دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : 127683
اشغالگران با حمایت آمریکا جنایتی دیگر را رقم زدند

حمله ارتش صهیونیستی به بیمارستان اندونزی و پزشکان بدون مرز

عفو بین‌الملل: اسرائیل به جرم جنایات جنگی محاکمه شود
حمله ارتش صهیونیستی به بیمارستان اندونزی و پزشکان بدون مرز
ارتش رژیم اسرائیل که طی روزهای گذشته به‌صورت غیرقانونی وارد مجتمع پزشکی «الشفاء» در نوار غزه شده بود و 700 نفر را گروگان گرفته بود، بیمارستان «اندونزی» و پزشکان بدون مرز را، نیز هدف حمله قرار داد در حالی که عفو بین‌ الملل ضمن اذعان به جنایات جنگی صهیونیست‌ها خواستار محاکمه این رژیم شد.
شبکه «روسیا الیوم»، به نقل از خبرنگار خود در نوار غزه خبر داد نیروهای رژیم صهیونیستی بیمارستان «اندونزی» را هدف حمله قرار داده‌اند.به گفته این شبکه روسی، به دنبال حمله تانک‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی، ۱۲ مجروح و همراه در این حمله کشته‌ شده‌اند.وزارت بهداشت نوار غزه نیز در بیانیه‌ای شهادت ۱۲ فلسطینی در پی این حمله را تایید کرد و گفت ده‌ها فلسطینی نیز به دنبال این حمله مجروح شده‌اند.روسیا الیوم می‌گوید تانک‌های اسرائیلی به اطراف بیمارستان اندونزی نزدیک شدند و به آن راکت و گلوله شلیک کردند.
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: رژیم اشغالگر با نقض همه اصول و موازین اخلاقی و قوانین بین المللی، به کاروان این سازمان در حین حرکت به سمت جنوب نوار غزه حمله کرد.سازمان عفو بین‌الملل از وجود شواهدی مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد و خواستار محاکمه این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی شد.اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با بیان اینکه امکان دارد تل‌آویو مانند بیمارستان الشفا، از افراد زخمی به عنوان سپر انسانی استفاده کند، تأکید کرد: ۷۰۰ فرد از جمله ۲۵۹ زخمی و بیمار همچنان در بیمارستان الشفا حضور دارند که اسرائیل آنان را گروگان گرفته است. خبر دیگر آنکه بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنایتهای جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، مدعی شد که دادگاه لاهه وظیفه تعیین جنایتکار را دارد، نه او. همچنین یک شبکه رادیویی اروپایی به نقل از یک مشاور ارشد ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به بهانه مبارزه با حماس، باعث شکاف در حلقه داخلی کاخ الیزه شده است.
تعدادی از سربازان زن ارتش رژیم صهیوینستی در گفت‌وگو با یک روزنامه عبری زبان اعترافاتی تکان‌دهنده درباره این ارتش داشتند.رسانه عبری عبری نوشت یکی از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی که بر مرزها با نوار غزه نظارت دارد و از تعدادی سرباز زن تشکیل شده، به افسران آن درباره فعالیتی مشکوک از سمت این منطقه هشدار داد اما پیام‌های آن‌ها نادیده گرفته شدند. فعالان ضد صهیونیستی در اعتراض به نقش شرکت نفت انگلیس (بریتیش پترولیوم) در حمایت از کشتار فلسطینیان، مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند.وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه ضمن محکوم کردن سکوت کشورهای غربی در برابر حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها به نوار غزه، گفت این امر می‌تواند منجر به بحران‌های دیگر بشود.
وزیر خارجه چین در دیدار با هیأت‌های دیپلماتیک چند کشور عربی و همچنین سازمان همکاری اسلامی، از جهانیان خواست هرچه سریع‌تر تدابیری را برای پایان وضعیت اسف‌بار در نوار غزه به کار ببندند.ایریت بن-ابا سفیر رژیم صهیونیستی در چین، در واکنش به سفر مقام‌های کشورهای عربی و اسلامی به پکن، مخالفت این رژیم با آتش بس جنگ علیه غزه را اعلام کرد.صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) اعلام کرد که حدود ۷۰ درصد شهدای غزه از زمان آغاز جنگ تاکنون، از زنان و کودکان هستند. خبر دیگر آنکه  وزارت خارجه اندونزی به شدت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزیایی در غزه را محکوم کرد.ارتش رژیم صهیونیستی که روز شنبه با حمله به یک مدرسه در نوار غزه ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده بود، بار دیگر یک مدرسه فلسطینی را هدف حمله قرار داد.
«پدرو سانجز» نخست‌وزیر اسپانیا با انتقاد شدید از کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار عزه اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفته کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.سانچز که به‌تازگی بار دیگر با رأی پارلمان توانست در قدرت بماند تأکید کرد «دولت جدید اسپانیا در سطح ملی و در بین کشورهای اروپایی تلاش خواهد کرد تا «دولت فلسطین به رسمت شناخته شود.» همچنین «سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده ارد، امروز جلسه فوق‌العاده این گروه درباره جنگ غزه را برگزار خواهد کرد.
سران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی همچنین ایران، عربستان، مصر، امارات، اتیوپی و آرژانتین – که به تازگی به بریکس پیوسته‌اند –جلسه‌ای ویدئوکنفرانسی خواهند داشت تا به بحران انسانی غزه رسیدگی کنند. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست شرکت خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود اعضای شرکت‌کننده در نشست بیانیه مشترکی را صادر کنند. همچنین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، دبیرکل این سازمان را به دلیل خودداری از محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم نوار غزه به بازی با سیاست متهم کرد.واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنرانی در نشستی در مجلس دومای دولتی روسیه گفت: «همچنان که حملات بی‌رحمانه و کور ارتش اسرائیل علیه مناطق مسکونی در نوار غزه رخ داده و هزاران کودک را کشته‌اند، انگیزه سیاسی پشت تصمیم دبیرکل سازمان ملل برای همه واضح است. دبیرکل سازمان ملل هیچ شتابی برای آنکه اسرائیل را ناقض قوانین خوانده و در فهرست سیاه قرار دهد، به خرج نمی‌دهد.»
در همین حال اقتصاددان ارشد وزارت دارایی رژیم صهیونیستی  خسارت تولید ناخالص داخلی این رژیم در طول سال جاری به دلیل جنگ غزه را ۱.۴ درصد یا حدود ۲.۵۰ میلیارد دلار در ماه برآورد کرد.روزنامه صهیونیستی «مارکر» در امور اقتصادی نوشت، این بدان معناست که سرعت رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی تنها به ۲ درصد خواهد رسید، در حالی که ارزیابی‌های قبلی ۳.۴ درصد را نشان می‌داد. این روزنامه نوشت، این داده‌ها در این هفته به کابینه رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد تا چارچوب دقیقی برای بودجه که شامل طرح کمک‌ها نیز می‌باشد، تدوین کند.
https://siasatrooz.ir/vdcevf8zxjh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی