جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : 128645
گزارش هشتمین روز جشنواره فیلم فجر

روزی با فیلم‌هایی برای کودکان

روزی با فیلم‌هایی برای کودکان
پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه هشتمین روز جشنواره فیلم فجر چهل و دوم به پایان خود نزدیک شد و با نمایش چهار فیلم کم کم برای مراسم پایانی و انتخاب برگزیدگان سیمرغ آماده می شود.
روز پنجشنبه چهار فیلم «باغ کیانوش»، «آبی روشن»، «نوروز» و انیمیشن «ببعی» نمایش داده شد که بجز «آبی روشن » ، مخاطب اصلی سه فیلم دیگر کودکان و نوجوانان بودند. از اتفاق‌های قابل توجه بعد از نمایش نخستین فیلم یعنی باغ کیانوش چیدن چند مجمع‌ بزرگ و پر از موز بود که بیرون سالن نمایش قرار داده شد. دست‌اندرکاران فیلم «باغ کیانوش» با توجه به قصه‌ای که در فیلم خود روایت می‌کردند تصمیم گرفته بودند از تماشاگران فیلم در پایان با موز پذیرایی کنند.
حمزه صالحی نویسنده در نشست خبری فیلم نوروز بیان کرد: دغدغه من در فیلم «نوروز»، فروش نیست؛ بلکه دیده شدن این فیلم است. امروز دیدن «نوروز» برای هر ایرانی یک وظیفه ملی است.
«نوروز» که به گفته عواملش، پیدا کردن یک سرمایه‌گذار برای ساخت آن پنج سال طول کشیده بود، یک روایت فانتزی از داستان اساطیری و کهن عمو نوروز و ننه سرما و فیروز داشت که به همراه کودکان در تلاش بودند زمستان و طوفان را پشت سر بگذارند تا بهار از راه برسد. این فیلم با بازی و آوازخوانی علی نصیریان در نقش عمو نوروز، مهدی هاشمی در نقش فیروز و شبنم مقدمی در نقش ننه سرما روایتی متفاوت از قصه‌هایی داشت که در فرهنگ عامه ایران شهرت دارد.
دیگر فیلمی که در این روز به نمایش درآمد «آبی روشن» دومین ساخته بابک خواجه پاشا بود که اولین فیلمش با نام «آغوش درخت» هنوز اکران نشده آن هم در حالی که یک سال قبل در جشنواره فجر رونمایی شده بود. او در این فیلم مهران احمدی و مهران غفوریان‌را در نقش دو برادر همبازی کرده بود.
انیمیشن «ببعی قهرمان» آخرین فیلم روز پنجشنبه بود که در ابتدای نشست خبری آن از کودکان غزه یاد شد. تهیه‌ کننده این انیمیشن با اشاره به اینکه گروه سنی نوجوان توقع کیفیت را از انیمیشن دارند که ما نمی‌توانیم این توقع را برآورده کنیم، گفت: با این حال برای کودک می‌توانیم یک کار خوب با رنگ و لعاب‌ بسازیم. می‌دانیم که شاید این ژانر برای این جشنواره خیلی مناسب نباشد زیرا «ببعی قهرمان» برای کودکان ساخته شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcdoj0fkyt0x96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی