دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : 129071

تحقق شعار سال، درایت، تدبیر و برنامه می خواهد

حلول سال ۱۴۰۳شمسی که مقارن است با ماه ضیافت الهی را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گوییم و در سال جدید برای همگان آرزومندیم سالی پر از موفقیت و شادکامی، سالی بدون تورم، گرانی ها و سالی بدون سوء مدیریت باشد. این نخستین یادداشتی است که در سال نو تقدیم می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم صدای مردم باشیم.
حدود ۱۰سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوعات اقتصادی را شعار سال انتخاب و اعلام می‌کنند و در حقیقت یک ریل گذاری درست و منطقی را برای جریان امور انجام می‌دهند.
در سنوات گذشته خواست و نظر ایشان بطور کامل محقق نشده و مردم در رنج وعذاب گرفتار شدند. امسال رهبر انقلاب، شعار جهش تولید با مشارکت مردم را اعلام نمودند، شعاری که مفهوم واقعی آن یعنی توجه به امورات مردم و دخیل کردن مردم در چگونگی سرنوشت خود است. سالی که گذشت، سال خوبی از نظر اقتصادی برای کشور و مردم نبود و تورم لجام گسیخته نه تنها مهار نشد بلکه به «تاختن» خود ادامه داد. گرانی‌های سرسام آور، کوچک شدن سفره مردم، تورم نابهنجار و...از جمله مواردی بود که نگذاشت مردم شیرینی و حلاوت سایر دستاوردهای دولت را حس کنند!
شعار امسال یک ویژگی مهم دارد و آن این است که باید مردم در امور اقتصادی دخالت داده شوند، منظور از مردم شرکت‌های خصولتی، نهادها، ارگان‌ها، بنیادها، مؤسسات مثلا خیریه و...نیست،بلکه از نظر ماهیتی واقعاً مردم وارد صحنه شوند و به آنها فرصت عرض اندام در عرصه‌های مختلف داده شود.
در سال‌های گذشته متأسفانه برخوردهای سطحی و مقطعی با شعار سال می‌شد و همه چیز را در سطح چند تا بنر تبلیغاتی زدن یا برگزاری همایش و سمینار خلاصه می کردند، اما درایت و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال باعث می شود تا مردم به صحنه بیایند.
اما برای تحقق این شعار مهم و کلیدی دولت باید برنامه‌هایی مدون و تاثیرگذار ارائه دهد، باید جلوی سوء مدیریت‌های وحشتناک و مخرب گرفته شود و از شعار دادن و تنزل محتوای نامگذاری بشدت پرهیز شود. مشارکت مردم یعنی داشتن برنامه برای واگذاری بسیاری از امور اقتصادی به آنها، جذب سرمایه های سرگردان حبس شده در دست مردم، مبارزه قاطع با فساد و مفسدین اقتصادی، اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصدی‌ گری دولت و...از اهم اموری است که دولت برای تحقق آن‌ها باید برنامه و درایت داشته باشد.
هر چند که باید بیشتر از این‌ها نوشت ولی با توجه به فرصت‌های زیادی که در سال جدید داریم نه تنها اقدامات دولت در این زمینه را رصد خواهیم کرد بلکه بر اساس موقعیت‌های جدید باز هم در این باره خواهیم نوشت.باقی بقایتان.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdchqwnzz23nivd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی