جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد مطلب : 127491

آمار تکان ‌دهنده از محرومیت تحصیلی معلولان؟!

‏روزنامه همشهری در گزارشی تاسفبار نوشته یود؛ 30 هزار معلول محروم از تحصیل! بیش از 47 درصد کودکان معلول، بی‌سوادند و تنها 11 هزار معلول دارای تحصیلات عالی‌اند.
در این گزارش همچنین آمده است:40 هزار دانش‌آموز نابینا، ناشنوا، اوتیسم و معلول جسمی داریم که از این تعداد 22 هزار نفر در مدرسه عادی اما با شرایط سخت درس می‌خوانند!
در نگاه اول باید گفت واقعاً چرا؟
چرا این بخش از آحاد جامعه که خود درگیر مشکلات عدیده جسمی و شاید هم ذهنی باشند نباید از امکانات آموزشی یکسان و برابر برخوردار باشند؟
به واقع کجای کار می‌لنگد که نهادها و سازمان‌های مسئول بخصوص آموزش و پرورش قادر نیستند که عدالت آموزشی را درباره این عزیزان اجرایی کنند؟
سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش چه برنامه ای برای این طیف خاص از جامعه دارند؟ اگر ندارند که واویلاست و اگر دارند چرا باید شاهد چنین آمار وحشتناک و تأسفباری باشیم؟
به  راستی نقش نظارتی مجلس در این میان کجاست؟ دو کمیسیون اصلی مجلس به آموزش و پرورش و وزارت علوم اختصاص دارد بگذریم که کمیسیون بهداشت هم باید در این مهم دخیل باشد اما متأسفانه شاهدیم که در سایه بی‌توجهی مجلسیان چنین بی‌توجهی‌هایی را در جامعه شاهد هستیم.
اینکه این طیف از جامعه ایران عملا از تحصیل محروم هستند یک فاجعه انسانی است که باید مسئولان ناکارآمدی که مسبب چنین وضعیتی شده اند بازخواست شوند و از کار برکنار شوند.
واقعاً جای تأسف است در جامعه‌ای که تحت تأثیر تعالیم عالیه دین مبین اسلام اداره می‌شود شاهد چنین نابسامانی‌هایی باشیم و کسی هم پاسخگو نباشد!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcb9zb88rhb5ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی