رسانه‌های مستقل و آزاداندیش جهانی طی چند روز گذشته در یک افشاگری از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در خصوص سرقت اعضای بدن شهدای و اسرای فلسطینی در زندان‌‌های این کشور خبر داده‌اند. در این افشاگری آمده است: صهیونیست‌ها با سرقت پوست، قرنیه، استخوان‌ها، بافت‌ها، اندام‌ها و اعضای حیاتی بدن فلسطینیان بدون اطلاع یا رضایت بستگان، آنها را یا در تحقیقات پزشکی دانشگاه‌های خود استفاده می‌کنند، یا به متقاضیان بیمار یا زخمی اسرائیلی پیوند زده، یا در تجارت جهانی غیرقانونی اعضای بدن به کشورهای دیگر قاچاق کرده یا در بانک پوست و اعضای بدن خود ذخیره می‌کنند.
براساس گزارش‌ها،اسرائیل به بزرگترین مرکز تجارت جهانی غیرقانونی اعضای بدن انسان تبدیل شده است. یکی از اولین گزارش‌ها درباره دزدیدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط صهیونیست‌ها، را «دانلد بوستروم» خبرنگار مستقل سوئدی در ۲۶اوت ۲۰۰۹در روزنامه «آفتونبلات» با عنوان «آنها اعضای بدن پسران ما را به تاراج می‌برند» به چاپ رساند. او در گزارش خود با هدف بررسی ادعاهای کارکنان سازمان ملل درباره دزدیده شدن اعضای بدن فلسطینیان توسط اسرائیلی‌ها، در مصاحبه با خانواده‌های فلسطینی متوجه می‌شود اعضای بدن جوانان قبل از کشته شدن از بدنشان خارج شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که بیمارستان‌های بزرگ اسرائیل در بیشتر پیوندهای غیرقانونی اعضا دست دارند. مقامات بهداشتی اسرائیل هم از قاچاق اعضا و تجارت آنها آگاهی کامل دارند و هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده اند و نمی دهند.
از بعد از عملیات ۷اکتبر و حمله اسرائیل به غزه، سنت دیرینه اعمال کنترل و سوء استفاده اسرائیل از فلسطینیان زنده و مرده اجرا و اطلاعات زیادی پیرامون آن افشا شده است.گذشته از قتل عام گسترده فلسطینیان در 12 هفته گذشته، طی این مدت رژیم اشغالگر بارها اقدام به دزدیدن اجساد شهدای فلسطینی از جمله ربودن و مصادره ده‌ها جسد از بیمارستان الشفا و بیمارستان اندونزی و در مجاورت راهروی به اصطلاح امن تعیین شده برای آوارگان اجباری کرده است.
آسیب به قبرهای متعدد و مفقود شدن اجساد متوفیان، تعدی به قبور و نبش قبر در قبرستان‌های مختلف و ربودن اجساد آنها نیز از دیگر اقدامات اسرائیل است. اکنون هم  بنا بر گزارش‌ها، ارتش اسرائیل اجساد بسیاری از فلسطینیان در جریان حملات مداوم به غزه را در اختیار دارد. برخی از اجساد به عنوان برگی برای چانه زنی‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در ۱۸نوامبر به الجزیره عربی گفت که نیروهای اسرائیلی ۱۳۰جسد را از بیمارستان الشفاء در شمال غزه و ۱۵جسد را هم از یک گور دسته جمعی خارج کردند. این اجساد برای مدتی مفقود و سپس برخی از آنها بازگردانده شدند.
در جدیدترین مورد نیز دفتر رسانه‌ای دولت غزه در ۲۷دسامبر اعلام کرده که نیروهای اشغالگر اجساد مثله شده ۸۰شهید را بدون ذکر نام   یا نام مکان هایی که این شهدا دزدیده شده اند، پس ازربودن اعضای بدنشان تحویل داده اند.این درحالی است که پزشکان غزه هم شواهدی مبنی بر فقدان حلزون گوش، قرنیه و اندام های حیاتی مانند کبد، کلیه ها و قلب در اجساد پیدا و گزارش کرده اند. اینکه با این اخبار و گزارش‌های دهشتناک، سازمان‌های بین المللی طرفدار صلح و حقوق بشر و سازمان ملل متحد کجا هستند جای بسی تاسف است که با این بی‌مبالاتی و سیاست‌های دوگانه آن‌‌ها چگونه می توان به سازمان‌های بین المللی اعتماد کرد و به جنایات جنگی و توحش رژیم‌هایی چون رژیم صهیونیستی پایان داد؟
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcgy79q7ak9xq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی