شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
کد مطلب : 127567
ارتش اشغالگر همچنان به بمباران بیمارستان‌ها و غیر نظامیان ادامه می‌دهد

نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در غزه

نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در غزه
در حالی که صهیونیست‌ها همچنان به کشتار دسته جمعی و بمباران بیماران ادامه می‌دهند که در نبرد زمینی، رزمندگان مقاومت فلسطین امروز ضربات مهلکی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کردند.
 گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کردند که دیروز پایگاه نظامی مارس در حومه غزه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده است.همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک و یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را در جنوب غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کرد که هم اکنون مجاهدان این گردان‌ها به شدت در محورهای مختلف با نظامیان صهیونیست درگیر شده و چندین خودروی زره پوش را در این محورها منهدم کرده‌اند.سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کردند که مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف مرکز نظامی مارس را با راکت و خمپاره زیر آتش گرفته اند.
در همین حال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: ساکنان غزه در معرض قتل، کشتار و اقدامات غیرانسانی قرار دارند که مستوجب اقدام جدی از سوی جامعه جهانی است.مدیر بیمارستان الشفا غزه اعلام کرد این بیمارستان با مرگ تنها چند ساعت فاصله دارد و جهان به نظاره آن نشسته است.محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفا در مصاحبه‌ای گفت : جهان مرگ ما را تماشا می کند. ما عدد نیستیم. ما با مرگ چند ساعت فاصله داریم.
سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از هدف قرار دادن یک پهپاد پیشرفته رژیم صهیونیستی از نوع «هرون تی پی - ایتان» بر فراز نوار غزه خبر داد.گردان‌های القسام نیز از هدف قرار دادن سه دستگاه خودروی زرهی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در محور جنوب غربی شهر غزه با راکت الیاسین ۱۰۵ خبر داد.منابع خبری با انتشار تصویری از وقوع انفجار بزرگ در نزدیک ناحیه «هونین» و شهرک صهیونیست نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
وزارت بهداشت فلسطین از باقی ماندن ۲۷۰۰ فلسطینی زیر آوار منازل بمباران شده توسط اشغالگران صهیونیست در غزه خبر داد.نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند و تاکید کرد که در این منطقه هیچ «جای امنی» وجود ندارد. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت دیروز بیش از ۵۰ هزار نفر غزه را ترک کردند و ۶۵ کامیون حامل کمک وارد غزه شد. «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه به شورای امنیت سازمان ملل گفت به طور متوسط یک کودک در هر دقیقه در نوار غزه کشته می‌شود و هشدار داد هیچ کجا امن نیست و هیچ کس در امنیت نیست. وی افزود نیمی از ۳۶ بیمارستان غزه و دو سوم مراکز مراقبت‌های اولیه از کار افتاده‌اند و آن‌هایی که همچنان مشغول فعالیت هستند، با حجمی بسیار بیشتر از ظرفیت مواجه‌اند. آدهانوم سیستم بهداشت و درمان غزه را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رد درخواست رئیس‌جمهور فرانسه درباره کشتار زنان و کودکان غزه گفت که حماس مسئول مرگ غیرنظامیان است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد.نماینده دائم عربستان سعودی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو از ناتوانی جامعه جهانی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کرد.وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که نیروهای اسرائیلی با پیشروی به سمت مرکز شهر غزه با نیروهای حماس که در بسیاری از مکان‌ها پنهان شدند، مواجه می‌شوند.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آغاز اجلاس سازمان همکاری اسلامی  گفت: ما جنگ علیه ملت فلسطین درغزه را محکوم می کنیم و تمام تلاش خود را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه و توقف جنگ به کار بسته ایم. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکید کرد.سخنگوی نظامی گردان های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس از مقابله رزمندگان مقاومت با نظامیان رژیم اشغالگر و هدف قرار دادن تجهیزات نظامی آنها در محورهای مختلف نبرد زمینی خبر داد.«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در شهر ریاض گفت: کسی که خواهان جنگ منطقه ای نیست، باید جلوی ماشین نظامی اسرائیل را بگیرد.
«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: خواهان آتش بس در غزه و گشودن گذرگاه های امن برای رساندن کمک ها هستیم. وی در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض افزود: راه حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین نیاز به تلاش های مشترک دارد که به اشغالگری اسرائیل پایان دهد و کشور فلسطینی تشکیل شود.منابع نظامی رژیم صهیونیستی به پایگاه المانیتور گفتند که جنبش حماس با وجود گذشت بیش از یک ماه از جنگ، بخش اعظم قدرت و توانمندی خود را حفظ کرده است.یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تاکید کرد آمریکا ۷ اسلحه مرگبار را برای کشتار مردم غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.منابع از تظاهرات گسترده در تونس در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.نماینده ایرلند در پارلمان اروپا در اظهاراتی رئیس کمیسیون اروپا را به دلیل آنکه خواستار آتش‌بس در غزه نشده، به باد انتقاد گرفت.
اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در نشست همبستگی کشورهای عربی و اسلامی با مردم غزه گفت آمریکا و غرب مدعیان حقوق بشر، حقوق‌بشر را در مورد اسرائیل فراموش می‌کنند.جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی در غزه شد. جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی به نشست فوق العاده سران کشورهای عربی و اسلامی در پایتخت عربستان سعودی، از آن‌ها خواست تا تصمیمی تاریخی و سرنوشت‌ساز بگیرند.در پیام حماس آمده است که باید کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های پزشکی، بشری، امدادی و پارلمانی تشکیل شود و این کمیته‌ها به شکل فوری به سمت گذرگاه رفح بین مصر و غزه رهسپار شوند.
https://siasatrooz.ir/vdcfvedyew6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی