دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۸
کد مطلب : 127670
همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت گرفت

هشدار رسمی ارتش یمن به تمام کشتی‌های اسرائیلی

المیادین: یمن یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ توقیف کرد
هشدار رسمی ارتش یمن به تمام کشتی‌های اسرائیلی
همزمان با تشدید تجاوزات و جنایات صهیونیست‌ها در غزه، و در حالی که گزارش‌ها از آمار بالای تلفات ارتش صهیونیستی حکایت دارد، ارتش یمن بعد از آنکه یک منبع نظامی این کشور خبر داد کشتی‌های اسرائیلی هدف نیروهای مسلح یمن خواهند بود، رسما اعلام کرد از این پس در صورت رویت هرگونه کشتی‌ اسرائیلی آن را هدف قرار خواهد داد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، به تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد بنابر مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و باتوجه به تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین و به منظور استجابت خواسته ملت یمن و تمام ملت‌های آزاده جهان، هر کشتی‌ای که از مشخصه‌های ذیل برخوردار است، هدف قرار خواهد داد:۱. کشتی‌هایی که پرچم رژیم صهیونیستی دارند؛۲. کشتی‌‌هایی که توسط شرکت‌های اسرائیلی اداره می‌شوند؛۳. کشتی‌هایی که شرکت‌های اسرائیلی مالک آن هستند.ارتش یمن همچنین از تمام کشورهای جهان خواست آن دسته از شهروندانشان را که به عنوان خدمه در این کشتی‌‌ها کار می‌کنند، خارج کنند، از تعامل یا بارگیری این کشتی‌ها خودداری نمایند و به کشتی‌های خود ابلاغ کنند از کشتی‌های اسرائیلی فاصله بگیرند.این بیانیه پس از آن صادر شده است که یک منبع نظامی یمنی، به شبکه «المیادین» خبر داد ارتش این کشور قصد دارد تمام کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دهد.
لازم به ذکر است برخی رسانه‌ها از جمله العربیه مدعی شدند انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» با ۲۲ سرنشین را در اختیار گرفته است. شبکه خبری المیادین نیز دقایقی بعد، به نقل از منابع موثق گزارش داد «نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی صهیونیستی را در عمق دریای سرخ توقیف کنند».المیادین خبر داده ۵۲ نفر در کشتی اسرائیلی، بازداشت شده‌اند. وبگاه آکسیوس به نقل از یک منبع صهیوینستی نوشت: حوثی‌ها (انصارالله) به یک کشتی که بخشی از آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی بود، حمله کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.منابع المیادین همچنین گفته‌اند یک تاجر اسرائیلی به نام «رامی اونگر» مالک کشتی بوده است.
خبر دیگر آنکه مدیر گورستان نظامی کوه هرتسل از تلفات بالای نیرو‌های رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت اسلامی حماس پرده برداشت.دیوید اورن باروخ، مدیر قبرستان نظامی کوه هرتسل Mount Herzl، آمار بالای سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را که در نتیجه نبرد‌های این رژیم با جنبش حماس در نوار غزه در این قبرستان دفن شده‌اند، فاش کرد.او گفت: ما اکنون دوره‌ای را می‌گذرانیم که در آن هر ساعت یک مراسم خاکسپاری برگزار می‌شود. از من خواسته شده قبر‌های زیادی حفر و آماده کنیم. فقط در قبرستان کوه هرتسل ظرف ۴۸ ساعت ۵۰ سرباز را دفن کردیم.لازم به ذکر است تا زمانی که ارتش اجازه ندهد اسامی سربازان کشته شده اعلام نمی‌شود و ارتش رژیم صهیونیستی از ۸ اکتبر برابر با ۱۶ مهر تا کنون در سایت خود ۳۸۰ کشته را اعلام کرده است. با هلاکت دو افسر دیگر در شمال غزه آمار کل نظامیان کشته شده این رژیم به ۳۸۰ نفر رسید. این آمار در حالی است که اشغالگران به شدت تعداد تلفات خود را سانسور کرده و به شکل قطره‌چکانی در حال ارائه آمار تلفات خود هستند.
خبر دیگر آنکه بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شد که پس از پایان جنگ غزه، تشکیلات خودگردان بر این منطقه حاکم شود.از سوی دیگر روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که بر اساس تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی، یک بالگرد ارتش در روز هفتم اکتبر به سمت صهیونیست‌های حاضر در فستیوال موسیقی بیابانی شلیک کرده است.طبق این تحقیقات، رزمندگان حماس که روز هفتم اکتبر در جریان عملیات «طوفان الاقصی» به مواضع ارتش صهیونیستی حمله کردند، حتی از برگزاری فستیوال بیابانی نزدیک شهرک «رعیم» اطلاع نداشتند. خبر دیگر آنکه منابع صهیونیست به پایداری مردم فلسطین در شمال غزه و ترک نکردن خانه و کاشانه خود اذعان کردند.شاه اردن در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا بر ضرورت برقراری یک آتش بس فوری در غزه تاکید کرد.دانشجویان آمریکایی حامی حقوق مردم فلسطین در اقدامی به ساختمان اداری دانشگاه ورود کرده و در مقابل اتاق رئیس دانشگاه تجمع اعتراضی کردند.سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هیأت ارزیابی بشردوستانه که از بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه بازدید کرد، این بیمارستان را «منطقه مرگ» توصیف کرد. «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی  گفت پارلمان این رژیم قرار است پیش‌نویس قانون «اعدام زندانیان فلسطینی» را به بحث بگذارد.دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در مدرسه الفاخوره واقع در شمال غزه را محکوم کرد.وزیر خارجه ترکیه گفت که رویکرد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که قبل از جنگ در منطقه وجود داشت، دیگر نمی‌تواند ادامه یابد. مردم مسلمان پاکستان بار دیگر با برپایی اجتماع بزرگ علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و محکومیت حمایت‌های آمریکا و اروپا، یکپارچگی خود در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.
https://siasatrooz.ir/vdca00n6w49nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی