جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : 99969
بدون روتوش

تقبیح ادامه رفتارهای وحدت‌شکنانه

اتفاقات نه چندان خوشایندی که بین طرفداران قوای مختلف و منتقدان دولت و دولتی‌ها رواج یافته می‌تواند به وحدت ملی خدشه وارد کند، در این بین این رقابت‌ها و گفت و شنودها که اغلب با جرقه خود روسا آغاز و توسط هوادارانشان امتداد می‌یابد به قدری زیاد شده که حتی صدای طرفداران جناح‌ها را درآورده است. بر همین اساس برآن شدیم تا درباره تذکری که دبیر حزب کارگزاران به دولت داد برایتان بنویسیم و بدون روتوش را از زبان او نقل کنیم. بر همین اساس دبیرکل حزب کارگزاران گفت: «از دولت منتخب که سرمایه نظام است می‌خواهیم حرف‌های گزنده نزند و معتقدم به‌ نفع مصالح ملی نیست. حرف‌هایی در ایام تبلیغات زده می‌شود، اما حرف زدن علیه قوای دیگر و شخصیت‌های نظام به‌ نفع منافع ملی و کشور نیست.»
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در همایش فصلی خانه احزاب، گفته که این تصور که فکر کنیم احزاب برای تضعیف قدرت نظام است، اشتباه است. در ۷ تیر حزب جمهوری اسلامی شهید داد و در همین جمع افرادی هستند که جانباز هستند. وی با بیان اینکه "بزرگ‌ترین بحث صنفی ما قدرت احزاب است"، گفت: «باید کاری کنیم خانه احزاب جای آن یک حزب قدرتمند را بگیرد و به یک جمع‌بندی برای وضعیت کشور برسیم تا نیروهای سیاسی مجتمع بشوند. از دولت منتخب که سرمایه نظام است می‌خواهیم حرف‌های گزنده نزند و معتقدم به‌ نفع مصالح ملی نیست. حرف‌هایی در ایام تبلیغات زده می‌شود، اما حرف زدن علیه قوای دیگر و شخصیت‌های نظام به‌ نفع منافع ملی و کشور نیست.»
کرباسچی تصریح کرد: «رسانه‌های دیجیتال این خاصیت را دارد که بزرگ‌ترین حرف‌ها را از آن عبور کنیم و تغییر دهیم. خبرنگاران امروز کارهایی می‌کنند که ما غبطه می‌خوریم. ما در کشور نارسایی‌هایی از جمله فقر داریم و خجالت می‌کشیم. من فیلمی دیدم که در روستایی نزدیک سردشت فرزندانش در طویله درس می‌خوانند و برخی خانواده‌ها هیچ سرپرستی در آن روستا ندارند.» وی خاطرنشان کرد: «ما در خانه احزاب به‌ فکر مصالح ملی باشیم و حکومتی قدرتمند است که احزاب در آن قدرتمند باشند.این سخنان جریان نزدیک دولت در کنار صحبت‌هایی که بزرگانی از جمله احمد توکلی و الیاس نادران درباب کمک به برقراری وحدت ملی و خارج شدن از فضای انتخاباتی دارند به خوبی گواه این امر است که امتداد کش و قوس‌های جناح‌ها با هم چیزی جز آسیب به وحدت ملی و شکننده کردن دولت به همراه نخواهد داشت که باید مدیریت شود.
https://siasatrooz.ir/vdcb99b9.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی