سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : 128215
توحش صهیونیستی - غربی همچنان قربانی می‌گیرد

عبور شمار شهدای غزه از مرز 22 هزار نفر

عبور شمار شهدای غزه از مرز 22 هزار نفر
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از مرز 22 هزار نفر عبور کرده و تعداد مجروحان به 57 هزار و 35 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت نوار غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در پی حملات ارتش اسرائیل افزایش یافته است.وزارت بهداشت غزه در این بیانیه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۲۱۸۵ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۵۷۰۳۵ نفر افزایش یافته است.این بیانیه در حالی صادر شده است که  یک مقام رسمی فلسطینی، خبر داد ۴۱۵۶ دانش‌آموز فلسطینی بعد از آغاز حملات رژیم اسرائیل در تاریخ هفتم ماه اکتبر(پانزدهم مهرماه) در نوار غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و ۷۸۱۸ دانش‌آموز دیگر به دنبال این حملات مجروح شده‌اند.دکتر «صبحی سکیک» رئیس بیمارستان «الصداقه» در غزه،  در این باره گفت: «۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه با شرایط غیرانسانی روبه‌رو هستند و از داروهای موردنیاز محروم می‌باشند».
یک کمیسیونر ارشد امور حقوق بشر سازمان ملل  اعلام کرد: نشانه هایی از جنایات جنگی و احتمالاً جنایت علیه بشریت از سوی اسرائیل در جنگ غزه دیده می‌شود.وی افزود: ۷۰ درصد از آسیب دیدگان بمباران های شدید اسرائیل زنان و خردسالان هستند. اکثر آسیب‌دیدگان غیرنظامی هستند. علاوه بر این، مجازات دسته جمعی فلسطینیان جنایت جنگی است. البته در نهایت مراجع قضایی باید قضاوت کنند که چه طرفی مرتکب چه جنایاتی شده است. دیدبان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ تاکید کرد: تل آویو باید سرنوشت کودکانی را که نظامیان در غزه ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی برده اند، روشن کند.
خبر دیگر آنکه بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در تلاش برای ترمیم مقطعی اقتصاد آسیب دیده خود از جنگ در غزه، نرخ بهره وام های کوتاه مدت را کاهش داد.کمیته سیاست پولی بانک مرکزی رژیم اسراییل تصمیم گرفت نرخ بهره وام های کوتاه مدت را ۲۵ دهم درصد کاهش داده و به ۴.۵ درصد برساند؛ اقدامی که آخرین بار در آوریل (فروردین/ اردیبهشت) ۲۰۲۰ برای مقابله با عواقب شیوع ویروس کرونا به آن متوسل شده بود.پیشتر نیز تحلیلگران بورس اوراق بهادار رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده بودند که بانک مرکزی این رژیم نرخ بهره را ۵درصد کاهش دهد.وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی که در ماه دسامبر (آذر/ دی) منتشر کرد، نوشت: هزینه های جنگی ۷۵ میلیارد شیکلی (۲۱ میلیارد دلاری) باید از طریق وام گرفتن یا کاهش بودجه عمومی در کنار افزایش مالیات تامین شود.واشنگتن پست افزود که جنگ غزه برای کابینه اسراییل ۱۸ میلیارد دلار یا حدود ۲۲۰ میلیون دلار در روز هزینه داشته است.در گزارشی بانک «جی پی مورگان چیس» به تازگی منتشر کرد، آمده که حجم اقتصاد رژیم اسرائیل به خاطر جنگ غزه، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، ۱۱ درصد کوچک‌تر می شود.
در بحران دیگر نتانیاهو، دیوان عالی رژیم صهیونیستی یکی از اجزای کلیدی اصلاحات قضایی جنجالی پیشنهاد شده از سوی بنیامین نتانیاهو را لغو کرد و نظارت بر عملکرد کابینه نتانیاهو را از سر گرفت.دادگاه عالی رژیم اسرائیل قانون بحث برانگیز بازنگری در دستگاه قضایی را که کابینه راست افراطی بنیامین نتانیاهو تصویب کرده بود، لغو کرد، اقدامی که می‌تواند اختلافات تلخی را بر سر این تغییرات رقم بزند.این قانون اولین بخش از فشار گسترده‌تر ائتلاف نتانیاهو برای مهار کردن دستگاه قضایی بود که ماه‌ها اعتراضات گسترده را در سال گذشته برانگیخت.تغییر قانون اساسی این امکان را از دادگاه سلب کرده بود تا در برابر تصمیمات "نامناسب" کابینه، نخست‌وزیر یا تک تک وزیران اقدام کند.مبارزان مقاومت فلسطین در حال نبرد سنگین با اشغالگران در شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه هستند و ضربات مهلکی به آنها وارد کرده اند. قسام همچنین اعلام کرد که مبارزانش از فاصله صفر با نظامیان صهیونیست در شرق اردوگاه البریج درگیر شده و ضمن وارد کردن ضربات سخت به آنها، سالم به پایگاههای خود بازگشتند.
یک مقام محلی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین دراطراف غزه گفت که بنیامین نتانیاهو سعی دارد با پرداخت پول شهرک‌نشینان را به خانه‌هایشان باز گرداند، اما هنوز اطراف غزه امن نیست.مسئولان سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌های غزه اعلام کردند که پزشکان مجبورند بدون بیهوشی و داروی مُسکن دست به عمل جراحی و قطع عضو بزنند و تاکنون در جریان تجاوزات اسرائیل یک یا دو پای ۱۰۰۰ کودک در غزه قطع شده است.کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی،  از طرح ارتش این رژیم برای مرحله بعد از جنگ غزه و تقسیم نوار غزه به مناطقی تحت کنترل عشایر محلی پرده برداشت.گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس امروز سه‌شنبه دوم ژانویه ویدئویی از موشک‌های M90 خود منتشر و با دو پیام، تل‌آویو را تهدید کرد.
خبر دیگر آنکه صدها کودک در خیابان‌های نیویورک خواستار توقف کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و توقف کشتار مردم غزه شدند. «فلسطین هرگز نمی‌میرد» این‌ها گوشه‌ای از شعارهای کودکانی است که در حمایت از مردم فلسطین غزه به خصوص کودکان در خیابان‌های نیویورک فریاد می‌زدند. خبر دیگر آنکه علیرغم ناکامیهای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، آمریکا و اسرائیل با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی به دنبال تعیین تکلیف آینده سیاسی نوار غزه هستند. «تشکیلات خودگردان فلسطین نباید پشتِ تانکهای اسرائیلی وارد نوار غزه شود». سلام فیاض نخست وزیر پیشین فلسطین (بین سالهای 2005 تا 2013) این اظهارت را در مخالفت با پیشنهادهای آمریکا و مقامات فلسطینی به او برای اداره نوار غزه بعد از پایان جنگ مطرح کرده است.
در این میان مقاومت لبنان از هدف قرار دادن یک مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و یک پادگان آن در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب الله لبنان اعلام کرد که با یک پهپاد هجومی به ستاد فرماندهی تازه تاسیس «۹۱» دشمن اسرائیلی در شهرک صهیونیست نشین «ایلیت» در شمال شرق شهر «صفد» در فلسطین اشغالی حمله کرد و آن را با دقت هدف قرار داد.حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ای دیگر از هدف قرار دادن یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.در بیانیه حزب‌الله آمده است: رزمندگان ما محل تجمع نظامیان دشمن در پادگان «زرعیت» را هدف قرار دادند.طبق این بیانیه، این حمله منجر به کشته و زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز با انجام حملات توپخانه‌ای اطراف شهرک های «علما الشعب»، «الضهیره» و «طیرحرفا» در جنوب غربی لبنان را هدف قرار داد.
https://siasatrooz.ir/vdcgq79qnak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی