شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
کد مطلب : 127835

مردم مقصر آلودگی هوا!

مردم مقصر آلودگی هوا!
نرفته برگشت، ای‌کاش می‌رفت و برنمی‌گشت! هوای آلوده تهران و کلانشهرها را می‌گویم، بی‌حالی، سر درد، چشم درد، تنگی نفس و چندین درد دیگر به دلیل آلودگی هوا این روزها مردم را آزار می‌دهد. بماند که در دراز مدت چه بیماری‌هایی را باعث می‌شود و مردم دچار بیماری‌های لاعلاج هم می‌شوند که هزینه سنگینی را، هم به مردم و هم به سازمان بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌کند.
سال‌ها است که تنها راه چاره از سوی مسئولان، تعطیلی مقطعی مدارس و در صورت لزوم و بروز شرایط وخیم، تعطیلی ادارات و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است. نسخه کهنه و تکراری که تأثیر آنچنانی هم ندارد، دیروز مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها تعطیل شد اما انگار نه انگار!
آلودگی بر اساس آنچه که سازمان هواشناسی اعلام کرده قرار است تا چهارشنبه همین هفته مهمان ما تهرانی‌ها باشد. تا چهارشنبه مردم تهران چگونه بگذرانند الله و اعلم! اما آنچه که مسلم است این است که پس در این میان مسئولان چه می‌کنند؟
شاید هم مقصر اصلی این وضعیت مردم هستند!
چرا؟ می‌گویم برایتان تا روشن شوید و اینقدر مسئولان را به کم کاری و ترک فعل و اینها متهم نکنید.
یکی از دلایلش این است که مردم خودروهای غیر استاندارد مونتاژکارهای داخلی را خریداری می‌کنند و این خودروها را به خیابان‌ها می‌آوردند و جولان می‌دهند.
البته که نباید دست به چنین کاری بزنند خودروهای غیر استاندارد را باید در پارکینگ خانه‌هایشان نگه دارند تا شاید پس از چند سال تبدیل به عتیقه شود.
زمان یکه خودروهای غیر استاندارد را خریداری می‌کنند، بنزین غیر استاندارد هم درون باک آن خودروها می‌ریزند که این مسئله نیز خود باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود.
مردم نباید خودروی غیر استاندارد داخلی بخرند که بعد بروند بنزین غیر استاندارد که به گفته یکی از مسئولان وزارت نفت، بنزین معمولی ما همان بنزین سوپر است و استاندارد یورو چند دارد، مصرف کنند.
معلوم نیست که اگر این بنزین‌ها یورو چند دارد و سوپر است، پس چرا این همه آلایندگی دارد؟ یادمان رفته بود که خودروها استاندارد نیست!
علی ایحال که مردم مقصر هستند چرا که زیاد برق مصرف می‌کنند و همین باعث می‌شود تا نیروگاه‌ها در فصل زمستان با ظرفیت بیشتر کار کنند و اگر سوخت کم بیاورند مجبور می‌شوند از سوخت‌ها دیگر استفاده کنند که البته مسئولین آن را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند مازوت در نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود. پس باز هم می‌رویم سراغ خودمان یا همان مردم که مقصر هستند.
علاوه بر آن، چون سیستم حمل و نقل عمومی تهران بسیار بهینه و خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار عالی است، چرا که حمام سونا و جکوزی هم دارد و مردم از این که هر روز به سونا و جکوزی بروند خسته شده‌اند علاوه بر آن یک سیستم لاغری ب اساس اصل فشار هم در اتوبوس‌ها و مترو وجود دارد با ین که بسیار خدمات ارزشمند به مردم ارائه می‌دهد، ولی برخی از مردم سعی می‌کنند از اتوبوس و مترو استفاده نکنند و از خودروی شخصی خود استفاده کنند که باز هم مردم مقصر هستند.
همچنین با وجودی که معاینه فنی خودرو الزامی است و تعدادی از خودروها معاینه فنی دارد و تعدادی ندارد، اما برخی مراکز معاینه فنی خودرو سعی می‌کنند با مردم راه بیایند و برخی عوامل معاینه را نادیده بگیرند آن هم مجانی و بدون هیچ چشمداشتی که البته باز هم مردم در این میان مقصر هستند.
خلاصه در مسئله آلودگی هوا این مردم متهم هم نه! بلکه مجرم و مقصر اصلی و درجه اول این بحران آلودگی هستند که باید به پروند آنها رسیدگی شود.
https://siasatrooz.ir/vdcds50fkyt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی