شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : 121010

از سرکوب در قدس تا شهرک سازی در جولان

رژیم صهیونیستی قصد دارد به پشتوانه آمریکا، یک طرح ویژه و بی‌سابقه یهودی‌سازی جولان را امروز به تصویب برساند در حالی که همزمان به تشدید سرکوب و بازداشت فلسطینی‌ها در قدس می‌پردازد.
روزنامه عبری زبان«اسرائیل هیوم» به نقل از منابع بلندپایه سیاسی در تل آویو، از طرح جدیدی برای «یهودی‌سازی جولان» پرده برداشت و خبر داد که کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی این طرح را در جلسه ویژه ای که قرار است یکشنبه آتی در جولان عربی-سوری برگزار کند، تصویب خواهد کرد.
به نوشته «رأی الیوم»، همین منابع تایید کردند که صحبت از طرح بزرگی است که جولان از زمان اشغال اسرائیل در تجاوز ژوئن ۱۹۶۷ شاهد آن نبوده است. رویدادی که در جهان عرب از آن به عنوان «نکسه» یاد می‌شود.به گفته این منابع، این طرح شامل اقدام برای دو برابر شدن جمعیت شهرک‌نشینان صهیونیست در جولان اشغالی به ویژه در شهر صهیونیست‌نشین «کتسرین» (قصرین) واقع در جولان عربی - سوری است. جایی که دولت راست افراطی به رهبری «نفتالی بنت» صدها میلیون دلار برای موفقیت طرح شهرک سازی اختصاص خواهد داد. شمار ساکنان جولان اشغالی سوری به حدود ۲۱ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی (مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده) مستقرند و با طرح‌های متوالی اشغالگران برای سلطه بر این اراضی و یهودی‌سازی آن با توسل به زور مواجهند.
در همین حال نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی تظاهرات فلسطینیان که به نشانه همبستگی با ساکنان محله الشیخ جرّاح برگزار شد را سرکوب کردند. در این میان شهرهای فلسطین شاهد مشارکت گسترده اعتراضی در حمایت از زندانیان به ویژه زنان در بند رژیم صهیونیستی بود که از خشونت‌های شدید زندانبانان رژیم غاصب اشغالگر رنج می‌برند.به دنبال فراخوان فعالیت‌های ملی و مردمی و جناح‌های فلسطینی با تاکید بر بسیج عمومی با شعار «زندانیان، خط قرمز» که خواستار مشارکت گسترده مردمی در روز جمعه در کرانه باختری، نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی و خارج از این کشور شده بودند، بسیاری از فلسطینی ها در مرکز شهر رام الله در حمایت فلسطینیان دربند رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
https://siasatrooz.ir/vdccssqsx2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی