چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
کد مطلب : 127714
آمریکا و اسرائیل سرانجام تن به آتش‌بس موقت دادند

مقاومت حرفش را به کرسی نشاند

مقاومت حرفش را به کرسی نشاند
سرانجام پس از 47 روز جنایت و کشتار در غزه و البته ناتوانی در برابر مقاومت غزه در نهایت رژیم صهیونیستی و آمریکا به آتش بس چهار روزه‌ای تن دادند که بر اساس شروط مقاومت چینش شده است.
جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در بیانیه‌ای مفاد و اهداف آتش‌بس موقت در غزه را تشریح، و تاکید کرد کرد این توافق شامل توقف درگیری‌ها از سوی هر دو طرف، توقف هرگونه اقدام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سرتاسر نوار غزه، افزایش ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و امدادی و تجهیزات پزشکی و سوخت به همه مناطق غزه، می‌شود.
براساس این بیانیه، آزادی ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل آزادی ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد. توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز  به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.در بیانیه حماس آمده است: در روزهای آتش‌بس موقت، باید تردد آزادانه مردم در نوار غزه تضمین شود و به ویژه در خیابان صلاح الدین کسی مورد حمله قرار نگیرد و تردد از شمال نوار غزه به جنوب آن امکان پذیر باشد. «پولیتیکو» به نقل از مقام‌های دولت آمریکا گزارش داده واشنگتن درباره پایان کار تل‌آویو در غزه محتاط است. یک مقام ارشد دولت آمریکا به این رسانه گفت این احساس وجود ندارد که وقفه در جنگ به آتش‌بس طولانی‌تر تبدیل شود.
خبر دیگر آنکه مدیر بیمارستان «کمال عدوان» ضمن فاجعه‌بار توصیف کردن وضعیت این مرکز درمانی گفت: از شب گذشته تاکنون حدود ۶۰ شهید دیگر به این بیمارستان منتقل شده و هم اکنون نزدیک به ۲۰۰ مجروح و بیمار در بیمارستان بستری هستند.اکثریت نمایندگان پارلمان اسکاتلند با تصویب یک مصوبه خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شدند.وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق آتش بس، از امروز وارد مرحله اجرا خواهد شد. آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد آنروآ اعلام کرد ویرانی‌ها ناشی از حملات اسرائیل سبب آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در غزه شده است. رییس‌جمهور و دولت آمریکا که در چند هفته اخیر همراه با رژیم صهیونیستی به‌شدت با توقف جنگ در غزه و برقراری آتش‌بس موقت مخالفت می‌کردند اعلام کرد که از توافق بین حماس و اسرائیل حمایت می‌کند.جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.»وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه ساعاتی پیش بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از توافق بین اسرائیل و حماس در مورد آتش‌بس انسانی چهار روزه استقبال می‌کند و این همان چیزی است که روسیه از ابتدای درگیری‌ها خواستار آن بوده است.جنبش جهاد اسلامی ضمن تاکید بر تعلل و لجاجت رژیم صهیونیستی در پذیرش توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین، تصریح کرد: در صورت عدم آزادی اسرای ما، اسیران نظامی دشمن هم به آزادی نخواهند رسید.
در این میان دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در دیدار با رهبران جنبش «حماس»، مواضع و امکانات موجود در جبهه‌های مقاومت، به‌ویژه در نوار غزه را ارزیابی کرده و درخصوص تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌ها تا رسیدن به پیروزی تاکید کرد.پالتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت آمریکا مختصات مکان سازمان‌های انسانی در غزه را به تل‌آویو داد تا به آنها حمله نشود اما اسرائیل به هدف قرار دادن آنها ادامه داد.معاون سخنگوی پنتاگون تایید کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار افکار عمومی و خانواده‌های اسرای صهیونیستی مجبور به توافق آتش‌بس ۴ روزه شد.یکی از رهبران حماس با اشاره به موعد شروع آتش بس در غزه گفت: ۵۰ اسیری که آزاد خواهند شد بیشتر آنها از اتباع خارجی هستند.پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت: درگیری [رژیم] اسرائیل و حماس از جنگ فراتر رفته و به «تروریسم» تبدیل شده است.بورل  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی پیرامون سفرش به غرب آسیا و گفت‌وگو با مقام‌های منطقه‌ای درمورد جنگ غزه، تصریح کرد که مساله فلسطین باید پیش از آغاز یک بحران جدید در جهان حل‌وفصل شود.
 وزیر امور خارجه انگلیس از توافق آتش بس موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استقبال و تصریح کرد: این توافق گامی مهم در جهت امدادرسانی به خانواده‌های اسرا و رسیدگی به بحران انسانی در غزه است«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا امروز از توافق آتش‌بس و تبادل زندانیان میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استقبال کردند.
https://siasatrooz.ir/vdcjvaevxuqe8az.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی