چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : 128922
حضور رئیس جمهور در مناطق سیل‌زده بلوچستان

دستور رئیسی برای تسریع در روند امدادرسانی

دستور رئیسی برای تسریع در روند امدادرسانی
رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل‌زده بلوچستان، بر تسریع در روند امدادرسانی تاکید کرد و به مردم سیب گفت که دولت با تمام توان در کنار سیل‌زدگان ‌خواهد بود.
به گزارش تسنیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالغفور حوت فرماندار شهرستان کنارک، فرماندار چابهار و اعضای شورای تامین شهرستان‌های کنارک و چابهار قرار گرفت. سیدابراهیم رئیسی دیروز به سیستان و بلوچستان رفت تا از نزدیک وضعیت امدادرسانی و کمک به مردم این استان را پیگیری و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کند.
رئیس جمهور در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ‌بعد از جلسه‌ای که در هیئت دولت و خبرگان داشتم بلافاصله به چابهار حرکت کردم با این هدف که برای بارش‌های بعدی با توجه به هشدارهای هواشناسی و وقوع احتمالات از هم اکنون اقدامات و تدابیر لازم پیرامون پیشگیری، پیش‌بینی و برخورد متناسب در دستور کار قرار گیرد. وی افزود: در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه خواهیم داد تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کارهایی که باید انجام شود بویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم گیری کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد اگر درست به این مساله توجه نشود سیلی آتی نگران کننده خواهد بود، بنابراین از نزدیک در منطقه حاضر شدم تا در کنار سایر مسوولان برای اجرای کار بهتر اقدام کنیم.
وی پس از دیدار با مردم منطقه نگور، با همراهی استاندار سیستان و بلوچستان، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان ستاد بحران استان، به صورت هوایی از مناطق سیل زده و درگیر سیل بلوچستان بازدید کرد و در جریان میزان خسارت وارده به منطقه قرار گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان در این بازدید هوایی توضیحات لازم دباره نحوه امدادرسانی، مشکلات و موانع پیش رو را ارائه کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به منطقه شد.
رئیسی پس از بازدید از مناطق سیل زده دشتیاری به منطقه نگور رفت و در جمع مردم این منطقه ‌هدف از این سفر را بررسی وضعیت خسارت سیل و نحوه امدادرسانی به ‌مردم اعلام کرد و گفت: ‌قطعا با تمام توان در کنار شما خواهیم بود. رئیس جمهور با بیان اینکه از استاندار سیستان و بلوچستان، هلال احمر، مسئولان محلی و مردم که کارهای امدادی می‌کنند، نهایت قدردانی را دارم، اظهار داشت: امروز درباره اقداماتی که باید برای بهبود وضعیت سیل زدگان کرد، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. وی با بیان اینکه شخصا به منطقه آمدم تا برای بارش‌های بعدی تصمیم‌گیری کنیم تا مجددا شاهد وقوع سیل نباشیم، تصریح کرد:‌ مسئولان منطقه باید پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد متناسب را برای بارش‌های آینده داشته باشند.
رئیس جمهور با بیان اینکه به همین دلیل تصمیم گرفتم تا ضمن دیدار با شما مردم عزیز، از نزدیک در جریان امور قرار بگیرم، خاطرنسان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران تصمیمات لازم را در حوزه جاده، امدادرسانی و بارش‌های آینده را اتخاذ خواهیم کرد.
رئیس جمهور پس از ورود به فرودگاه کنارک، مستقیما به منطقه سیل زده دشتیاری رفت تا ضمن دیدار مردم سیل زذده در جریان میزان خسارت و امدادرسانی به مردم منطقه قرار گیرد. رئیسی با حضور سرزده در روستاهای درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه با مردم محلی گفت و گو و دستورات لازم جهت تسریع در روند امدادرسانی را صادر کرد.
همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مشایعت با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه،‌ عازم استان سیستان و بلوچستان شد تا از وضعیت خدمات رسانی به مناطق سیل زده بازدید میدانی داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی که پیش از این دستور بسیج همه امکانات برای بازگشایی مسیرهای مسدود را صادر کرده بود، امروز از نزدیک در جریان میزان خسارات وارد شده به ویژه در حوزه جاده‌ها و مساکن و همچنین نحوه خدمات رسانی قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش، وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و فرمانده نیروی زمینی سپاه، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم پیش از این راهی سیستان و بلوچستان شده‌اند.
https://siasatrooz.ir/vdcb5wb85rhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی