جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد مطلب : 128788
واکنش وزیر امور خارجه به تحریم‌‌های جدید آمریکا به بهانه مشارکت در جنگ اوکراین

تکرار ادعاها علیه ایران به مرحله کسل‌کننده رسیده است

تکرار ادعاها علیه ایران به مرحله کسل‌کننده رسیده است
وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که بار دیگر اتهامات بی اساس مطروح علیه ایران در مورد استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را قویا محکوم می‌کنم؛ تکرار این ادعاهای بی سند به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در محل وزارت خارجه کشورمان گفت: یکی از موضوعات مهم در وضعیت کنونی در منطقه ما تحولات غزه و تلاش برای احقاق حقوق مردم فلسطین و جلوگیری از نسل کشی مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.وی ادامه داد: صرف نظر از تفاوت دیدگاه‌هایی که بین تهران و بوداپست در ارتباط با این تحولات وجود داشت ما بر اهمیت توجه به راهکارهای سیاسی و تمرکز بر اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و تمرکز بر ضرورت احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف نسل‌کشی علیه مردم غزه تأکید می کنیم.امیرعبداللهیان ادامه داد: با آقای سیارتو گفت وگوهای صریح و دوستانه‌ای در مورد منطق ایران در حمایت از مردم فلسطین داشتیم و همچنین از همکارم آقای سیارتو خواستم که مجارستان تمام ظرفیت خود را برای توقف جنگ علیه مردم غزه و بازگشت امنیت به منطقه به کار بگیرد.
وزیر خارجه ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود در این نشست مطبوعاتی مشترک گفت: در دیدار  با آقای سیارتو در ارتباط با وضعیت جاری در اوکراین نیز رایزنی کردیم. ما دارای مواضع مشترکی در ارتباط با اهمیت پایان یافتن بحران اوکراین از طریق مذاکره داریم و بر این مواضع مشترک تأکید کردیم. بار دیگر اتهامات بی اساس مطروحه علیه ایران در مورد استفاده روسیه از سلاح های ایران در جنگ اوکراین را قویا محکوم می‌کنم. تکرار ادعاهای بی سند در این زمینه به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.امیرعبداللهیان افزود: آمریکایی‌ها باید در مورد این تحولات دست از ریاکاری بردارند لازم به ذکر است  کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا  به زودی تحریم های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ اوکراین اعمال خواهد کرد.
جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: «در پاسخ به حمایت مداوم ایران از جنگ بی رحمانه روسیه، در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در صورت فروش موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، آماده‌ایم بیشتر از این پیش برویم.»کربی گفت: «ایران بلاعوض به روسیه کمک نمی کند. روسیه در ازای کمک های ایران، همکاری دفاعی بی سابقه ای را به تهران ارائه کرده است. بنابراین در مجموع ایران به دنبال میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از روسیه است.»
وزیر خارجه مجارستان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در منطقه و با تأکید بر اینکه مجارستان به دنبال این است که تلاش کند بحران در این منطقه (غرب آسیا) گسترش پیدا نکند،گفت: جامعه جهانی وظیفه دارد که اطمینان حاصل کند جنگ گسترش پیدا نمی‌کند.
خبر دیگر انکه بیانیه شفاهی جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی مشورتی به پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و عملکرد رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی توسط رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری قرائت شد.
در این میان کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی با فرار به جلو، قصد دارد همچون گذشته حقوق مسلم و انکار ناپذیر ملت ‌فلسطین، از جمله حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کل سرزمین تاریخی فلسطین را انکار کرده و آن را نادیده بگیرد.  متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پی دیدار معاون نماینده ویژه این کشور در امور ایران با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرد که واشنگتن نگران گسترش برنامه هسته ای ایران و غنی سازی اورانیوم است.
https://siasatrooz.ir/vdcbwwb8wrhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی