سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 127873
رژیم صهیونیستی هر 10 دقیقه یک کودک فلسطینی‌ را به شهادت می‌رساند

تبدیل بیمارستان‌های غزه به میدان جنگ

تبدیل بیمارستان‌های غزه به میدان جنگ
سخنگوی یونیسف در نوار غزه گفت که کودکان فلسطینی با استخوان‌های شکسته، ترکش در بدنشان و سپری کردن روز‌ها بدون غذا به بیمارستان‌ها می‌آیند و عملا رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را به میدان جنگ مبدل کرده است.
«جیمز اِلدِر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف در نوار غزه بار دیگر درباره فاجعه انسانی در این منطقه و شرایط بحرانی کودکان فلسطینی صحبت کرد.الدر در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «در داخل غزه شرایط بسیار سختی برای کمک‌رسانی وجود دارد. شدت بمباران مانع از ارائه کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه است». وی با بیان اینکه کمبود آب و غذای سالم در نوار غزه بیداد می‌کند، توضیح داد: «بیمارستان‌های غزه به مناطق جنگی و میدان نبرد تبدیل شده‌اند. مردم غزه به آب، غذا و دارو نیاز فوری دارند».بر این اساس، سخنگوی یونیسف در نوار غزه اظهار داشت: «کودکان غزه با استخوان‌های شکسته، ترکش در بدنشان و سپری کردن روز‌ها بدون غذا به بیمارستان‌ها می‌آیند».به نوشته الجزیره، الدر با بیان اینکه وضعیت اکنون در غزه تیره‌وتار و مرگبار است، افزود: «اگر ویرانی در غزه ادامه یابد، قطبی شدن در سراسر جهان افزایش خواهد یافت».پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» آمریکا را مسئول کشتار مردم نوار غزه توسط رژیم موقت صهیونیستی دانسته بود.
سازمان بهداشت جهانی در آخرین بررسی‌های خود عنوان کرده است که تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، در هر 10 دقیقه حداقل یک کودک کشته می‌شود.یکی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه عنوان کرد که به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه کشته می‌شود. وی با اشاره به آمار مطرح شده، این وضعیت را «تاریک ترین لحظه بشریت» عنوان کرد.«رچارد پیپرکورن» به عنوان نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در جریان یک نشست خبری سازمان ملل در ژنو عنوان کرد: ما در مورد تقریبا ۱۶ هزار کشته درغزه صحبت می‌کنیم. افرادی که بیش از ۶۰ درصدشان زنان و کودکان هستند و علاوه بر این بیش از ۴۲ هزار نفر دیگرشان هم زخمی شده‌اند.به گفته کورن از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمتر از ۱ هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های غزه موجود است و تاکید کرد که نوار غزه دیگر نمی‌تواند روند از دست دادن تخت‌های بیمارستانی خود را تحمل کند چرا که نیازهای بهداشتی مردم در این منطقه به شدت در حال افزایش است.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۲۶۰ شهروند فلسطینی از روز دهم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون در کرانه باختری شهید و ۳۲۰۰ نفر زخمی شده اند.براساس اعلام این وزارتخانه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در کرانه باختری به ۴۶۸ نفر رسیده است.
در همین حال روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» گزارش کرده که برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شبکه تونلی حماس در غزه بزرگ‌تر از شبکه متروی لندن است.«تخریب تونل‌های حماس، سخت‌ترین بخش مأموریت ارتش اسرائیل و .....از مهم‌ترین آن‌ محسوب می‌شود. باید صبور باشیم، زمان می‌برد» این‌ها بخش‌هایی از سخنان دیفنه ریچموند-باراک استاد دانشگاه «ریچمن» تل‌آویو و نویسنده کتابی در زمینه نبرد زیرزمینی است.  
روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» در گزارشی به گستردگی شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس در غزه پرداخت و به نقل از منابع آگاه در ارتش اسرائیل مدعی شد که شبکه تونل‌هایی که برآورد می‌شود بزرگ‌تر از شبکه قطارهای زیرزمینی (مترو) لندن است، به رهبران ارشد و اعضای حماس این امکان را می‌دهد تا در آن پناه بگیرند و تصور می‌شود که اکثر آن‌ها تقریباً از هشت هفته حمله بی‌امان رژیم صهیونیستی در زیرزمین جان به دربرده‌اند.مترو لندن دارای ۲۷۰ ایستگاه اصلی و ۲۶۰ ایستگاه فرعی است و ۵۵ درصد این شبکه، بر روی زمین واقع شده‌است. این شبکه، با ۴۰۸ کیلومتر خط آهن، سومین خط طولانی ترابری درون‌شهری جهان محسوب می‌شود.
فایننشال‌تایمز ادامه داد که یوچوود لیفشیتز اسیر ۸۵ ساله‌ای که حماس در ماه اکتبر او را آزاد کرد، گفته که شبکه تونلی حماس، یک «تار عنکبوت» استادانه است که چندین کیلومتر طول دارد و «سالن‌های بزرگی‌» دارد که گنجایش ۲۵ نفر را دارد. در این میان روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا طرح رژیم صهیونیستی برای مقابله با تونل‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را فاش کرد.وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: اسرائیل سیستمی از پمپ‌های بزرگ را برای آن که شبکه تونل‌های حماس در نوار غزه را از آب دریا پر کند، آماده کرده است.
ترکیه رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای جنایات جنگی در غزه و کشتار زنان و کودکان باید بازخواست بشود، گفت که باید کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تشکیل گردد. از سوی دیگر یک روزنامه عبری‌زبان نوشت که محافل نظامی و سیاسی باید انتظارشان را از نتایج جنگ در خان یونس کاهش دهند.روزنامه یدیعوت احارانوت، در بحبوحه نبرد سنگین در خان یونس در جنوب غزه، نوشت که چه بسا ارتش اسرائیل در این شهر بیش از شهر غزه متحمل تلفات و هزینه شود.وزارت خارجه آمریکا می‌گوید نماینده ویژه خود را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فرستد تا با شرکای واشنگتن درباره تأمین امنیت دریانوردی گفت‌و‌گو کند. واشنگتن اشاره کرد لندرکینگ با گروهی از شرکای اصلی آمریکا در زمینه دریایی و «ایجاد کریدوری امن برای باربری بین‌المللی» تشکیل جلسه خواهد داد.
خبر دیگر آنکه حدود ۵۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه به شهر و اردوگاه جِنین در کرانه باختری هجوم آورده و رزمندگان فلسطینی نیز با آنها درگیر شدند.جنبش مقاومت حماس گفت که اظهارات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تبرئه اشغالگران از هدف قرار دادن مستقیم و عمدی غیرنظامیان، بار دیگر مشارکت مستقیم آمریکا در نبرد خونین علیه مردم غزه را ثابت می‌کند.امیر قطر تاکید کرد که برای جامعه بین المللی شرم آور است که به صهیونیست‌ها اجازه دهد به جنایات خود اعم از نسل کشی و کشتار دسته جمعی ادامه دهند.تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در مراسم آغاز چهل و چهارمین اجلاس سران خلیج فارس گفت: اجلاس ما با توجه به تداوم تراژدی جدی و فاجعه انسانی ناشی از تجاوز به ملت برادر فلسطین به‌ویژه مردم ما در نوار غزه برگزار می‌شود. تغییرات شتابان بین المللی و منطقه‌ای مستلزم رایزنی و هماهنگی مستمر بین ما برای مقابله با آن‌ها، اجتناب از پیامد‌های آن و حمایت از دستاورد‌های شورای خود در زمینه‌های مختلف است.
https://siasatrooz.ir/vdcfeedymw6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی