شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
کد مطلب : 128073

یلدای خدمت در دولت چگونه گذشت؟

یلدای خدمت در دولت چگونه گذشت؟
دولت سیزدهم در دور دوم سفر خود به استان گلستان میهمان مردم در سرزمین برادری بود و چله خود را باخدمت به مردم این استان گذراند. حال پس از گذشت کمتر از دوسال اقدامات کم‌نظیری در این استان اتفاق افتاده است؛ دولت سیزدهم پنجشنبه، در سفر دوم خود به مدت دو روز میهمان مردم گلستان بود و در شب چله، خبرهای خوشی را به مردم این استان هدیه کرد.
به گزارش فارس سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برای دیدار با مردم، پیگیری مصوبات دور اول سفر استانی و همچنین افتتاح چند پروژه صبح پنجشنبه (۳۰ آذر ۱۴۰۲) وارد استان گلستان شد.

دردانه خزر، جان گرفت
لایروبی خلیج گرگان، یکی از مصوبات سفر اول بود؛ اقدامی که شاید اکثریت بر این باور بودند که چاره ای برای احیای خلیج وجود ندارد که خوشبختانه با تلاش قرارگاه خاتم الانبیا پس از گذشت دوسال، خلیجی که به خشکی کامل نزدیک شده بود، امروز قایق‌ها روی آن شناورند و امید را در دل مردم منطقه زنده کرد.
ورود رئیس جمهور با بالگرد به جزیره آشوراده
عدم خشکی خلیج، برقراری اتصال آبی بین خلیج و دریای خزر، تسهیل تبادل آب، امکان تردد ایمن شناورهای سبک، جلوگیری از نمک‌زار شدن و کاهش شوری آب از 45در هزار به 20 درهزار، از ثمرات و نتایج‌ لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان‌ است که پنجشنبه بلافاصله پس از ورود به گلستان باحضور رئیس جمهور در جزیره آشوراده به بهره برداری رسید.

نگارستان ایران، قدردان توجه دولت
مردم با ایمان گلستان با امید، شور و شوق مثال زدنی برای قدردانی از رئیس جمهور در مصلی وحدت گرگان گردهم آمدند. استقبال کم نظیر اقوام ایران از رئیس جمهور رضایتمندی گلستانی‌ها از رئیس جمهور منتخب را نشان می داد.
مردم گلستان که توجه دولت را به این استان دیده بودند با امید به آینده، نامه‌ها و مطالبات‌شان را به رئیس جمهور می‌رساندند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود. رئیسی در دیدار با مردم استان گلستان گفت: نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود تا به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود؛ این خلیج یک فرصت است که باید حفظ شود. رئیسی، ایرانِ امروز را پیشرفته و فن‌آور دانست و گفت:دشمن می‌خواست تولید، رشد اقتصادی، صنعت نظامی و توسعه کشور را متوقف کند ولی نتوانست؛ ملت اراده کرد و مقابل آن‌ها ایستاد.
رئیس‌جمهور در ادامه وظیفه دولت و همه مدیران را نوکری و خدمت به مردم دانست و گفت: در ادارات و سازمان‌ها باید روابط سالم برقرار باشد؛ کوچک‌ترین رابطه ناسالم و فساد اداری در این دولت به هیچ عنوان قابل تحمل نیست. شاید دشمن بخواهد فسادنمایی کند اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است و در این دولت هر جا نقطه‌ای از فساد باشد، باید آن را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند وقتی به یک اداره یا سازمانی مراجعه می‌کنند، ‌مشکلشان حل می‌شود.

رفع مشکل 30 ساله آب و فاضلاب
پروژه و طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه گنبدکاووس از سال ۷۴ آغاز شده و این پروژه با گذشت حدود ۳۰ سال قدمت تبدیل به یک آثار باستانی در گنبدکاووس شده‌بود. توجه دولت سیزدهم به این پروژه باعث ایجاد تحول و احیا آن شد و در سفر اول رئیس‌جمهور به استان گلستان مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافت.
حال با سفر دوم هیئت دولت به استان گلستان، طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری شامل بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اول با ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ، شبکه تحت‌پوشش ایستگاه مرکزی با تحت‌پوشش قرار دادن ۳۰۰ هزار نفری به بهره‌برداری رسید.
رئیسی در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب استان گلستان گفت: امروز ۲۹ طرح آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب افتتاح می‌شود. میزان اعتباری که برای عملیاتی شدن این طرح‌ها هزینه شد، ‌ چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است. این طرح‌ها می‌توانست تا سال‌های بعد هم طول بکشد، همانطور که طرح فاضلاب استان ۳۰ سال طول کشیده؛ اما با اقدامات جهادی امروز عملیاتی شدند.
رئیس‌جمهور افزود: مگر می‌شود کاری که ۳۰ سال طول کشیده، به حال خود رها شود؟ حتما باید به اتمام برسد. به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام اولویت دولت است، البته درصورت نیاز طرح‌های ضروری را هم در دستور کار دولت قرار می‌دهیم.

رفع مشکل 18 ساله پتروشیمی گلستان
سال‌های گذشته مردم با فروش سرمایه هایی مثل خانه، زمین و خودرو در پروژه پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری کردند و با خروج سرمایه گذار این پروژه متوقف شد. دولت سیزدهم با همراهی سه قوه توانست مشکلات پتروشیمی گلستان را حل، نماد بورسی آن را باز و پای سرمایه گذار را به این پروژه باز کند. نهایتا با ورود هلدینگ خلیج فارس و انتصاب سرپرست جدید مشکل پتروشیمی گلستان رفع و عملیات اجرایی آن در دور دوم سفر رئیس جمهور آغاز شد.

حفظ ارتباط با نخبگان در دستور کار دولت
رئیسی پنجشنبه شب در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان شرق گلستان در گنبدکاووس گفت: علما، روشنفکران و رصدکنندگان مسائل اجتماعی باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند و برای حفاظت آن تلاش کنند. رئیس جمهور تاکید کرد: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است و راهبرد نظام اسلامی ایجاد وحدت و انسجام؛ هر کس بداند یا نداند و تفرقه ایجاد کند، در مسیر دشمن حرکت کرده است. اگر کشورهای اسلامی در کنار هم می‌ایستادند و متحد می‌شدند، امروز جنایت‌ها در فلسطین تا این حد طولانی نمی‌شد.
در ادامه رئیس جمهور با شرکت در نشست شورای اداری گلستان به سنگینی مسئولیت و ظایف مسئولان اشاره کرد و گفت: باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم. یعنی ببینیم حل کدام مساله به حل مسائل دیگر کمک می‌کند. اگر شغل ایجاد کنیم بهتر است یا کاری کنیم که رضایت موقت بیاورد؟ باید به دنبال حل مساله برویم. رشد تولید می‌تواند اساس قضیه باشد. همه تلاش دولت، مجلس در بودجه‌ریزی باید تحقق همین هدف باشد.

چله سربازان ارتش با رئیس جمهور در گرگان
وی پنجشنبه شب، همزمان با طولانی ترین شب سال، به یکی از پادگان‌های ارتش استان گلستان رفت و در مراسم چله سربازان شرکت کرد؛ شعرخوانی، حافظ خوانی، خوش و بش با جوانان و همراهی شب چله‌ای رئیس جمهور با سربازانی که از خانواده خود دورند، موجی از اظهار محبت نسبت به این رفتار آیت الله رئیسی را در مردم برانگیخت.

گلستان؛ اولین سرزمین هوشمند در کشور
در ادامه سفر دوم رئیسی به استان گلستان، طرح ملی انتقال فیبر نوری به منازل، کسب و کارها و مدارس این استان افتتاح شد و وی در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری کشور در این استان هستیم. از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارتباطات اداره کل مرتبط، متخصصان و پیمانکاران صمیمانه تشکر می‌کنم. معرفی گلستان به‌عنوان اولین استان برخوردار از پوشش کامل شبکه ملی فیبر نوری، خبر خوبی است. امروز زیرساخت اینترنتی فیبر نوری در همه شهرها و روستاها قابل بهره‌برداری است و امیدواریم این اقدام در استان ‌های دیگر نیز با قوت ادامه یابد.

پایان چشم انتظاری 40 ساله مردم مراوه‌تپه
مردم روستاهای اطراف مراوه‌تپه با وجود سختی مسیر و مسافت طولانی، از صبح جمعه خود را به طرف مصلی اهل سنت مراوه‌تپه رساندند تا بعد از ۴۰ سال چشم‌انتظاری، با رئیس‌جمهور دولت سیزدهم دیدار کنند. مردم شهرستان مراوه‌تپه سال‌هاست انتظار حضور و سفر مقامات عالی کشور را می‌کشیدند و رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم به این انتظار پایانی خوش بخشید. مصلی اهل سنت و خیابان های اطراف، آنقدر مملو از جمعیت شده بود که بسیاری از مردم به دلیل ازدحام مجبور شده بودند از پشت بام خانه ها به استقبال رئیس جمهور بروند.
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه راهی شرق گلستان شد و طی سخنانی در این شهر اظهار کرد: محبت و صفای شما مردم، جلوه زیبایی به این مراسم داد. از بدو ورود به منطقه تا این لحظه مرهون محبت مردم عزیز در مسیر بودم. با توجه به این‌که مسجد گنجایش کافی ندارد، از کسانی که روی سقف ساختمان‌ها، خیابان‌ها و مناطق اطراف مسجد حضور دارند صمیمانه قدردانی می‌کنم. از بانوانی که در مسیر، خودشان را به اتومبیل بنده رساندند و با نان ترکمنی از ما استقبال کردند تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور بیان کرد: گفته شد تاکنون هیچ رییس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در سفر نخست به مراوه‌تپه بیایم اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.
https://siasatrooz.ir/vdciyvazpt1aru2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی