمیانه و شمال آفریقا که برای سخنرانی به اجلاس امنیتی سالانه در منامه پایتخت بحرین دعوت شده است، بار دیگر مواضع آمریکا در حمایت همه جانبه از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را تکرار کرد.شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از تجمع ظهر امروز خانواده‌های اسیران صهیونیست به همراه ۲۰ هزار نفر دیگر از حامیان آنها در شهر قدس اشغالی خبر داد.معاون وزیر امور خارجه انگلیس با هدف رایزنی درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه در کل منطقه، راهی غرب آسیا شد.معاون وزیر خارجه عربستان سعودی، در نشست منامه در خصوص پیامدهای طولانی شدن جنگ غزه هشدار داد و خواستار آتش بس فوری شد.
حامیان فلسطین در آمریکا این بار با تجمع مقابل شرکت مادر شبکه فاکس نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال به نحوه پوشش اخبار جنگ غزه اعتراض کردند.رئیس‌جمهور ترکیه در سفر به آلمان گفت که همه چیز در غزه نابود شده و در پی بمباران‌ها چیزی به نام غزه باقی نمانده است.معاون پارلمان رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه جنگی این رژیم برای دادن اجازه ورود مقادیر بسیار محدودی سوخت به غزه انتقاد کرد.واتوری که یکی از اعضای حزب حاکم لیکود است در پیامی در فضای مجازی از این تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و مدعی شده اسرائیل دارد «بیش از حد انسانی» رفتار می‌کند. ده‌ها تن از اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها در استانبول علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه دست به تجمع زدند.
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید که رژیم صهیونیستی قصد دارد شمال نوار غزه را به صورت کامل خالی کند.آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) عنوان کرده است که برای اجرای عملیات در غزه روزانه به 160 هزار لیتر سوخت نیاز دارد.
https://siasatrooz.ir/vdcenf8zpjh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی