يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
کد مطلب : 128526

نگاهی بر یک توقف

در اقدامی همسو با رژیم صهیونیستی آمریکا انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، فنلاند و هلند کمک مالی به این آژانس بین‌المللی را متوقف کردند.اقدام حامیان رژیم صهیونیستی در تعلیق کمک‌های مالی به آنروا در حالی صورت می‌گیرد که از یک سو آنروا ساختاری بین‌المللی متکی بر قوانین و مقررات سازمان ملل است و تمام فعالیت‌های آن نیز تحت نظارت نهادهای بشر دوستانه و حقوق بشری صورت می‌گیرد لذا اتهام صهیونیست‌ها علیه آنروا عملا نمی‌تواند جنبه حقیقی داشته باشد بویژه اینکه مدیریت این نهادها چنان است  که اقدامی در خارج از چارچوب قوانین و ضوابط نمی‌تواند صورت دهد.
از سوی دیگر بر اساس قوانین جهانی، کشورهای متعهد به اقدامات بشر دوستانه نمی‌تواند با ادعای به اصطلاح تخلف چند  نفر از اجرای تعهدات خود سر باز زنند چنانکه به عنوان مثال بی تعهدی کشورهای اروپایی در قبال پناه‌جویان به بهانه ورود غیر قانونی و قاچاقی آنها از کانال مانش یا سواحل ایتالیا از سوی نهادهای جهانی مردود عنوان شده و آنها موظف به اجرای تعهدات خود براساس کنوانسیون 1951 پناه‌جویان می‌باشند. همچنین آنروا یک نهاد بین‌المللی که تحت نظارت سازمان ملل است لذا اگر صهیونیست‌ها و حامیان آنها ادعایی در باب عملکرد آن دارند حق تعلیق فعالیت آن را نداشته و صرفا درخواست خود را برای پیگیری ادعاهایشان به سازمان ملل ارائه دهند.
مسئله اساسی درباره غزه آن است که به دلیل محاصره از سوی رژیم صهیونیستی و مصر، و شرایط جنگی تحمیلی به این منطقه سراسر غزه دیگر مکانی برای زندگی نمی‌باشد و دو میلیون نفر نیازمند کمک‌های غذایی و بهداشتی جهانی هستند که مسئولیت تامین و توزیع آن با آنروا می باشد. آژانس آنروا مسئول خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی است و اکنون در بحبوحه جنگ ادامه فعالیت آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‎شود.با ادامه جنگ و آوارگی، بیش از دو میلیون نفر در غزه برای بقا به آنروا وابسته هستند». بر این اساس اقدام به تعلیق کمک‌ها به آنروا عملا بعد دیگری از نسل کشی در غزه را رقم در کنار تجاوزات و جنایات نظامی رژیم صهیونیستی رقم می‌زند. مجازات میلیونی فلسطینی‌ها با ادعای مقابله را رفتار چند عضو آنروا در حالی که همین کشورها برای مقابله با نسل کشی ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی صورت نمی‌دهند نعل وارنه زدن غرب در قبال توقف جنگ و امدادرسانی و صلح است.

فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcb5wb80rhb5sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی