دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
کد مطلب : 127596
چند مقر ارتش صهیونیستی هدف قرار گرفت

قدرت‌نمایی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی

قدرت‌نمایی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی
مقاومت لبنان دیروز در پاسخ به جنایات مستمر تل‌آویو علیه غزه و هدف قراردادن مناطق مسکونی در جنوب لبنان، چندین مقر نظامی اشغالگران را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی هدف قرار داد.
ارتش رژیم صهیونیستی، اقدام به حمله توپخانه‌ای به اطراف شهرک‌های  مسکونی «عیتا الشعب» و «الجبین» واقع در جنوب لبنان کرد، امری که با پاسخ شدید مقاومت همراه شد.حزب‌الله لبنان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت قهرمانانه و شریف آنها، در ساعت ۱۰:۳۵ صبح امروز، نیروی پیاده‌نظامی رژیم صهیونیستی را در «الضهیره» با موشک هدف قرار داده است و این موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرده است. لحظاتی بعد، رادیو «ارتش اسرائیل» اعلام کرد که  ۱۸ خمپاره از جنوب لبنان به سوی منطقه «عرب العرامشه» در الجلیل شلیک شد و نیز شهرک «نتوعا» با راکت‌های ضدزره هدف قرار گرفت.
 خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که تصاعد دود از پایگاه نظامی «بیاض بلیدا» نشان از اصابت مستقیم موشک مقاومت به این پایگاه دارد.منابع رسانه‌ای همچنین گزارش دادند که حزب الله لبنان امروز،  پایگاه صهیونیستی المرج مقابل منطقه مرکبا واقع در جنوب لبنان و شهرک صهیونیستی مرگلیوت را هدف قرار داد.
در سایه تشدید درگیری‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، رسانه‌های اسرائیلی، از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین نزدیک مرزهای شمالی فلسطین اشغالی خواستند که تا اطلاع‌ ثانوی در پناهگاه‌های خود باقی بمانند.
مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اعلام کرد ساعت ۱۱ به وقت محلی، گروهی از نیروهای پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده هدف حمله قرار داده و شماری از اشغالگران در این حمله کشته و زخمی شدند. حدود ساعت ۱۲:۳۰ ظهر  نیز مقر نظامی «الراهب» را با استفاده از تسلیحات مناسبت هدف  قرار داده است.حزب‌الله لبنان، چند روزی است که نیروهای پیاده و نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار می‌دهد و تاکنون تلفات زیادی به ارتش اشغالگر وارد کرده است. رسانه‌های اسرائیلی،  با اعتراف به افزایش ناامیدی در میان شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی به دلیل حملات مقاومت لبنان، اذعان داشتند که در حمله روز گذشته حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی، 22 شهرک‌نشین و نظامی زخمی و دست‌کم 10 نظامی و شهرک‌نشین کشته شده‌اند.منابع مطلع می‌گویند مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به لبنان، در پیامی غیرمستقیم به جنبش مقاومت حزب‌الله درخواست کرده که آنها وارد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه نشوند.پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که «عاموس هوکشتاین» مشاور بایدن در امور انرژی و سرمایه‌گذاری در یک هفته اخیر به لبنان سفر کرده و از طریق «نبیه بری» رئیس پارلمان و دیگر مقامات این کشور به حزب‌الله پیام داده است.یک سخنگوی شورای امنیت ملی ملی آمریکا درباره این سفر به آکسیوس گفت: «[هوکشتاین] تاکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد جنگ غزه به لبنان هم سرایت کند و بازگرداندن آرامش به مرز لبنان-اسرائیل (فلسطین اشغالی) باید در صدر اولویت‌های لبنان  و اسرائیل باشد».
در همین حال خبرنگار شبکه المیادین با انتشار خبر حمله راکتی و پهپادی مقاومت به ۲ پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، از کشته شدن۴ نظامی آمریکایی و زخمی شدن چند نفر از آنها خبر داد. منابع رسانه‌ای از حمله راکتی و پهپادی مقاومت به پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال شرق دیرالزور و پایگاه آمریکایی‌ها در الشدادی در شمال شرق سوریه در پاسخ به حمله هوایی آمریکایی به دو شهر «المیادین» و «البوکمال» خبر دادند.
«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از حمله به دو نقطه در مرز عراق و سوریه در واکنش به حملات نیروهای مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خبر داد و گفت:  این حملات شامل یک مرکز کنترل فرماندهی و انبار تسلیحات در نزدیکی شهرهای البوکمال و المیادین در سوریه بود...جو بایدن اولویتی بالاتر از حمله به نظامیان آمریکایی ندارد.
اما رسانه‌های محلی، روایتی متفاوت از آستین در خصوص این حمله گزارش دادند و نوشتند: «در حمله هوایی آمریکا به شهر المیادین، یک منزل مسکونی هدف قرار گرفته بود که موجب شهادت یک شهروند و مجروحیت یک نفر دیگر شده بود».وبگاه شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از منابع میدانی نوشت: «در پاسخ به حملات هوایی آمریکا به دو شهر المیادین و البوکمال در دیرالزور، پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی "کونیکو" در دیرالزور و پایگاه آنها در الشدادی سوریه هدف حملات شدید موشکی قرار گرفت».به گفته این منابع، «مقاومت مردمی با ۱۵ راکت، پایگاه آمریکا در میدان گازی کونیکو و مقر فرماندهی آن را هدف قرار داد. کمتر از ۱۰ دقیقه پس از این حمله، بالگردهای آمریکایی از پایگاه کونیکو بلند شدند که به احتمال زیاد، زخمی‌های این حمله را از پایگاه خارج کردند».
https://siasatrooz.ir/vdchwqnz-23nimd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی