شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : 127661
راهپیمایی میلیونی در حمایت از مردم فلسطین

مردم ایران به میدان آمدند

مردم ایران به میدان آمدند
روز گذشته بار دیگر مردم همیشه در صحنه و هوشیار ایران در محکومیت اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی در تهران و دیگر شهرهای کشور به میدان آمدند و یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.
دیروز میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن شاهد حضور گسترده مردم تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه بود. آنها دوشادوش هم و با مشت‌های گره کرده مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند. در این میان حضور جوانان، نوجوانان، کودکان و حتی نوزادان ایرانی شایان توجه بود. نوجوانان و جوانان ایرانی همواره در رویدادهای مهم حضور داشته و نشان داده‌اند با اخبار و حوادث اطراف شان بیگانه نیستند.
برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی - هنری کودکان و نوجوانان و اجرای سرود و برنامه‌های فرهنگی اقدام دیگری بود که در این راهپیمایی نقشی متمایز و ویژه به کودکان و نوجوانان داده بود. گروهی از دختران دبستان منطقه 18 نیز با پوشیدن کفن و در دست گرفتن نمادین نوزدان کفن پوش در این راهپیمایی، بمباران غزه و کشتن کودکان فلسطینی را محکوم کرده و درباره علت حضورشان در این راهپیمایی گفتند: ما به این راهپیمایی آمدیم تا به کودکان فلسطینی بگوییم تنها نیستند و ما در هر شرایطی کنار آنها می‌مانیم.
یکی دیگر از جلوه‌های ویژه این راهپیمایی حضور مقامات مسئول در کنار اقشار مختلف مردم بود، از جمله عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار خانواده و بدون هرگونه تشریفات معمول حضور داشت. همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد علی جاودان، علیرغم مساعد نبودن وضعیت جسمی و استفاده از ویلچر در این راهپیمایی شرکت کرده بود.
امیر ماندگار، بازرس کمیته ملی پارالمپیک و جانباز ویلچرنشین (جانباز از هردو پا) نیز ضمن حضور با ویلچر گفت: وقتی ما ظلمی را در دنیا می‌بینیم نباید ساکت باشیم. مردم ایران همواره در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در صحنه حاضر بودند ولی کشورهای دیگر تازه با ماهیت اسرائیل آشنا شده‌اند و پس از گذشت ده‌ها سال از ظلم‌هایی که به این مردم شده جهانیان با تظاهرات میلیونی مرگ بر اسرائیل می‌گویند.
وی در رابطه با مجروحیتش و فعالیت‌های بعد از آن نیز بیان کرد: من در سال ۱۳۵۹ در منطقه سر پل ذهاب و در سن ۱۹ سالگی از دو پا مجروح شدم. پس از گذراندن دوران نقاهت وارد کار ورزش جانبازان و معلولین شدم و همچنان در این حوزه فعالیت دارم. من در این سال ها در رشته‌های مختلف اعم ورزشی اعم از بسکتبال تیر و کمان، تنیس روی میز، شنا و دومیدانی فعالیت داشتم و اکنون بازرس کمیته ملی پارالمپیک هستم و اگر خارج تهران نباشم در تمام مراسم و مناسبتهای ملی شرکت می‌کنم.
نیروهای امدادی از جمله اورژانس و هلال احمر و نیروهای امنیتی از جمله نیروی انتظامی و پلیس راهور نیز در این مراسم حضوری فعال داشتند راپیمایی را تحت کنترل و نظارت خود داشتند. روز گذشته تمام شهرهای کشور شاهد حضور مردم مسلمان و انسان دوست ایران در حمایت از کودکان غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی بودند.
 
میترا یزدچی
https://siasatrooz.ir/vdcai0n6649nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی