چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : 127543

نقدی بر «مستند در برابر تاریکی»

نقدی بر «مستند در برابر تاریکی»
مستند ۱۳ قسمتی در برابر تاریکی که مسئله حمایت‌های قهرمانان و اسطوره‌های ورزشی جهان از حقانیت مسئله فلسطین را به تصویر می‌کشد یکی از بهترین شیوه‌های انتقال مفاهیم و مصادیق مرتبط با جنایت‌های رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد این مستند دارای وجوه ویژه‌ای است که عبارتند از:
جذابیت: به دلیل به کارگیری ‌عکس ها و فیلم‌های مستند و مناسب از ورزشکاران مطرح، جاذبه خاصی در آن دیده می‌شود که بیننده را با خود تا پایان قسمت می‌کشاند.
محققانه بودن: هم محتوای بخش ورزشی و هم محتوای بخش فلسطینی و ضد صهیونیستی آن بر اساس تحقیق و بررسی دقیق و عالمانه شکل گرفته است و این امر بر اصالت و استحکام علمی آن می ‌افزاید.
متناسب با شرایط: از آنجایی که ورزشکاران مطرح جایگاه ویژه‌ای در میان نسل نوجوان و جوان کشور دارند طبیعتاً تولید مستند ۱۳ قسمتی حاضر با توجه به این ویژگی، از قابلیت گسترش و سرایتِ قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. علاوه بر این، هم زمانی اکران این مستند با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه موجب می‌شود تا مخاطبان خود را بهتر جذب نماید.
طولانی نبودن: هر قسمت از این مستند حدود نیم ساعت و در مجموع ۱۳ قسمت می‌باشد. این موارد سبب می‌شود تا بینندگان در یک بازه زمانی کوتاه موفق به مشاهده کل این مستند شوند.
بدیع بودن: آثار متعددی در قالب مستند، مصاحبه، فیلم و... در رابطه با مسئله فلسطین تولید شده است اما مستند در برابر تاریکی با بهره‌گیری از روشی جدید و بدیع، بهتر می‌تواند مفاهیم مورد نظر را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماید.
در پایان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران تولید این مستند به ویژه آقای وحید مردانه که بخش محتوایی آن را عهده‌دار بودند، لازم است که از همه دست‌اندرکاران و صاحبان تریبون که امکان اکران این مستند یا تبلیغ آن را دارند در راستای گسترش معارف فلسطین و در حقیقت تامین امنیت ملی کشور خودمان گام بردارند.
 
سلمان رضوی - کارشناس ارشد مسائل فلسطین
https://siasatrooz.ir/vdcjxaevtuqe8iz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی