جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد مطلب : 128151

آقای وزیر ارتباطات خودت پول بسته اینترنت می‌دهی؟!

اواخر هفته گذشته اعلام شد که وزارت ارتباطات با افزایش ۳۴ درصدی اینترنت اپراتورها و شرکت‌های توزیع کننده اینترنت موافقت کرده است!
خبر خیلی مضحک و خنده دار بود. نمی دانستیم از خواندن این خبر گریه کنیم یا بخندیم.
گریه دار از این جهت که طی سال گذشته تمامی اپراتورها بسته‌های کم حجم و ارزان قیمت را از لیست فروش‌شان حذف کرده بودند،از طرف دیگر به جرأت می‌توان گفت ۹۰ درصد شهروندان ایرانی مصرف کننده اینترنت از کم فروشی و زود تمام شدن بسته‌های خریداری شده گلایه دارند که صد البته هیچکس هم به دادشان نرسید و حرف‌هایشان در بین مسئولین و دولتی‌ها خریدار نداشت! از افتضاح بودن سرعت نت که نگوییم چون درد و داغ مان تازه‌ترمی‌شود!
خنده دار بودن خبر هم اینجاست که نمی‌دانیم تحمیل این همه هزینه‌های غیرمنصفانه و کمرشکن به مردم با کدام توجیه و عقل معاش صورت می‌گیرد؟
آقای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قبل ازهر چیز به مردم بگوید آیا خودش وخانواده‌اش برای خرید بسته اینترنت، پولی می‌پردازند یا اینکه از بسته‌های رایگان اهدایی استفاده می‌کنند؟!
بعد از این آقای وزیر باید بگوید آیا این افزایش تعرفه اینترنت مجوز شورای رقابت را داشته است یا نه؟ چون بعید می‌دانیم این شورا با چنین افزایشی موافقت کرده باشد!!
چرا به مردم توضیح داده نمی‌شود دلیل این افزایش چه بوده است؟ مگر در این سال ها اپراتورها کم از جیب مردم بخت برگشته بابت خدمات ناچیز و بی کیفیت شان برداشته و «چاق وچله» شده‌اند؟ خود وزیر و زیرمجموعه‌اش که بهترمی دانند اپراتورهای پرمدعا چه بلایی سر مردم آورده‌اند و حالا چگونه می‌شود با افزایش 30 درصدی تعرفه‌ها به آن‌ها دستخوش هم داده می‌شود؟
آیا وزیر ارتباطات نمی داند بخش اعظم مصرف کنندگان اینترنت دانش آموزان، دانشجویان، کسبه، تجار و تولید کنندگان هستند؟ چگونه می‌شود ایشان شاهد تحمیل این هزینه‌های گزاف به این اقشار باشد و دم نزند؟
بنظر می‌رسد برای آقای وزیر رضایت مردم علی السویه است ولی رضایت اپراتورها برایش خیلی اهمیت است، نکته آخر این که آیا نباید این اقدام وزارت ارتباطات را گامی دیگر برای ایجاد نارضایتی عمومی در مردم در آستانه انتخابات ارزیابی کرد؟
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcftcdyyw6d0ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی