يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
کد مطلب : 127845
واکنش مقاومت به دور جدید جنایات صهیونیست‌ها در غزه

از عملیات«حُجْر الدیک» تا حمله به مراکز نظامی صهیونیست‌ها

از عملیات«حُجْر الدیک» تا حمله به مراکز نظامی صهیونیست‌ها
گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس از دیروز دست به عملیات‌های زیادی علیه اشغالگران اسرائیلی در محورهای مختلف نبرد با دشمن صهیونیستی زده است.
 گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها پس از رصد استقرار ده‌ها نظامی اسرائیلی (حدود 60 نظامی) در داخل چادرهایی در شرق جحر الدیک، اقدام به کارگذاشتن 3 بمب ضدنفر به شکل دایره‌وار در اطراف آن‌ها کردند و راس ساعت 4:30 بمب‌ها را منفجر کرده و یکی از مجاهدان قسام برای کشتن باقی مانده نظامیان اسرائیلی پیش رفت و در نهایت مجاهدان پس از به قتل رساندن شمار زیادی از نیروهای دشمن به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند. بر اساس گزارش سایت حماس،  گردان‌های القسام در عملیاتی دیگر نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک "ماگین" هدف حمله موشکی قرار داد. گردان‌های قسام یک تانک اسرائیلی را در غرب جبالیا با راکت ضد زره یاسین 105 هدف قرار داد. مقاومت اسلامی فلسطین همچنین نیروها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را در شرق خان یونس هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. گردان‌های قسام نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق دیر البلح با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار داد.
شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت.  پایگاه نظامی اسرائیلی "رعیم" هم هدف حمله راکتی القسام قرار گرفت. گردان‌های قسام همچنین در بیانیه دیگر اعلام کرد که 5 خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی(تانک، نفربر و بولدوزر) را در شرق دیر البلح با بمب‌ و راکت‌های ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده است که از این تعداد 3 خودروی زرهی به طور کامل منهدم شده است.
مقاومت اسلامی فلسطین همچنین گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را که در داخل ساختمانی در بیت حانون پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضد زره TBG هدف قرار داده سپس با سلاح تیربار با آن‌ها درگیر شده‌ و شماری از نظامیان صهیونیست را به قتل رساندند.گردان‌های قسام دو تانک اشغالگران اسرائیلی را در جنوب بیت لاهیا با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داد.
خبر دیگر آنکه معاون رئیس جمهور آمریکا بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه گفت تعداد غیرنظامیان بی‌گناهی که این رژیم در غزه به شهادت رسانده، «بیش از حد» شده است.«کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، رژیم صهیونیستی «حق دفاع از خود دارد اما باید به قوانین بشردوستانه و بین‌المللی احترام بگذارد و تعداد بیش‌ از حدی از فلسطینیان بی گناه کشته شده‌اند.»«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در نشستی در شهر «دبی» در امارات متحده عربی از ادامه حمایت از رژیم اسرائیل خبر داد.بر اساس این گزارش، آمریکا برای کمک به اسرائیل در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار اسرائیل قرار داده است.وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که برای یافتن محل نگهداری اسرایی که در اختیار مقاومت فلسطین هستند، پروازهای نظارتی بر فرار نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد.این بیانیه افزود: هواپیماهای نظارتی غیرمسلح خواهند بود و نقش رزمی نخواهند داشت و ماموریت آنها صرفا شناسایی محل گروگان‌ها (اسرا) خواهد بود.به گفته مقام‌های وزارت دفاع انگلیس، شماری از هواپیماهای غیرمسلح از جمله «شدو آر۱» برای این عملیات به کار گرفته خواهند شد و اطلاعات آنها با رژیم صهیونیستی نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد.صدها نفر در تظاهراتی در پایتخت ایتالیا خواستار تحریم کالاهای تولیدی شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی شدند.آنها از مردم ایتالیا خواستند تا از خرید کالاهای شرکت‌های حامی و مرتبط با رژیم صهیونیستی خودداری کنند.همچنین برخی سازمان‌های مردم نهاد هم در این تظاهرات حضور داشته و پلاکاردهایی با عنوان «اسرائیل را بایکوت کنید» و «نسل کشی را متوقف کنید» را با خود حمل می‌کردند.در این گردهمایی تظاهرکنندگان خواستار تحریم محصولات و خدمات برخی شرکت‌های چند ملیتی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و تولیدات خود شرکت‌های صهیونیستی شدند.
خبر دیگر آنکه شبکه «المیادین» خبر داد نیروهای مقاومت یک پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه را بعد از فرود یک هواپیمای باری در آن، هدف حمله قرار داده‌اند.شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد صدای چند انفجار در پایگاه ائتلاف آمریکایی در فردوگاه «خراب الجیر» در شمال استان الحسکه (شمال شرق سوریه) به گوش رسیده است.طبق این گزارش، گروه‌های مقاومت با ۷ راکت این پایگاه را هدف حمله قرار دادند و تا لحظه انتشار این گزارش میزان خسارات وارده مشخص نیست.
شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد گروهی از نظامیان اسرائیلی را در غزه از پا درآورده و 3 خودروی نظامی و 2 تانک ارتش رژیم صهیونیستی را به طور کامل منهدم کرده است.شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت ۵ خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق «دیر البلح» با در اقدامی استشهادی با بمب و راکت‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند که به دنبال آن، ۳ خودرو به طور کامل منهدم شد.
منابع غربی تماس تلفنی اخیر میان رهبر کاتولیکهای جهان با رئیس رژیم صهیونیستی پیرامون جنگ غزه را تُند توصیف کرده‌اند.روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه با این تماس تلفنی گزارش داده است که گفت‌وگوی بین پاپ فرانسیس و هرتزوگ به عنوان یک تماس تلفنی تند توصیف شده است.  
وزارت خارجه ترکیه نیز  گفت که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را کاملا نادیده می‌گیرد.«اُنجو کِچِلی» سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به اظهارات «ایلی کوهن» وزیر خارجه تل‌آویو تصریح کرد: «حملات وحشیانه به غیرنظامیان توسط اشغالگران به هیچ‌وجه دفاع مشروع نیست». همچنین گوستاوو پترو، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن انتقاد شدید از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر دیرالبلاح در نوار غزه، آن را به اقدامات «نازی ها» تشبیه کرد.
https://siasatrooz.ir/vdceef8znjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی