جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : 129307

زنگ خطر که هیچ، آژیرخطربه صدا درآمده؟!

لطفا و لطفا به این خبر توجه بفرمایید؛
«بهزیستی: سالانه ۲۰ درصد به تعداد بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش اضافه می‌شود.
مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۲۷۸۰۰۰ خانوار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان هستند، تصریح کرد: این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌گردند. به طور متوسط سالانه حدود ۲۰ درصد به تعداد بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش اضافه می‌گردد.»
متن خبر فوق، دیگر زنگ خطر نیست بلکه آژیری است که به صدا درآمده اما صدایش گوش مسئولی را کر نکرده است چون آقایان حواس شان بجای دیگر است  وسرشان جای دیگر گرم است!
۱-فقط ۲۷۸هزارخانوار فعلاً رسماً تحت پوشش بهزیستی هستند، حال آن‌هایی که به دلایل اجتماعی و خانوادگی تحت پوشش نشدند هم در نظر بگیرید.
۲-اضافه شدن ۲۰ درصد سالیانه، یعنی  ۵۵هزارو۶۰۰ زن سرپرست خانوار به افراد ثبت نام شده قبلی افزوده می‌شود.
۳-این زنان قطعاً به دلایل فوت شوهر، طلاق یا اعتیاد شوهر به جمع زنان بی‌سرپرست کشور افزوده می‌شوند و این فقط ظاهر ماجراست و کسی به عمق فاجعه و عقبه این فاجعه ملی توجهی ندارد.
۴-بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی یکی از نقایص دولت‌ها بوده است که اراده و همتی برای ورود به میدان مبارزه با این آسیب‌‌ها وجود نداشته و ندارد و همواره تلاش شده با پاک کردن صورت مسئله، این موضوعات به دست فراموشی سپرده شود.
۵-یکی از مهمترین آفات موضوع خانوارهای زن سرپرست، این است که بدلیل نبود حمایت‌های مادی و معنوی، فرزندان این خانواده‌ها در معرض آسیب‌های جدی دیگری از قبیل گرایش به دزدی، اعتیاد، فحشا، تکدی گری و... قرار دارند که این معضلات در دراز مدت جامعه را دچار مشکلات عدیده دیگری می‌کند.
۶-یکی از راه‌های اثبات شده برای مقابله با این معضلات در دنیا و کشورهای پیشرفته، گسترش و تعمیم رفاه اجتماعی به معنی «اعم و اخص» کلمه است که در کشورما با وجود قوانین، اسناد بالادستی و برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور، موضوع رفاه اجتماعی امری مضحک و مسخره بنظر می‌آید و اراده‌ای برای پیاده نمودن این مهم وجود ندارد!
۷-آنچه که مسلم است نادیده گرفتن این آسیب‌های بزرگ اجتماعی، بصورت زیرپوستی و پنهان چون موریانه جامعه را از درون نابود می‌کند و مسئولان مختلف کشور این مهم را نادیده می‌گیرند که این بی‌توجهی قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات زیاد اجتماعی و امنیتی را ایجاد می‌کند که نمی‌توان بروز آن ها را به گردن دشمنان و اجانب خارجی انداخت!
خلاصه اینکه آقایان مسئول در همه سطوح کشور، آژیر به صدا در آمده را جدی بگیرید که قطعا فردا دیر خواهد بود.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcjyhevauqe8tz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی