جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : 129238

بازنده‌ای که پیروز نمی‌شود

پس از پاسخ مشروع ایران در قالب عملیات موشکی و پهپادی به تجاوزات رژیم صهیونیستی زنجیره‌ای از تحرکات از سوی کشورهای غربی در حمایت از این رژیم صورت گرفته است.
روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد که ارتش آمریکا کار انتقال هزاران موشک را پس از حمله ایران و برای تجهیز دوباره نیروی هوایی اسرائیل آغاز کرده است.نمایندگان دائم آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است: «ما حملات ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی ایران و شرکای آن به اسرائیل را که شامل پرتاب چند صد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد‌های تهاجمی علیه چندین هدف بود را به صراحت محکوم می‌کنیم. باید توجه داشته باشیم که این حمله گسترده می‌توانست باعث خسارت قابل توجه و تلفات جانی شود». در همین حال غربی‌ها در نشست شورای امنیت را برای محکوم سازی وعده صادق برگزار کردند که نتیجه‌ای برای آنها به همراه نداشت و بدون صدور بیانیه و قطعنامه پایان یافت. 
در همین حال آمریکا و اروپا ادعای اعمال تحریم‌های جدید در حوزه پهپادی و موشکی علیه ایران را مطرح کرده‌اند. مجموع این تحرکات در حالی صورت گرفته است که تمامی آنها در چارچوب یک هدف می‌باشد و آن کم کردن میزان ابعاد شکست رژیم صهیونیستی در وعده صادق ایران است در حالی که مقاومت غزه نیز همچنان خسارت‌های سنگینی را بر این رژیم وارد می‌سازد. قابل توجه آنکه تمام حمایت‌های غرب نتوانسته اقتصاد فروپاشیده این رژیم را ترمیم سازد چنانکه موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد اند پورز» در گزارشی رتبه اعتباری رژیم اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد.برای سومین بار از زمان آغاز جنگ غزه، مؤسسات اعتباری اقدام به کاهش رتبه اعتباری رژیم اسرائیل کردند. این امر نشانگر آن است که این رژیم نه تنها در حوزه نظامی و امنیتی بلکه در اقتصاد نیز در حال نابود شدن است و غرب نیز توان پیشگیری از این وضعیت را ندارد.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcc1oqs42bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی