سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : 126015

کشوری که لولهنگ نمی‌توانست بسازد!

پس از سال‌ها به یاد سخنی از رهبر معظم انقلاب افتادم که درباره خودباوری بود. ایشان در سال ۱۳۸۴ و در دیدار بسیجیان گفته بودند...
پس از سال‌ها به یاد سخنی از رهبر معظم انقلاب افتادم که درباره خودباوری بود. ایشان در سال ۱۳۸۴ و در دیدار بسیجیان گفته بودند: «همه‌ی ابزارهای فرهنگی و تبلیغی در طول صد سال یا بیشتر به‌کار گرفته شد، تا این ملت را به خودشان بدبین کنند - یکی از شخصیت‌های سرشناس معروف می‌گفت: ایرانی، یک لولهنگ نمی‌تواند بسازد! - لولهنگ یعنی آفتابه گِلی؛ آن زمانها از گل، آفتابه درست می‌کردند. این‌جور این ملت را تحقیر می‌کردند. این ملت حالا در زمینه‌های زیستی، در زمینه‌ی فعالیت‌های گوناگون علمی، تحقیقی کارهایی می‌کند که خودش را جزو ۱۰ کشور اول جهان قرار می‌دهد؛ این، شوخی نیست. این مسأله به ملت ما، به شما جوان‌ها، در هرجا که هستید و در هر قسمتی که کار می‌کنید، هشدار می‌دهد که قدر خودتان را بدانید، حرکت کنید، ناامید نشوید؛ شماها می‌توانید. شما آن نسلی هستید که اگر خوب عمل کردید، آینده‌ی این کشور را - صد سال، دویست سال یا بیشتر - تضمین خواهید کرد.»
رزم آرا نخست وزیر دوره پهلوی دوم این سخن-ایرانی، یک لولهنگ نمی‌تواند بسازد! - را گفته بود. سال‌های سال این عقیده بی‌اساس را در گوش مردم ایران فرو کرده بودند که ایرانی ناتوان است پس باید هر چه می‌خواهیم وارد کنیم.
انقلاب اسلامی ایران آن تفکر منفی و پوچ را کنار گذاشت و با وجود همه فشارها، تهدیدات و تحریم‌هایی که هنوز هم اعمال می‌شود، ‌توانست دستاوردهایی را بیافریند که شگفتی و خشم آنهایی که سعی داشته و دارند ایران را ناتوان جلوه دهند برانگیزد.
تنها دو روز پس از سخنان رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،‌ که درباره ایمان و امید سخن گفتند می‌گذشت که دستاورد بزرگی در پهنه نظامی و دفاعی کشور رونمایی شد که نشان از همان ایمان و امید دارد.
نیروهای مسلح ایران اسلامی همواره در طول عمر انقلاب توانمندی‌های خود را افزایش داده‌اند و در این راه پر سنگلاخ که با تحریم‌های شدید نظامی همراه بوده است سربلند بیرون آمده‌اند.
روز گذشته موشک بسیار پیشرفته هایپرسونیک «فتاح» رونمایی شد که ایران را در جمع چهار کشور تولید کنند چنین موشکی قرار داده است.
چنین دستاورد بزرگی در عرصه نظامی و دفاعی قابلیت‌های ایران را برای مهار تهدیدات نظامی بالاتر می‌برد و باعث می‌شود تا مؤلفه‌ها و عوامل بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان افزایش یافته و هر کشور و رژیمی که سعی در عملیاتی کردن تهدیدات خود را علیه ایران اسلامی دارد، سرجای خود بنشاند.
موشک هایپرسونیک فتاح تنها در زمان کوتاه ۶ دقیقه به اسرائیل می‌رسد، رژیمی که همواره ایران را تهدید کرده و سعی داشته تا برخی کشورها همچون آمریکا را با خود همراه کند تا در یک عملیات نظامی به ایران اسلامی حمله کنند.تاکنون نیز وجود پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح، که تحت رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای فعالیت می‌کنند،‌ باعث شده تا دشمنان نتوانند دست از پا خطا کنند.
پیش از این نیز گفته‌ایم و گفته‌اند که پیشرفت‌های نظامی نیروهای مسلح ایران اسلامی، می‌تواند الگویی برای دیگر نهادها و سازمان‌هایی باشد که از تراز جمهوری اسلامی عقب‌تر هستند و باید خود را برای آن که شرایط را تغییر داده و رو به بهتر شدن پیش بروند،‌بالا بکشند و مردم را هم از خود راضی گردانند. می‌توان رمز موفقیت‌های نیروهای مسلح از ارتش تا سپاه را پیروی و تبعیت از فرماندهی کل قوا دانست.
به خوبی می‌توان ترس و نگرانی دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها را از دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک هایپر سونیک در واکنش‌هایی که از خود نشان داده‌اند دید.
چنین دستاوردی به جز بهره گرفتن از ایمان و امید نمی‌توانست رونمایی شود، این دو کلید واژه بارها از سوی رهبر انقلاب گفته و تکرار شده است. این دو کلمه را باید همه نهادها در دستور کار خود بگذارند و با تبیین آن، حرکت رو به سوی قله برای فتح آن را با برنامه ریزی و دقت اجرا کنند تا در دیگر زمینه‌ها نیز شاهد اتفاقات بزرگ باشیم.

محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdccseqsp2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی