سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : 127696
افشای ابعاد دیگری از دروغ‌پردازی‌های صهیونیست‌ها درباره مقاومت غزه

تونل‌های زیر بیمارستان الشفا ساخت اسرائیل است

داود اوغلو: دولت ترکیه انتقال نفت به اسرائیل را فوراً متوقف کند
تونل‌های زیر بیمارستان الشفا ساخت اسرائیل است
همزمان با افزایش مطالبات جهانی برای قطع روابط با رژیم صهیونیستی ، «ایهود باراک» در اظهارنظری آتشین و غافلگیرکننده فاش کرد که رژیم صهیونیستی زیر بیمارستان شفا در غزه، زمانی که این باریکه تحت اشغال آنها بوده، پناهگاه های زیرزمینی احداث کرده است.
باراک فاش کرد که پناهگاههای زیر بیمارستان الشفا، توسط سازندگان اسرائیلی در چند دهه قبل که غزه تحت کنترل آنها بوده، ساخته شده است.وی افزود: برای دهه ها، ما این مکان را اداره می‌کردیم، بنابراین آنها را نگه داشتیم، چند دهه قبل، شاید ۵ یا ۴ دهه قبل بود که ما این پناهگاه‌ها را ساختیم تا فضای بیشتری برای بهره برداری از بیمارستان در ابعاد بسیار محدود این مجموعه فراهم کنیم.این در حالی است که «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از کشف تونلی زیر بیمارستان شفا در غزه خبر داده بود.هاگاری همچنین با اشاره به اینکه ارتش به عملیات زمینی در شمال غزه ادامه خواهد داد، اذعان کرد: غزه جایی پیچیده و در آن تونل‌ها و خانه هایی است که بمب گذاری شده‌اند. نابودی حماس زمان بر است.وی مدعی شد: ما به دنبال کشف زیرساخت‌های حماس در غزه هستیم. از سوی دیگر «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به‌دنبال تصویب پیش‌نویس قانون اعدام اسیران فلسطینی است، در جدیدترین اظهارات کینه توزانه و غیرانسانی خود خواهان قطع سرهای اسیران و مبارزان فلسطینی شد.بن‌گویر براساس این پیش‌نویس می‌خواهد که اسیران فلسطینی که به اتهام حمایت از حماس یا شرکت در رویداد هفتم اکتبر (عملیات طوفان‌الاقصی) شرکت داشتند، اعدام شوند. این پیش‌نویس در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مطرح شده است.
خبر دیگر آنکه رهبر حزب آینده با اشاره به ۴۵ روز جنگ در غزه که بدون واکنش عملی دولت ترکیه سپری شده است، گفت: اگر شما صادق هستید، انتقال نفت به اسرائیل را فوراً قطع کنید. احمد داود اوغلو نخست وزیر اسبق ترکیه و رهبر حزب آینده در نشست حزبی در قونیه با اشاره به دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان که در آن دیدار گفته بود، ما به اسرائیل بدهکار نیستیم و حسابی با آنها نداریم که امتیازی بدهیم، اظهارداشت: من این را درست می دانم و تحسین می کنم.وی افزود: اما اگر یکی بپرسد که اگر به اسرائیل بدهکار نیستید، چرا انتقال نفت از بندر جیحان ادامه دارد؟ و اگر سوخت جنگنده های اسرائیلی از ترکیه تامین می شود، اگر غذاهای نظامیان اسرائیلی از ترکیه تامین می شود، ننگ و شرم بر شما باد.
خبر دیگر آنکه یون بلارای ۳۶ ساله، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا که این روزها اظهار نظرهایش در حمایت از مردم غزه و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌ دست می‌شد، ساعاتی قبل از سوی نخست وزیر این کشور کنار گذاشته شد. خبر دیگر آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تا زمان آزادی تمام اسرا و مطمئن شدن از نبود تهدید از طرف نوار غزه، به حملات ادامه می‌دهند.نتانیاهو درباره این جلسه مدعی شد: «به آنها گفتم که بازگرداندن گروگان‌ها یک مأموریت مقدس است و به آن متعهد هستم». وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن درخواست آزادی فوری کشتی توقیف‌شده توسط یمن، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که نوار غزه را اداره کند. دستیار وزیر خارجه آمریکا در سفری به مسقط پایتخت عمان با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.
از سوی دیگر سلیم عویس، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: که کودکان در نوار غزه با از دست دادن رویاها و امید به زندگی، در معرض تراژدی‌های بزرگی قرار دارند.«سلیم عویس» خاطرنشان کرد: دیروز باید روز جهانی کودک را جشن می‌گرفتیم، اما این روزها کودکان منطقه به ویژه نوار غزه شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند.وی وضعیت غزه را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: صحبت از کشته شدن 5 هزار کودک و زخمی شدن 10 هزار کودک در جریان تشدید تنش‌های اخیر است؛ این عددها وحشتناک است؛ امیدواریم جامعه بین الملل بیدار شود و طبق وعده‌هایش از کودکان حمایت کند. معاون مشاور امنیت ملی دولت بایدن در پاسخ به سوال مجری برنامه تلوزیونی در آمریکا در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه و نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم سکوت کرد.
یک روزنامه الجزایری با حمله شدید به مقامات امارات عربی متحده، آن‌ها را به مشارکت در یک طرح اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی بر ضد منافع ملت‌های عربی و اسلامی متهم کرده است.یک روزنامه الجزایری در گزارشی فاش کرد که مقامات اماراتی درگیر نوع جدیدی از روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی شده‌اند. روزنامه مذکور این روند را «خطرناک» توصیف کرد؛ زیرا هدف آن به رهن گذاشتن امنیت منطقه و امت عربی است. وزیر امور خارجه عربستان نیز با بیان اینکه فاجعه انسانی در نوار غزه، هیچ توجیهی ندارد، بر لزوم توقف فوری جنگ علیه این منطقه تاکید کرد. رؤسای جمهور چین و فرانسه در تماس تلفنی، بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی به منظور پایان دادن به جنگ غزه و مناقشه فلسطین تاکید کردند.گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای از رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند تا رژیم صهیونیستی را برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تحت فشار قرار دهد. سخنگوی وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه بیمارستان‌های شمال نوار غزه از مدار خدمت خارج شده‌اند، اعلام کرد: اشغالگران بیمارستان الشفا را بمباران و بخش‌هایی از آن را ویران کردند. «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» گفت: بیمارستان‌های شمال غزه کاملاً از مدار خدمت خارج شده‌اند. هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با اشاره به جریان داشتن مذاکراتی برای اعلام آتش‌بس در نوار غزه، گفت که مذاکرات به توافق آتش‌بس نزدیک شده است.نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل گفت که مرحله پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یک موضوع کاملاً فلسطینی است. لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از کارشکنی آمریکا در مذاکرات آتش‌بس، توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اولویت دانست.
https://siasatrooz.ir/vdci3yazqt1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی