با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران سقف بررسی و تصمیمگیری درخصوص نرخ کرایه سرویس مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ دستور جلسه ديروز شورای اسلامی شهر تهران بود که با رأی اعضای شورای شهر افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی آتی ۲۰ درصد تعیین شد و مقرر گشت برای رانندگان سرویس مدارس كارنامه هوشمند انتشار يابد.
ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در اين جلسه گفت: لایحه افزایش کرایه سرویس مدارس توسط شهرداری به شورا ارائه شد و با توجه به معیشت شهروندان و رضایت رانندگان مورد بررسی کارشناسی کمیسیونهای عمران و حملونقل و اقتصادی و برنامه و بودجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نرخ جدید این کرایهها از دو ماه آتی قابل اجرا است، اعلام کرد: تصمیم دو کمیسیون افزایش حداکثر ۲۰ درصد بود این درحالی است که پیشنهاد شهرداری افزایشی در حدود ۲۵ درصد بوده است.
علیرضا دبیر نیز در همین خصوص با اشاره به مراحل کارشناسی انجام شده درخصوص تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری افزایش میانگین ۲۰ درصد به کرایهها بود که دو کمیسیون بررسی کننده در شورای شهر رقم حداکثر ۲۰ درصد را در نظر گرفتند.
احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص گفت: موضوع مورد تاکید شورای شهر نظارت بر عملکرد سرویسها، کیفیت خودروها، صلاحیت رانندگان و مناسب بودن نرخها بوده است که مقرر شد توسط آموزش و پرورش و تاکسیرانی شهرداری تهران انجام گیرد.
وی با اعلام اینکه باید تمامی خودروهای سرویس مدارس برچسب شناسایی داشته باشند گفت: درخصوص سرویسهای مدارس هماهنگیهای لازم با راهنمایی و رانندگی انجام شده است.
دنیامالی همچنین از ثابت نبودن نرخهای تعیین شده خبر داد و گفت: این نرخها براساس مسافت تعیین میشود همچنین در این دوره نظارت بیشتری از سرویس مدارس صورت گرفته و مراقبتهای ویژه درخصوص سرویس مدارس دانشآموزان دبستانی و پیشدبستانی با هدف کاهش سوانح انجام میشود.
اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح در نهایت ۱۰ درصد از دانشآموزان را در بر میگیرد، گفت: با توجه به وسعت تهران آموزش و پرورش شهر تهران را برای ارائه خدمات سرویس مدارس به سه پهنه شمال، جنوب و مرکز تقسیم کرد.
ابوالفضل قناعتی نیز در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد دانشآموزان و دانشجویان از سایر وسایل حملونقل برای رسیدن به مراکز آموزشی خود استفاده میکنند باید مصوبه شورا را درخصوص ارائه بلیط اتوبوس و مترو به صورت نیمبها برای این قشر پیگیری شود.
در پایان بررسی این دستور جلسه میثم مظفر با ارائه گزارشی درخصوص عملکرد سازمان تاکسیرانی در سازماندهی سرویس مدارس گفت: شهرداری تهران به صورت داوطلبانه برای سازماندهی سرویس مدارس اقدام کرد و در سال گذشته از ۱۵ هزار سرویس مدرسه ۶ هزار سرویس توسط شهرداری سازماندهی شد.
وی تصریح کرد در این سازماندهی اطلاعات سرویسها و رانندگان آنها به صورت کامل ثبت و برچسب سازمان تاکسیرانی به عنوان تائیدیه سازمان تاکسیرانی به آنها ارائه شده است.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس خود دارای نقشی الگو مانند برای دانشآموزان هستند، اعلام کرد: با این دیدگاه سازمان تاکسیرانی رانندگان را موظف به طی کردن آموزشهایی در همین خصوص کرد و امروز رانندگان مورد تائید آموزشها را طی کرده و میکنند. وی از انتشار کارنامه هوشمند برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد و تصریح کرد: تمامی رانندگانی که این کارنامه را دریافت کردهاند مورد تایید آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی شهرداری تهران هستند.
مجتبی شاکری عضو روشندل و جانباز شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حملونقل دانشآموزان استثنایی گفت: درحال حاضر ۶ هزار نفر دانشآموز استثنایی در شهر تهران حضور دارند که پیش از این شورای شهر تصمیمی مبنی بر رایگان شدن سرویس مدارس آنها گرفته بود که میبایست مورد توجه قرار گیرد.
احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار پیگیری مصوبه شورای شهر به مناسبت روز عصای سپید توسط مجتبی شاکری شد و از شهرداری تهران خواست با توجه به تعداد کم این افراد این مصوبه را اجرایی کند.
وی با تأکید بر اینکه کمک به این قشر افتخاری برای مدیریت شهری است، اظهار داشت: در صورتی که این نیاز دانشآموزان استثنایی برطرف نشود آنها از درس خواندن باز میمانند؛ ضمن اینکه قانون نیز تکالیفی بر گردن مسئولین در این خصوص نهاده است.
احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ کل مدارسی که تحت پوشش ون بودهاند ۸ مدرسه بود که مقرر شد در سال ۹۴-۹۳ پنجاه و چهار مدرسه استثنایی به طور کامل تحت پوشش سرویس با خودروی ون به صورت رایگان قرار گیرد.