سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد مطلب : 129282

سردی انتخابات دور دوم گرم می‌شود،آیا؟!

سیزدهم اردیبهشت تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مردم برخی شهرها از جمله تهران باید پای صندوق‌های رأی بروند و با گزینه‌های خود سرنوشت ۲۹۰صندلی سبز بهارستان را مشخص کنند.
اما نکته مهم این است که هم اکنون فضای بسیار سرد و کمرنگی بر اوضاع و احوال انتخابات حاکم شده است و اصولا در جامعه بین عوام و خواص حتی از خرید و فروش جت های لاکچری تا ریزپرنده‌ها حرف و حدیث هست اما کسی حتی تاریخ دور دوم را هم نمی داند!
این سردی و بی‌تفاوتی را هم می‌توان در بروز اختلافات ریشه دار بین جریانات اصولگرا دانست که عملکرد نامناسب شان کاهش مشارکت در دور اول هم را به همراه داشت.
انتخابات اسفند۱۴۰۲ فارغ از میزان مشارکت باعث شد که سقف آرای منتخبین دور اول از ۶۰۰هزار رأی بالاتر نرود.
دراین دوره ازانتخابات مجلس دوازدهم شاهد بی‌اخلاقی‌های سیاسی از سوی گروه‌های اصولگرایی رقیب علیه هم بودیم که طی ادوار گذشته سابقه نداشت.
انتخابات مجلس دوازدهم را که در حقیقت باید رقابت اصلی اصولگرایان با خودشان نامید از جمله ادواری بود که بی اخلاقی ها به هتک حرمت های شخصی رسید و نشان داد که برای بعضی سیاسیون اصولگرا اخلاق اعتباری ندارد و فقط وسیله است که هدفشان را
توجیه می‌کند.
این جماعت این مهم را متوجه نشدند که رفتار و کردارشان در پایین آمدن مشارکت مردم و رویگردانی آن ها از انتخابات چقدر مؤثر بوده و باز هم در گوشه و کنار شاهد این
بی اخلاقی‌ها هستیم.
در هر حال کسانی که در این دوره قصد رقابت با هم را دارند خوب است کمی در رفتارخودشان تعمق کنند و ببینند راهی که می‌روند به کجا ختم خواهدشد؟
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcbw9b85rhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی