هر چیزی ظرفیت میخواهد، جنبه و جنم میخواهد، که اگر هر فردی دارای این ویژگیها نباشد از خود بیخود میشود و دست به کارهای ناهنجار میزند.
این ظرفیت و جنبه و جنم در همه مشاغل وجود دارد، به این مفهوم که جیاگاه و گیاگاه و مقبولیت و مشهوریت فرد باید همراه با جنبه و ظرفیت باشد، میخواهد این جایگاه سیاسی باشد یا اقتصادی و فرهنگی، فرق آنچنانی نمیکند.
نمونههای زیادی را در بخشهای گوناگون میتوان نام برد که افراد بدون طی مراحل و بدذون آن که گام به گام و پله پله نردبان ترقی را سپری کنند، از راههای گوناگون به اوج رسیدهاند. این اوجی که آنها به آن رسیدهاند نیازمند مراقبت است که مهمترین رفتاری که باید از آنها سر بزند، داشتن ظرفیت و جنبهای است که به آن اشاره کردیم.
نوشتیم که ظرفیت و داشتن جنبه آدم سیاسی و غیر سیاسی، فرهنگی و غیر فرهنگی نمیشناسد، ویژگی داشتن جنبه و ظرفیت درونیف تعیین کننده است.
تعیین کننده از این لحاظ که یک نفر از کوچه پس کوچههای مناطق پایین دست به واسطه یک اتفاق به مدارج بالایی میرسد، این پیشرفت کاذب میتواند به هر دلیلی باشد،میتواند زیبایی آن فرد باشد،میتواند داشتن پارتی باشد، میتواند سوء استفاده از آن فرد باشد و بسیاری دلایل دیگر که بیشتر در مقوله سینما دیده میشود.
نمیتوان گفت که طبیعی است اگر یک نفر از بازیگران پس از مدت زمان کوتاهی که حتی دوره بازگیری را در کلاسهای خصوصی هم سپری نکرده ناگهان در فیلمهای سینمایی مطرح با کارگردانهای مشهور بازی میکند و جایزه هم میگیرد. این اتفاق در فوتبال و برخی دیگر از ورزشهای نیز قابلیت وقوع دارد و نمونه آن نیز موجود است.چنین فرد و افرادی پس از آن که به کسب درآمدهای بالا میرسند، رفتارهای نامتعارف و غیر اخلاقی از آنها سر میزند که دور از انتظار است.
اکثریت افکار عمومی رفتارهای نامتعارف برخی بازیگران را بر نمیتابند و حتی انتظار و توقع دارند که آنها به خاطر برخی نقشهایی که در فیلمها بازی میکنندف مروج اخلاق هم باشند چرا که آنها الگوی خود و فرزندان خود میدانند.
چنین بازیگرانی که لقب سلبریتی به خود دادهاند، حتی به خود اجازه میدهند در باره بسیاری از مسائل اظهار نظر کنند و افکار عموم یار تحت تأثیر دیدگاهها و تفکرات خود قرار دهند. اتفاقی که در جشنواره فیلم کن افتاد یک نمونه از صدها نمونهای است که در میان برخی از بازیگران ایرانی وجود دارد.
یک فیلم ضد ایرانی در جشنواره کن پخش شد که از سوی کارشناسان و مخاطبان بدترین فیلم بود، در این فیلم به ساخت امام رضا (ع) اهانت شده و به مردم ایران نیز توهین شده است، و نمایندگانی از ایران در این جشنواره حضور دارند اما آنها هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهند و بجای آن،مشعول همراهی کردن با عوامل کند در اجرای منویاتی هستند که جشنواره از آنها میخواهد.
نوید محمد زاده و همسرش در جشنواره کن به واسطه فیلمی که از ایران در این جشنواره شرکت کرده حضور دارند، این دو در مقابل چشمان مردم و لنز دوربینهای جشنواره رفتاری از خود بروز میدهند که پسندیده نیست.
ترانه علی دوستی با شبکه بی بی سی مصاحبه میکند و هر آنچه که میخواهد در باره ایران،و جمهوری اسلمی میگوید. او میگوید که در ایران خفقان است و صدای او و امثال او به گوش دیگران نمیرسد و سرکوب میشود!
سخنان و مواضع ترانه علی دوستی نشان از بی سوادی او دارد، چرا که همین فرد در ایران رشد پیدا کرده، بازیگر شده و توانسته به مدارج بالاتر برود.
رفتاری که از افرادی چون ترانه علی دوستی یا نوید محمد زاده سر میزند، بی ظرفیت بودن آنها را نشان میدهد که علاوه بر آن، غرق در فرهنگ منحط غرب شدهاند و اگر بیشتر از آنچه که از آنها دیده میشود در فرهنگ غرب غرق شوند، همین نیم بند ملاحظات اخلاقی و وجدانی را هم کنار خواهند گذاشت.
این رفتارها در حالی از سوی چنین افراد و اشخاصی سر میزند که در همان جشنواره کن فیلمی به نام عنکبوت مقدس با بازی یک زن بازیگر ایرانی که سابق بر آن در ایران به واسطه یک مسئله که باعث بی آبرویی او شده اکران میشود و بازیگران ایرانی حاضر در جشنواره به تماشای آن مینشینند و اصغر فرهادی که یکی از داوران جشنواره است برای دریافت جایزه برای بازیگر زن این فیلم تلاش میکند.
تدوینگر فیلم عنکبوت مقدس تدوینگر مخصوص اصغر فرهادی است. پشتیبانی مالی فیلم کسی نیست جز یک صهیونیست به نام ساموئل حدیدا مدیر یهودی کمپانی متروپولیتن!
سعید پورصمیمی، پیمان معادی، ترانه علی دوستی، نوید محمد زاده و... در جشنواره کن دسته گل به آب دادند آن هم به خاطر چند روز چند ساعتی دیده شدن! روی فرش قرمز رفتن و خود رو وطن را به حراج گذاشتن، چقدر میارزید؟!
وطن فروشی نیست، سلبریتیها نمیتوانند وطن فروشی کنند، آنها خود را ارزان فروختند. خیلی ارزان.
این ظرفیت و جنبه و جنم در همه مشاغل وجود دارد، به این مفهوم که جیاگاه و گیاگاه و مقبولیت و مشهوریت فرد باید همراه با جنبه و ظرفیت باشد، میخواهد این جایگاه سیاسی باشد یا اقتصادی و فرهنگی، فرق آنچنانی نمیکند.
نمونههای زیادی را در بخشهای گوناگون میتوان نام برد که افراد بدون طی مراحل و بدذون آن که گام به گام و پله پله نردبان ترقی را سپری کنند، از راههای گوناگون به اوج رسیدهاند. این اوجی که آنها به آن رسیدهاند نیازمند مراقبت است که مهمترین رفتاری که باید از آنها سر بزند، داشتن ظرفیت و جنبهای است که به آن اشاره کردیم.
نوشتیم که ظرفیت و داشتن جنبه آدم سیاسی و غیر سیاسی، فرهنگی و غیر فرهنگی نمیشناسد، ویژگی داشتن جنبه و ظرفیت درونیف تعیین کننده است.
تعیین کننده از این لحاظ که یک نفر از کوچه پس کوچههای مناطق پایین دست به واسطه یک اتفاق به مدارج بالایی میرسد، این پیشرفت کاذب میتواند به هر دلیلی باشد،میتواند زیبایی آن فرد باشد،میتواند داشتن پارتی باشد، میتواند سوء استفاده از آن فرد باشد و بسیاری دلایل دیگر که بیشتر در مقوله سینما دیده میشود.
نمیتوان گفت که طبیعی است اگر یک نفر از بازیگران پس از مدت زمان کوتاهی که حتی دوره بازگیری را در کلاسهای خصوصی هم سپری نکرده ناگهان در فیلمهای سینمایی مطرح با کارگردانهای مشهور بازی میکند و جایزه هم میگیرد. این اتفاق در فوتبال و برخی دیگر از ورزشهای نیز قابلیت وقوع دارد و نمونه آن نیز موجود است.چنین فرد و افرادی پس از آن که به کسب درآمدهای بالا میرسند، رفتارهای نامتعارف و غیر اخلاقی از آنها سر میزند که دور از انتظار است.
اکثریت افکار عمومی رفتارهای نامتعارف برخی بازیگران را بر نمیتابند و حتی انتظار و توقع دارند که آنها به خاطر برخی نقشهایی که در فیلمها بازی میکنندف مروج اخلاق هم باشند چرا که آنها الگوی خود و فرزندان خود میدانند.
چنین بازیگرانی که لقب سلبریتی به خود دادهاند، حتی به خود اجازه میدهند در باره بسیاری از مسائل اظهار نظر کنند و افکار عموم یار تحت تأثیر دیدگاهها و تفکرات خود قرار دهند. اتفاقی که در جشنواره فیلم کن افتاد یک نمونه از صدها نمونهای است که در میان برخی از بازیگران ایرانی وجود دارد.
یک فیلم ضد ایرانی در جشنواره کن پخش شد که از سوی کارشناسان و مخاطبان بدترین فیلم بود، در این فیلم به ساخت امام رضا (ع) اهانت شده و به مردم ایران نیز توهین شده است، و نمایندگانی از ایران در این جشنواره حضور دارند اما آنها هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهند و بجای آن،مشعول همراهی کردن با عوامل کند در اجرای منویاتی هستند که جشنواره از آنها میخواهد.
نوید محمد زاده و همسرش در جشنواره کن به واسطه فیلمی که از ایران در این جشنواره شرکت کرده حضور دارند، این دو در مقابل چشمان مردم و لنز دوربینهای جشنواره رفتاری از خود بروز میدهند که پسندیده نیست.
ترانه علی دوستی با شبکه بی بی سی مصاحبه میکند و هر آنچه که میخواهد در باره ایران،و جمهوری اسلمی میگوید. او میگوید که در ایران خفقان است و صدای او و امثال او به گوش دیگران نمیرسد و سرکوب میشود!
سخنان و مواضع ترانه علی دوستی نشان از بی سوادی او دارد، چرا که همین فرد در ایران رشد پیدا کرده، بازیگر شده و توانسته به مدارج بالاتر برود.
رفتاری که از افرادی چون ترانه علی دوستی یا نوید محمد زاده سر میزند، بی ظرفیت بودن آنها را نشان میدهد که علاوه بر آن، غرق در فرهنگ منحط غرب شدهاند و اگر بیشتر از آنچه که از آنها دیده میشود در فرهنگ غرب غرق شوند، همین نیم بند ملاحظات اخلاقی و وجدانی را هم کنار خواهند گذاشت.
این رفتارها در حالی از سوی چنین افراد و اشخاصی سر میزند که در همان جشنواره کن فیلمی به نام عنکبوت مقدس با بازی یک زن بازیگر ایرانی که سابق بر آن در ایران به واسطه یک مسئله که باعث بی آبرویی او شده اکران میشود و بازیگران ایرانی حاضر در جشنواره به تماشای آن مینشینند و اصغر فرهادی که یکی از داوران جشنواره است برای دریافت جایزه برای بازیگر زن این فیلم تلاش میکند.
تدوینگر فیلم عنکبوت مقدس تدوینگر مخصوص اصغر فرهادی است. پشتیبانی مالی فیلم کسی نیست جز یک صهیونیست به نام ساموئل حدیدا مدیر یهودی کمپانی متروپولیتن!
سعید پورصمیمی، پیمان معادی، ترانه علی دوستی، نوید محمد زاده و... در جشنواره کن دسته گل به آب دادند آن هم به خاطر چند روز چند ساعتی دیده شدن! روی فرش قرمز رفتن و خود رو وطن را به حراج گذاشتن، چقدر میارزید؟!
وطن فروشی نیست، سلبریتیها نمیتوانند وطن فروشی کنند، آنها خود را ارزان فروختند. خیلی ارزان.