جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد مطلب : 128154
واکنش گزارشگر حقوق بشر سازمان‌ملل به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

وحشی‌گری قرن

وحشی‌گری قرن
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی با اشاره به اسرائیل به کشتار بیش از 20 هزار فلسطینی در نوار غزه، گفت: چرا زندگی فلسطینیان اهمیتی ندارد؟! آنچه اسرائیل در حق فلسطینیان انجام می‌دهد، وحشی‌گری قرن حاضر ماست.
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی تاکید کرد: آنچه اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه انجام می‌دهد، وحشی‌گری قرن حاضر ماست.آلبانیز اظهار داشت: اسرائیل به بهانه نابودی حماس بیش از 20 هزار فلسطینی را به قتل رسانده، چرا زندگی فلسطینیان اهمیتی ندارد؟!وی گفت سکوت غرب در قبال آنچه بر سر فلسطینیان می‌آید، همدستی در این جنایات به شمار می‌رود. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت از وقوع عملیات مقاومتی در قدس شرقی و زخمی شدن دو نظامی اسرائیلی خبر داد.منبع مذکور اشاره کرد که دو نظامی اسرائیلی با سلاح سرد در ایست بازرسی مزموریه در قدس شرقی مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدند.جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در شهرک الفخاری در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران کردند که طی آن ۹ فلسطینی شهید و تعدادی هم زخمی شدند.همچنین بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نیز ۸ فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.
جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده دیاب در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح را بمباران کردند که در این جنایت ۲۱ فلسطینی شهید و تعداد زیادی هم زخمی شدند.رهبری مرکزی ائتلاف گروه‌های فلسطینی در لبنان در نشستی در بیروت بر وحدت مواضع در قبال دشمن صهیونیستی و ضرورت توقف تجاوزات علیه نوار غزه تأکید کرد.حاضرین در این نشست بر اهمیت وحدت مواضع فلسطینیان در مقابله با رژیم اشغالگر و تجاوزات مستمر آن علیه نوار غزه، قدس و کرانه باختری تأکید کردند. خبر دیگر آنکه سخنگوی گردانهای القسام تأکید کرد که غزه تمامی نهادهای دروغینی را رسوا کرد که در مقابل ملتهای مستضعف، شمشیر حقوق بشر را بر می‌کشیدند.وی با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت از چند دهه پیش در حال مبارزه با صهیونیستها هستند تا اینکه به طوفان الاقصی رسیدند، تصریح کرد: ضربه قرن را در هفت اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) به صهیونیستها زدیم.هزاران زخمی فلسطینی در حالی شهید می‌شوند که هر روز دسترسی آن‌ها به خدمات درمانی کاهش می‌یابد و این موضوع واکنش سازمان ملل را در پی داشته است.در عین حال که گریفیتس هشدار داده که صدها مجروح جنگی در غزه به خدمات درمانی دسترسی ندارند، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس آدهانوم قبرسیوس از جامعه بین‌الملل خواسته «گام‌های مهمی را برای کاهش خطرات عمیق مردم غزه» بردارند.یکی از رهبران حماس با تأکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فراگیر، تأکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آتش‌بس موقت یا جزئی نیست.سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی تاکید کرد که نبرد طوفان الاقصی دشمن صهیونیستی را در مسیر زوال و نابودی قرار داد.به گفته ابوعبیده، «۸۲۵ خودروی زرهی دشمن را منهدم کردیم و در دو روز گذشته ۳ بالگرد اسراییلی را هدف قرار دادیم.»حامیان فلسطین در آمریکا در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه راه‌های منتهی به ۲ فرودگاه در نیویورک و لس‌آنجلس را بستند.
سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد سربازان اسرائیلی پول‌ها و اموال فلسطینی‌ها در نوار غزه را به صورت گسترده سرقت می‌کنند.این سازمان حقوق بشری افزود: سربازان اسرائیلی پس از سرقت اموال فلسطینی‌ها، به عمد خانه‌های آنان را آتش می‌زنند و ویدئو‌هایی از اشیاء و اموال مسروقه را از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند.خبر دیگر آنکه بیش از ۵۰ درخت کریسمس در امتداد سفارت فلسطین در مسکو، قرار داده شد و از شاخه‌های آن عکس‌هایی آویزان آست که رنج‌های مردم فلسطین را طی بیش از ۸۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به تصویر می‌کشد.خلیل الدقران مدیر بخش اورژانس بیمارستان شهدای الاقصی گفت  ۴۵ شهید از جمله، کودکان، زنان باردار و جنین‌ها به بیمارستان منتقل شدند. زنان و کودکان باردار از اهداف صهیونیست ها بودند.منابع فلسطینی از شهادت شماری از فلسطینی ها بر اثر بمباران منازل در ۲ اردوگاه در مرکز غزه خبر دادند.ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که با اعزام تیپ چتربازان خود به خان یونس، دایره عملیات در این منطقه را گسترش داده است.گزارش‌ها حاکی است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل جلسه کابینه جنگی را که قرار بود برگزار شود لغو کرده است. رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند در این جلسه قرار بوده مسئله حکمرانی غزه بعد از اتمام  جنگ به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود. معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به دسیسه صهیونیستها پس از آزادی اسرای خود، گفت که تل‌آویو در مرحله سوم جنگ هم شکست خواهد خورد. محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی می‌گوید که رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از خارج کردن برگه اسرا از دست مقاومت فلسطین، به حملات خود ادامه دهد.
هیأت علمای ارشد الازهر ضمن اعلام حمایت از ملت فلسطین، تأکید کرد که تاریخ حامیان رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.صندوق کودکان سازمان ملل متحد سال جاری میلادی را مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری اشغالی اعلام کرد.طبق اعلام این نهاد سازمان ملل بیش از 80 کودک در 12 هفته گذشته در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی در کرانه باختری اشغالی جانشان را از دست داده‌اند.یونیسف گفت این رقم بیش از 2 برابر تعداد کودکانی است که در کل سال میلادی 2022 جانشان را از دست دادند. بیش از 576 کودک نیز زخمی شده‌اند و عده زیادی هم دستگیر شده‌اند. خبر دیگر آنکه نماینده اردن در پارلمان عربی پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زده است.در همین ارتباط گفته شده است که خلیل عطیه نماینده اردن در پارلمان عربی هیأت قانونگذاری اتحادیه عرب پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل حاضران در مقر این پارلمان در سالن اصلی پارلمان به آتش کشید. گردان‌های قسام اعلام کرد که یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را در بیت حانون سرنگون کرده و گردان های قدس هم از موشک‌باران شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه خبر داد.یک دستگاه بولدوزر D9 ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شمال اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف راکت یاسین ۱۰۵ گردان‌های قسام قرار گرفت و منهدم شد.گردان‌های قدس همچنین از حملات گسترده خمپاره‌ای به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در منطقه عبسان در شرق خان‌یونس خبر داد.
https://siasatrooz.ir/vdciwvaz5t1arz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی