دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد مطلب : 128891

دلیل یک انصراف

در میانه تقلای کشورهای اروپایی و آمریکا برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و در حالی که وزیر خارجه آلمان مدعی لزوم افزایش ارسال سلاح به اوکراین شده،  صدراعظم آلمان گفت که ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف در صورت نیاز به حضور کارکنان و نظامیان آلمانی در اوکراین، منتفی خواهد بود.
اولاف شولتس اظهار داشت: نمی‌توان یک سامانه موشکی که مسافت وسیعی را پوشش می‌دهد، تحویل داد ولی به این فکر نکرد که چگونه می توان این تسلیحات را کنترل کرد. این عقب گرد آلمان را می‌توان نتیجه رسوایی اخیر آنها در نقش آفرینی علیه روسیه در اوکراین دانست.
سردبیر گروه رسانه ‌ای روسیا سگودنیا (روسیه امروز) و کانال تلویزیونی RT (راشا تودی) اعلام کرد که یک فایل صوتی به دست آورده است که در آن افسران عالی رتبه ارتش آلمان در مورد حملات به پل کریمه صحبت می کنند.‌ مارگاریتا سیمونیان ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در کانال تلگرامی خود نوشت: افسران بلندپایه ارتش آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می‌کنند و اینکه چگونه می‌توانند این کار را ماهرانه تر انجام دهند. در این نوارصوتی ۴۰ دقیقه‌ای، افسران ارتش آلمان از ارتش آمریکا و انگلیس نام می‌برند و ضمناً بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری دخالت داشته‌اند.
این فایل صوتی با واکنش‌ها و بازتاب‌های گسترده‌ای همراه شده ست چنانکه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: انتشار فایل گفت‌وگو بین افسران آلمانی شگفت‌انگیز است، اما فدراسیون روسیه به طور قطع از فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین اطلاع دارد. همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره در کانال تلگرامی خود نوشت: رسانه های آلمانی می‌توانند استقلال خود را نشان داده و از وزیر امور خارجه آلمان در مورد بحث افسران ارتش این کشور در مورد حمله به پل کریمه سؤال کنند.
«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز اظهار داشت: مکالمه ضبط شده افسران عالی‌رتبه ارتش آلمان، نشان می‌دهد که برلین در حال آماده شدن برای آغاز جنگ علیه روسیه است.در همین حال وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفیر آلمان را برای توضیح درباره فایل صوتی افشا شده مقامات نظامی این کشور در مورد طرح حمله به روسیه احضار کرده است.
این مواضع نشان داد که روسیه حاضر به بخشیدن آلمان‌ها نخواهد بود و پاسخی بزرگ در انتظار برلین خواهد بود در این شرایط آلمان با رد هرگونه ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین به دنبال آرام سازی مسکو هستند تا از تبعات یک جنگ جدید در امان بمانند.
 
سید صادق لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcgy79qqak9x74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی