شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
کد مطلب : 124412
جاه‌طلبی‌های رژیم سلطنتی بریتانیا همچنان جان‌ انسان‌های بیشماری را می‌گیرد

کودکان قربانیان طرح‌های سوختی دولتمردان انگلیس

کودکان قربانیان طرح‌های سوختی دولتمردان انگلیس
این روزها سران انگلیس به جنگ افروزی در اوکراین و بحران سازی در سایر کشورها می‌پردازند که داخل این کشور انسان‌های بیشماری قربانی بی تدبیری‌ها و سیاست‌های جاه طلبانه دولتمردانشان می‌شوند چنانکه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرده است به دلیل افزایش قیمت انرژی در انگلستان، خانه‌های بیشتری در زمستان نمی‌توانند گرم شوند و همین مسئله باعث ایجاد کپک در دیوارها و کف خانه‌ها می‌شود که برای کودکان به شدت سمی و مهلک است.
بسیاری از رسانه‌های انگلیسی عکس یک کودک دو ساله به نام «اواب ایشاک» را به تیتر یک خود تبدیل کرده و مرگ او در خانه‌اش را مایه شرمساری انگلستان و سیستم استاندارد خانه‌های مسکونی دانستند.این کودک دو ساله به علت حساسیت و مسمومیت ناشی از کپک موجود در دیوارهای خانه‌اش، جان خود را از دست داد و این مسئله چالشی بزرگ برای سیستم مسکن انگلستان به وجود آورد. پزشکی قانونی در این خصوص اعلام کرد در معرض کپک بودن، در خانه‌ای قدیمی باعث مرگ این کودک شده است و دولت انگلستان باید فکری به حال ساختمان‌های قدیمی و نمور این کشور کند و اجازه ندهد این خانه‌ها به خانواده‌های نیازمند اجاره داده شده و یا فروخته شوند.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرده است به دلیل افزایش قیمت انرژی در انگلستان، خانه‌های بیشتری در زمستان نمی‌توانند گرم شوند و همین مسئله باعث ایجاد کپک در دیوارها و کف خانه‌ها می‌شود که برای کودکان به شدت سمی و مهلک است.این روزنامه اعلام کرده است با توجه به افزایش روز افزون قیمت انرژی در این کشور در زمستان سال جاری نیز انتظار می‌رود خانواده‌های زیادی نتوانند خانه خود را گرم نگه دارند و این مسئله باعث افزایش مرگ و میر کودکان ناشی از کپک و قارچ‌های داخل منازل می‌شود.
نهادهای خیریه در انگلیس از افزایش چشمگیر شهروندان انگلیسی فقیر نیازمند به کمک‌های غذایی با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم روزافزون خبر داده و در این باره هشدار می‌دهند."اس ار اف" سوئیس در مطلبی به شرایط سخت اقتصادی شهروندان انگلیسی پرداخته و نوشت: میلیون‌ها نفر در انگلیس در شرایط اضطرار اقتصادی زندگی کرده و نیازمند هستند.چندین میلیون نفر در انگلیس تنها به لطف کمک‌های غذایی از سوی سازمان‌های خیریه زنده می مانند و تعداد افرادی که به دنبال کمک هستند در حال حاضر به قدری در حال افزایش است که سازمان‌های امدادی تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند.
این رسانه سوئیسی در ادامه نوشت: ما با زن تقریباً ۳۰ ساله‌ای در حومه لندن در هارو ملاقات کردیم در حالی که یک موسسه خیریه محلی در حال توزیع مواد غذایی رایگان بود.این زن که دانا روسن نام دارد به صراحت می‌گوید: نمی‌دانم چگونه می‌توانستم بدون این کمک به فرزندانم غذا بدهم. دانا روسن یک مادر دارای دو پسر کوچک است. متیو یک و نیم ساله در کالسکه می‌نشیند و با چشمان درشت به سیب زمینی‌ها، سیب‌ها و شکلات‌هایی که به مادرش می دهند خیره می‌شود.تاز خان، موسس موسسه خیریه «London’s Communitiy Kitchen». در لندن می‌گوید: هیچ وقت اینقدر اوضاع بد نبوده است. تورم بی سابقه و قیمت‌های هنگفت انرژی بسیاری از مردم را نیازمند می‌کند. وی گفت: هر هفته افراد بیشتری( برای دریافت کمک) می آیند که هرگز آنجا نبوده‌اند و تاکنون بدون کمک ما گذران زندگی می کرده‌اند.این استاد آشپز ۴۷ ساله هشت سال پیش "آشپزخانه جامعه لندن" را تاسیس کرد. او اکنون به همراه ده‌ها داوطلب، هر هفته به حدود ۱۵۰۰۰ نفر در هارو و سه حومه غرب لندن غذا می‌دهد. وی در این باره می‌گوید مواد غذایی که توسط عمده فروشان اهدا می‌شود رو به اتمام است.
دانا روسن در خدمات مشتری برای یک زنجیره مد ارزان کار می‌کند. اما حقوق ماهیانه او برای تامین مخارج خود، پسران و مادرش کافی نیست. وی بعد از دریافت کمک از یک موسسه خیریه گفت: اکنون می‌توانیم یک هفته را با این غذاها پشت سر بگذاریم.موسسات خیریه بریتانیایی مشاهده می‌کنند که تعداد افراد فقیر کارگر مانند دانا روسن در حال افزایش است. بر اساس اطلاعات این موسسات از هر پنج نفری که درخواست کمک غذایی می‌کند اکنون یک نفر سر کار است. این نتیجه ارزیابی Trussell Trust - بزرگترین سازمان امدادرسان بریتانیایی است که حدود ۱۳۰۰ نقطه توزیع غذا را اداره می‌کند.بر این اساس در میان نیازمندان اکنون کارکنان پرستاری در آموزش، دستیاران آموزشی، کارمندان خدماتی یا کارگران جوان نیز وجود دارند که اکثراً حداقل دستمزد ساعتی معادل ۱۰.۵۰ فرانک را دریافت می‌کنند. آنها در خطر فقر زندگی می‌کنند.Trussell Trust زنگ خطر را به صدا در می آورد. بر اساس ارزیابی این سازمان امداد رسان مهم در انگلیس تقاضا برای بسته‌های غذایی در شش ماه گذشته نسبت به سال قبل یک سوم افزایش یافته است.
به گزارش روزنامه گاردین، این موسسه از ماه آوریل ۱.۳ میلیون بسته توزیع کرده است. در عین حال، کمک‌های مالی فردی در حال کاهش است، زیرا تورم بر بسیاری از اهداکنندگان مستمر نیز تأثیر می‌گذارد.تاز خان هم در این باره گفت که زمستان برای بسیاری سخت خواهد بود. تورم بسیار زیاد و قیمت بالای انرژی به میلیون‌ها بریتانیایی این انتخاب‌ها را می دهد که یا در گرمایش صرفه‌جویی کنند یا در غذا و در حال حاضر از هر ۴ کودک یکی در کشور باید روی یکی از وعده‌های غذایی روزانه انصراف دهد. علت طرح‌های بودجه دولت جدید، رکودی است که انگیس به تازگی وارد آن شده است و طبق برآوردهای اداره کنترل مالی بریتانیا، احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. پیش بینی می‌شود نرخ بیکاری در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به نیم میلیون نفر افزایش یابد.قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی در انگلیس ماه اکتبر با سریع ترین نرخ از سال ۱۹۷۷ افزایش یافت.به این ترتیب گرانی غذا و انرژی، تورم بریتانیا را به بالاترین سطح خود در ۴۱ سال گذشته رسانده است. بر اساس گزارش اداره آمار ONS در لندن در روز چهارشنبه گذشته قیمت‌های مصرف کننده در اکتبر ۱۱.۱ درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته بود. این بالاترین رقم از اکتبر ۱۹۸۱ است.
https://siasatrooz.ir/vdcb8ab85rhb5ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی