شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 127499

قبرهای خاص با آپشن‌های ویژه!

مردن در تهران و یافتن مکانی بنام «قبر» که جسدمان را در آن بگذارند هم طبقاتی و لاکچری شده است! و آپشن‌های متفاوتی هم برای آن‌ها تعریف شده است! این روز‌ها که زندگی در همه استان‌های ایران طبقاتی و به وسعت اقیانوس بین مردم شکاف ایجاد شده است، حالا نوبت به مردن، چگونه مردن، کجا مردن و کجا دفن شدن رسیده است که در آخرین مورد از طبقاتی شدن زندگی در ایران و حالا در دوران شهردار عدالت طلب و انقلابی نوبت به طبقاتی شدن قبر در بهشت زهرای تهران رسیده است.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفته است که قیمت قبور در ۳ ناحیه یک، دو و سه متفاوت است و کف قیمت از ۴ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۱۵ میلیون تومان برای سه طبقه قبر خواهد بود.  در قطعات ناحیه ۳ (قطعات قدیمی، ۱۰ الی ۱۲ ساله)، قیمت ۳ طبقه، ۴۵ میلیون تومان خواهد بود و در ناحیه دو که حدود ۲۴ سال از عمر آن می‌گذرد و اوایل دهه ۸۰ احداث شده قیمت ۳ طبقه، ۷۵ میلیون تومان خواهد بود. در ناحیه یک بهشت زهرا (س) نیز قیمت قبر ۳ طبقه ۱۱۵ میلیون محاسبه خواهد شد.
این طبقه بندی قبر‌ها در بهشت زهرا با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد و بسیاری آن را مصداق طبقاتی شدن حتی در مردن برای شهروندان تهرانی دانستند، اما نکته این است که شهرداری تهران پیش از این گفته بود که هر تهرانی یک قبر رایگان در بهشت زهرا خواهد داشت و این مدل فروش قبر‌ها نیز برای شهروندانی است که بخواهند در قطعات دیگری خودشان یا بستگانشان دفن شوند و همچنین تلاش برای قطع دست دلالان در بازار قبر بهشت زهرا است. مساله این است که این روزها در بنگاه‌های اطراف بهشت زهرا و حتی قبرستان‌های شمال شهر،عدد و مبلغ نجومی قبر را بر اساس آپشن تعیین می‌کنند! که همجواری با غسالخانه و بخش اداری، قدیمی‌ بودن، داشتن فضای سبز، نبش‌ بودن و امکان وجود جای پارک ماشین یا دسترسی به پارکینگ مناسب، دسترسی به ورودی‌های اصلی، همجواری با مترو، نزدیکی به انشعابات آب و برق، دکه تنقلات، گلفروشی و... همه آن آپشن هایی است که قبر‌ها را گران‌تر می‌کند!
نمی‌‌توانیم نمیریم که این همه دردسر برای اطرافیان درست نشود!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcjhaevhuqe8xz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی