جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۹
کد مطلب : 79707
دربي ۷۶ مساوي شد

هيچستان پر‌هياهو

هيچستان پر‌هياهو

دربي ما با تمام دربي هاي دنيا فرق دارد.قبل از آغاز بازي همان هيجاني را داريم كه هواداران رئال و بارسا قبل از ال كلاسيكو دارند. اما با شروع مسابقه نه توان دل كندن از ديدن داريم و نه توان نخوابيدن در هنگام بازي! در پايان نيز تازه مي‌فهميم زهي خيال باطل.ال كلاسيكو كجا،استقلال – پرسپوليس كجا.
شباهت‌مان با ال كلاسيكو فقط در تعداد هواداراني است كه دو تيم دارند و نه در ارائه بازي. البته با ال كلاسيكو يك شباهت ديگرهم داريم و آن حضور بازيكنان ميلياردي است كه هم آنها دارند و هم ما.
اما در دربي ما هواداران ۲۴ ساعت قبل از بازي پشت نرده هاي استاديوم آزادي تجمع مي‌كنند كه اين يكي را در هيچ دربي نمي‌بينيم.
اما اينهمه هيجان براي چيست؟ رسانه‌ها از زماني كه قرعه كشي ليگ برتر انجام مي‌شود روي تاريخ ديدار دربي زوم مي‌كنند و يك هفته قبل از بازي نيز تمام اخبار فوتبال ما يا بهتر بگوييم ورزش ما مي‌شود دربي؛ آيا اين دربي كه ماحصل ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس است كمكي به فوتبال ما كرده است؟
آيا با اين ستاره هاي ميلياردي بايد اميدوار باشيم كه برويم جام جهاني؟ 
در شروع دربی۷۶ سرخابی ها باید دست مریزاد به حضور تماشاگران پر شور تیمهای استقلال و پرسپولیس گفت. هوادارانی که از اقصی نقاط ایران با مشقت فراوان خود را به تهران رساندند تا مهمترین و باشکوه‌ترین دربی آسیا را نظاره ‌گر باشند.
پرسپولیس و استقلال در حالی دربی ۷۶ را شروع کردند که ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر بود. حتی چند ساعت قبل از شروع دربی، مهدی تاج اعلام کرد که تماشاگران دیگر به ورزشگاه نیایند چراکه ظرفیت سکوها پر شده است.
در روزی که پرسپولیس به ویژه در نیمه دوم برتری نسبی بر استقلال داشت ، دربی پایتخت بدون گل به پایان رسید. بازی سنتی که نیمه اولش چنگی به دل نزد و نیمه دوم هم جز چند حمله نصف و نیمه از سوی هر دو تیم اتفاق قابل توجهی نداشت.
در دقیقه ۸ بازی بود که مهدی مهدوی کیا مهم ترین صحنه دربی را خلق کرد ، استارت انفجاری مهدوی کیا اگر با دخالت محمد نوری همراه نمی‌شد ، شاید خطری جدی تر ایجاد می کرد اما این صحنه اولین حمله دربی بود. دقایقی بعد البته این حمله نصف و نیمه را فرزاد حاتمی با ضربه‌اش پاسخ داد تا طرفداران در کری خوانی مساوی باشند! در ادامه بازی تا دقیقه ۳۰ در حالی که دو تیم حملات پراکنده ای داشتند ، حسین ماهینی از پرسپوليس و عباس محمدرضایی از استقلالی ها در این دقایق اشتباهاتی داشتند که باعث می شد تک صحنه هایی ایجاد شود. نکته جالب در این دقایق بیکاری طرفداران و شعارهای آنها علیه تیم رقیب بود!
شاید جنجالی ترین صحنه دربی در ۳۰ دقیقه اول ، نارنجکی بود که پرسپولیسی ها به زمین پرتاب کردند.
در دقیقه ۳۶ هم نیلسون در حالی که از محوطه جریمه خارج شده بود، یکی از بازیکنان استقلال را دریبل کرد و زمانی که به دومین استقلالی رسید، توپ را به داخل محوطه جریمه و به یکی از مدافعان تیمش پاس داد تا هواداران پرسپولیس را حسابی ذوق زده کند.
در دقیقه ۴۱ هم در حالی که محمد نوری وارد محوطه جریمه استقلال شده بود، با دخالت مدافعان استقلال موقعیت را از دست داد و به زمین خورد. البته محسن قهرماني از این صحنه مشکوک به پنالتی گذشت و دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه ۴۵ هم رضا حقیقی در محوطه جریمه استقلال به زمین خورد اما داور به حقیقی کارت زرد داد تا به او بگوید اجازه نمی دهد تمارض کند.
در نیمه دوم بازی کمی زیباتر شد. پرسپولیس خودش را پیدا کرد و نسبت به نیمه اول عملکرد بهتری داشت. آن ها در دقایق ۶۰ تا ۶۳ چند حمله روی دروازه استقلال انجام دادند که البته به گل نرسیدند.
در نیمه دوم مهدوی کیا جایش را به عادل کلاه کج داد تا پرسپولیس جوان تر شود و دونده تر ظاهر شود. پس از خروج مهدوی کیا، محمد نوری کاپیتان پرسپولیس شد. استقلال هم ساموئل را به جای عباس محمد رضایی وارد زمین کرد. فرهاد مجیدی هم در دقیقه ۷۱ به جای آرش برهانی وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی را بست.
در دقیقه ۷۸ فرهاد مجیدی از اشتباه نیلسون استفاده کرد و توپ را به سمت دروازه پرسپولیس زد که از کنار دروازه به بیرون رفت. بلافاصله پرسپولیسی ها به سمت دروازه استقلال حمله کردند و نتیجه این حمله شوت زیبای محمد نوری به سمت دروازه رحمتی بود که توپ با فاصله بسیار کم به بیرون رفت. در دقیقه ۸۱ هادی نوروزی به جای کریم انصاری فرد وارد زمین شد تا شاید او بتواند ضعف گلزنی پرسپولیس را پوشش دهد. در دقیقه ۸۸ هم غلامرضا رضایی از زمین خارج شد تا محمد قاضی هم شانس بازی در دربی را پیدا کند.
این مسابقه یکی از معدود دربی هایی بود که در آن هواداران تا پایان بازی در ورزشگاه ماندند و در دقایق پایانی سکوها را ترک نکردند.
در دقیقه ۹۰ هم هواداران دوباره یک نارنجک به داخل زمین پرتاب کردند تا داور بازی را برای چند ثانیه متوقف کند.
در دقیقه‌ ۹۲ ضربه برگردان بازیکن پرسپولیس با واکنش رحمتی به کرنر رفت،‌ در ادامه روی ضربه کرنر باز هم پرسپولیس خطرناک ظاهر شد، اما مجتبی جباری دروازه‌ تیمش را نجات داد. بازی پس از اتمام سه دقیقه وقت اضافه با سوت محسن قهرمانی به پایان رسید.
بهترین بازیکن : درجمع پرسپولیسی ها غلامرضا رضایی، محمد نوری و رضا حقیقی و البته سیدجلال حسینی نمایش خوبی داشتند و در بین آبی‌پوشان پژمان منتظری بهترین بود.
ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، علی حمودی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حسن اشجاری(از دقیقه ۶۷ حنیف عمران‌زاده)، جواد نکونام، مجتبی جباری، خسرو حیدری، عباس‌ محمدرضایی(از دقیقه ۵۸ ساموئل)، آرش برهانی (از دقیقه ۷۱ فرهاد مجیدی) و فرزاد حاتمی - سرمربی: امیرقلعه نویی
ترکیب پرسپولیس: نیلسون، سیدجلال حسینی، علیرضا نورمحمدی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، محمد نوری، مهدی مهدوی‌کیا (از دقیقه ۵۹ عادل کلاه کج)، مارکو پروویچ، غلامرضا رضایی( از دقیقه ۸۹ محمد قاضی) و کریم انصاری‌فرد (از دقیقه ۸۱ هادی نوروزی - سرمربی: یحیی گل‌محمدی

قلعه‌نویی: مجیدی دقت می‌کرد، می‌بردیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به شرایط پرسپولیس در جدول رده‌بندی، آنها چیزی برای از دست دادن در این بازی نداشتند.
امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل مقابل پرسپولیس در دربی ۷۶ گفت: به قهرمانی و تیم داوری تبریک می‌گویم. بازی خوبی را شاهد بودیم، هر چند برنده نداشت.
وی ادامه داد: شروع نیمه اول پرسپولیس خوب بازی کرد اما در ادامه نبض بازی را به دست گرفتیم. در نیمه دوم پرسپولیس بهتر کار کرد اما با تغییراتی که انجام دادیم به توپ و میدان مسلط شدیم.
سرمربی استقلال ادامه داد: پرسپولیسی‌ها با توجه به شرایطشان در جدول چیزی برای از دست دادن نداشتند و با استرس کمتری وارد زمین شدند البته ما هم با تعویض‌هایی که انجام دادیم به دنبال حرکت رو به جلو بودیم و اینکه گل نخوریم و سپس به گل برسیم.
قلعه‌نویی افزود: اگر مجیدی دقت می‌کرد می‌توانستیم برنده باشیم مردم و تماشاگران با توجه به مهره‌هایی که دو تیم دارند انتظار بیشتری دارند اما در این مسابقه شاهد موقعیت‌های زیادی نبودیم.
قلعه‌نویی درباره تیم ملی و اینکه آیا برنامه‌ای برای برگرداندن رحمتی به دروازه تیم ملی دارد گفت: تمام هدف ما موفقیت و سربلندی ایران است و همه باید کمک کنیم. رحمتی تصمیم عجولانه‌ای گرفت اما کی‌روش باید بهتر مدیریت می‌کرد.
وی افزود: رحمتی بهترین دروازه‌بان آسیاست که آمار شاهد این ادعا است تیم ملی باید با سربلندی راهی جام‌جهانی شود. تصمیم داشتم بعد از دربی با رحمتی و اگر نیاز باشد با کی‌روش صحبت کنم که اگر سوءتفاهمی است برطرف شود.
قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: رحمتی در ۷ امتیازی که تیم ملی گرفته است به خصوص در دیدار مقابل کره و ازبکستان سهم زیادی داشت.
وی درباره بازیکن شاخص این مسابقه گفت: هر دو تیم بازی خوب و جوانمردانه‌ای انجام دادند و نمی‌توان از مهره‌ شاخصی نام برد.

گل‌محمدی: سرتر از استقلال بودیم
یحیی گل‌محمدی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل استقلال در دربی ۷۶ در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه دو تیم یک بازی خوب و جاندار را به نمایش گذاشتند، افزود: در خیلی از دقایق بازی سرتر از استقلال بودیم و فرصت‌های خوبی را در آغاز نیمه اول و اواخر نیمه دوم داشتیم که اگر مهاجمان دقت می‌کردند می‌توانستیم برنده مسابقه باشیم.
وی افزود: به تماشاگرهای دو تیم که به خوبی تیم‌ها را تشویق کرده و سنگ تمام گذاشتند این بازی جوانمردانه را تبریک می‌گوییم.
گل‌محمدی در خصوص تعویض‌هایش در این مسابقه و عملکرد کریم انصاری فرد، گفت: کریم خیلی دوید و هم به خط هافبک کمک کرد و هم به خط حمله، ضمن اینکه حفظ توپ خوبی هم داشت و در مجموع نسبت به بازی‌های قبل عملکرد بهتری را از وی شاهد بودیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تعویض بازی کمی دیر نبود، یادآور شد: به خاطر شرایط بازی و این موضوع که در ۵ دقیقه آخر، مجبور شدیم رو به بازی مستقیم بیاوریم، قاضی به میدان رفت.
سرمربی پرسپولیس در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: جام جهانی و سه بازی حساس را پیش رو داریم و همه اهالی فوتبال باید دست به دست هم دهند تا شرایط خوبی برای فدارسیون و تیم ملی مهیا شود و در نهایت بتوانیم به جام جهانی برسیم.
وی در خصوص بهترین بازیکنان دو تیم گفت: از پرسپولیس همه بازیکنان خوب بودند و در تیم استقلال، بازیکنان به خوبی بازی کردند.
گل‌محمدی در پایان در خصوص تیم داوری دربی گفت: قهرمانی یکی از روزهای خوبش را سپری کرد.

دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال پنالتی بود؟
کارشناسان داوری درباره دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال در دربی نظرات مختلفی دارند. در بازی استقلال و پرسپولیس در دربی ، دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال رخ داد . یکبار محمد نوری بود که زمین خورد و بار دیگر رضا حقیقی . بعد از این دو صحنه ، کارشناسان مختلف داوری در این باره اظهار نظر کردند. غلامعلی همیراد هر دو صحنه را پنالتی تشخیص نداد و اعتقادش این بود که بازی باید ادامه پیدا می کرد. رضا غیاثی و پرویز سیار در صحنه اول با همیراد هم عقیده بودند اما هر دوی این کارشناسان صحنه دوم را که برایش محسن قهرمانی به رضا حقیقی کارت زرد نشان داد پنالتی می دانستند. سیاردر این باره گفت:« خطای واضح پنالتی از بالاتنه روی رضا حقیقی رخ داده است.» همچنین غیاثی گفت:« کار نکونام همراه با بی احتیاطی بوده و قهرمانی باید پنالتی می گرفته است.»

https://siasatrooz.ir/vdcjaaea.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

حیف پول بیت المال