جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : 75687
واقعیتی که پس از شکست سرخ آبی‌های كهكشاني روشن شد

پول و ستاره خوشبختی‌ نمی‌آورند!

پول و ستاره خوشبختی‌ نمی‌آورند!

آبی‌های پایتخت همانند پرسپولیس تهران در دومین دیدار خود در لیگ دوازدهم برابر حریف جوان و بدون ستاره خود تن به شکست دادند تا سریال تحقیر میلیاردرهای لیگ دوازدهم در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر کامل شود و این واقعیت برملا شود که پول برای تیم‌های سرشناس فوتبال ما خوشبختی نمی‌آورد بلکه این فاکتور می‌تواند عامل اصلی ناکامی را برای آنها فراهم آورد.
استقلالی‌ها در یک دیدار کسل کننده با استفاده از تمامی ستاره‌های خود برابر تیم جوان سایپا هیچ حرفی برای گفتن نداشتند، با وجود آن که آبی‌های پایتخت کاپیتان چند میلیاردی تیم ملی فوتبال کشورمان را نیز در ترکیب خود به همراه داشتند بازهم این تیم جوان و مستعد سایپا بود که نبض بازی را در اختیار گرفت و برتری خود را به شاگردان امیر قلعه نویی دیکته کرد تا نخستین شکست استقلال در این فصل برابر این تیم رقم بخورد.
آبی‌های پایتخت هرچند تا این لحظه هیچ پولی بابت قراردادهای جدید به حساب بازیکنان خود واریز نکردند اما جزو گران قیمت‌ترین تیم‌های لیگ دوازدهم به شمار می‌روند اما این فاکتور مانع از ناکامی‌ پسران آبی نشد،بازیکنان میلیاردی استقلال چهار شنبه شب با ارائه یک بازی ضعیف و دور از انتظار برابر تیم جوان سایپا تن به شکست دادند تا همانند پرسپولیس کهکشانی در هفته دوم در زمره تیم‌های ناکام قرار گیرند.
شکست تیم‌های پرهزینه فوتبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر این واقعیت را برملا ساخت که هزینه زیاد و ریخت و پاش‌های مدیریتی نمی‌تواند عامل موفقیت به شمار آید،چون اگر این اتفاق باعث برتری تیم‌های فوتبال ایران می‌شد هرگز تیم‌های جوان و مستعدی چون فجر شهید سپاسی و سایپاي کرج نمی‌توانستند شاگردان میلیاردر مانوئل خوزه و امیر قلعه نویی را در خانه شکست دهند، از این رو می‌توان با در نظر گرفتن این دو نتیجه به رویانیان و فتح‌الله زاده پیغام داد که ریخت و پاش‌های این چنینی عامل خوشبختی و موفقیت در فوتبال ایران نیست.
بدون تردید اگر قراردادهای میلیاردی می‌توانست برای تیم‌های ایرانی خوشبختی به ارمغان بیاورد سه شنبه شب دروازه‌بان گران قیمت پرسپولیس شاهد باز شدن دروازه خود نبود، یا سید مهدی رحمتی این گونه در برابر مهاجمان سایپاي البرز سر تعظیم فرود نمی‌آورد، اگر رقم قرارداد مهاجمان فجر شهید سپاسی و سایپاي کرج که موفق شدند دروازه گردان و رحمتی را در بازی‌های هفته دوم باز کنند را به دقت ارزیابی کنید متوجه خواهید شد که گلزنان فجر و سایپا به اندازه یک سوم از قرارداد میلیارد تومانی دروازه‌بان‌های استقلال و پرسپولیس پول گرفتند اما توانستند سقف دروازه این دو گلر سرشناس فوتبال ایران را فرو بریزند.
شاید مدیران عامل دو باشگاه پر هوادار پایتخت ناکامی استقلال و پرسپولیس در هفته دوم را یک اتفاق کاملا فوتبالی تلقی کنند اما بدون تردید تداوم این رویه می‌تواند فضا را برای فعالیت این دو نامساعد کند چون افکارعمومی قطعا در برابر ناکامی تیم‌های پرهزینه آنها در ادامه مسابقات لیگ برتر به سادگی از کنار این مساله عبور نخواهد کرد.
تنها امیدواری مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس موفقیت در بازی‌های آتی این تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر است چون در صورت وقوع این رویداد آنها می‌توانند زیر سایه موفقیت‌های استقلال و پرسپولیس پنهان شوند در غیر این صورت قطعا روزهای طاقت فرسایی پیش روی فتح‌الله زاده و رویانیان خواهد بود که قطعا تحمل فشار وارده کار آسانی نیست از این رو مدیران عامل این دو باشگاه با این آرزو شب را به صبح می‌رسانند که در هفته‌های آتی نتیجه ای مشابه هفته دوم برای تیم‌های تحت مدیریت آنها رقم نخورد چون با شکست و ناکامی دردسرهای مدیریتی این دو به شکل سرسام آوری رشد خواهد کرد.‌

مروری بر اتفاقات هفته دوم:
راه‌آهن ۳ – ۱ گهر زاگرس
پیروزی پر گل شاگردان دايی برابر تیم گهر از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود و شاید بتوان گفت گهر زاگرس نماد زنده‌ تیم‌هایی همچون شیرین فراز کرمانشاه ، شهرداری تبریز و مس سرچشمه است ، تیمی که حالا با نداشتن ورزشگاه اختصاصی و خانه به دوش بودن ، علاوه بر دردسرهايی که ایجاد می‌کند ، سه امتیاز ارزشمند را نیز به هر تیم هدیه خواهد داد.
نکته جالب این دیدار ، شادی هواداران گهر در خیابان‌های تهران است ، کارناوال شادی لرستانی‌ها حداقل برای دقایقی بهت در چهره‌ پایتخت‌نشینان نمودار ساخت.

پرسپولیس ۲ – ۳ فجرسپاسی
پرسپولیس در دومین گام خود شکستی غیر منتظره را متحمل شد ، شکستی که با اشتباه و ندرخشیدن ستاره‌های میلیاردی سردار رخ داد. اما این بازی هرچقدر با افت ستاره‌های نامدار ارتش سرخ همراه بود ، یک ستاره‌ ۲۲ ساله را بیش از پیش به فوتبال ما اثبات کرد ، ستاره‌ای به نام کاپیتان رضا حقیقی ، همان هافبک تدافعی که کاندیدای حضور در پرسپولیس نیز بود ، اما ... . 

آلومینیوم ۰ – ۰ داماش
آلومینیوم با ارائه‌ نه چندان مقتدرانه‌ خود در خانه برابر شاگردان هرندی، نباید از کسب اولین امتیاز خود در تاریخ لیگ برتر ناراحت باشد. در مقابل داماش و البته ستاره‌ این تیم یعنی مهدوی کمی هم بدشانس بودند که نتوانست صاحب هر سه امتیاز گردند.
نکته‌ قابل توجه این دیدار ، استقبال بسیار سرد هواداران آلومینیوم در هوای داغ هرمزگان از این بازی بود.

فولاد ۱ – ۳ سپاهان
سپاهان مدافع عنوان قهرمانی در دومین گام این فصل نیز بسیار مطمئن کار کرد و توانست در خانه‌ فولاد، این تیم را اسیر شکست نماید تا شرایط برای فرکی آن‌چنان که انتظار داشت دنبال نشود. سپاهان با این پیروزی نشان داد برنامه‌های بسیاری برای دفاع از هتریک قهرمانی خود دارد.
نباید فراموش کنیم هواداران فولاد پس از گل سوم ، کادر مربیگری فولاد را مورد نوازش خود قرار دادند، نوازشی نرم از جنس شعارهای اعترا‌ض‌آمیز.

ذوب‌آهن ۱ – ۲ صبا
صبا، گویا سیاست‌های بارسلونا را در پیش گرفته است ، سیاست‌هایی که وابستگی تیم به مربی را با وابستگی به فلسفه‌ای خاص جایگزین کرده‌اند. عب گواردیولا از صبا رفت و گل‌محمدی آمد ، اما چیزی از ارزش‌های صبا کم نشد و این تیم بازهم قدرت‌مند لیگ را آغاز کرد.
در مقابل باید بگوئیم ذوب‌آهن از همین ابتدا در سراشیبی قرار گرفته است و اگر کربکندی و کادر مدیریتی این باشگاه چاره‌ای نکنند ، ذوب‌آهن از فصل قبل نیز نمایشی فاجعه‌بارتر خواهد داشت.

مس ۰ – ۱ نفت
پس از فجر، سپاهان و صبا ، نفت نیز در خانه‌ حریف پیروز بود. نفتی ها با هدایت ابراهیم‌زاده پیروزی خفیف اما ارزشمندی را کسب کردند تا قاسم‌پور و مس که ادعای رقابت با کهکشانی‌ها را داشتند دومین شکست خود را نیز تجربه نمایند.
به نظر می‌رسد سرنوشت مرفاوی در آغاز فصل گذشته در حال رقم خوردن برای قاسم‌پور باتجربه است و باید به پرویز رخصت داد تا برای ورود به میدان لیگ خود را گرم کند. 

پیکان ۱ – ۱ تراکتورسازی
پیکان پس از تحقیر شدن در قم ، به امید کسب یک پیروزی خانگی برابر نائب قهرمان فصل گذشته بود ، نائب قهرمانی که با آمدن عمو تونی صاحب نیمکت قدرتمندتری شده است ، اما تا به حال فقط دو تساوی کسب کرده است. باید ویسی و تیمش را خوش‌شانس بدانیم که داور دو موقعیت صد در صد تراکتور را مردود اعلام کرد وگرنه ویسی و شاگردانش بار دیگر کیسه‌ای پر گل داشتند.
اعتراض هواداران تراکتور و همچنین آنالیزور جوان این تیم که از قضا فرزند عمو تونی نیز هست ، از جمله نکات جالب این دیدار بود.

ملوان ۲ – ۲ نفت آبادان
باید این بازی را یکی از بازی‌های خوب این هفته بدانیم ، بازی که در آن نه میهمان پا پس کشید و نه میزبان. میهمان دو بار بازی را برد اما این پیروزی‌ها برای قوهای سپید ماندگار نبودند و با گل‌زنی آبادانی‌ها پرکشیدند و رفتند.

سایپا ۲ – ۱ استقلال
حسن ختام لیگ در هفته‌ دوم نیز شکست آبی‌ها بود ، شکستی که آب سردی بر هواداران مغموم پرسپولیس بود تا آن‌ها حداقل مطمئن باشند، بازهم فرصت برای پیشی گرفتن از رقیب سنتی خود دارند و فعلا همه چیز برابر است.
اما به واقع باید به تقوی تبریک گفت ، مربی که همواره در برنامه‌های تلویزیونی دم از تاکتیک‌های برتر می‌زد ، نشان داد توان عملی کردن آن‌ها را نیز دارد حتی نصفه و نیمه ، به نظر تقوی بارقه‌ امیدی در میان مربیان سنتی ماست.
در مجموع سایپا در شرایطي که در آزادی میزبان استقلال بود ، شکست را به تیم پرستاره‌ ژنرال تحمیل کرد تا قلعه نویی این‌بار با لبخند از مردم عذرخواهی نکند !
شعارهای پیرامون فرهاد مجیدی نیز در ورزشگاه شنیده شد تا قلعه نویی بداند اگر در پرسپولیس علی دايی نماد اعتراض است از این پس نیز در استقلال مجیدی نماد اعتراض است. در مجموع هفته دوم به جز در یک بازی که بدون گل دنبال شد ، در بقیه‌ دیدارها پرگل دنبال شد و ۲۶ گل را در بر داشت و البته در هفت دیدار هفت پیروز داشت.

https://siasatrooz.ir/vdccmeqm.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی