دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : 127857

چه کسانی دنبال مشارکت حداقلی در انتخابات هستند؟!

انتخابات مجلس دوازدهم که در اسفند ماه برگزارمی‌شود، انتخاباتی حساس و بحث انگیز از هر جهت خواهد بود. موضوع مشارکت حداکثری و حداقلی مردم همواره محل بحث و جدل بوده است، انتخابات امسال به دلیل رخدادهای سال گذشته حرف و حدیث‌هایی دارد اما شاهد هستیم بر خلاف توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری که همواره خواهان ایجاد فضا برای مشارکت بالا و حداکثری مردم هستند، عده‌ای از نمایندگان مجلس، کارگزاران دولت و برخی سیاسیون با حرف و رفتار خود بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند تا از این طرق مشارکت عمومی کاهش داشته باشد و آن ها بتوانند در یک فضای غیر رقابتی با اندک رأیی به مجلس راه یابند.
یکی از این آقایان، قاسم روانبخش عضو شاخص جبهه پایداری و نماینده مجلس است که اخیراً گفته؛ «ازشورای نگهبان می‌خواهم نمایندگانی که مخالف طرح صیانت بوده‌اند، رد صلاحیت کند!!»
این اظهارات غیر منطقی است چرا که هر نماینده‌ای حق اظهار نظر و رأی درباره طرح‌ها و لوایح مجلس را دارد، چنین حرف‌هایی تعمداً با نیت کاهش مشارکت مردم و عصبانیت آن‌ها زده می شود تا مردم با صندوق رأی قهر کنند. چنین نظرات غیرمنطقی این مهم را به ذهن متبادر می‌کند که آقایان پایداری بدنبال مشارکت پنج تا۱۰ درصدی هستند که یک بسته رای قطعی شده را برایشان به ارمغان بیاورد.
اینکه یک جریان در ظاهر سیاسی، در روز روشن و بطورعلنی خواهان حذف رقبایش است تا خود به قدرت برسد یک امرعجیب و بدعتی است که در دنیای سیاست بسیار نکوهیده تلقی می‌شود.
هرچند که مردم فهیم ما چنین نظریات مستبدانه و غیر منطقی را به پای نظام نمی نویسند و یقین دارند با تاکیدات رهبر انقلاب قطعاً فضا برای همه آحاد در پای صندوق‌های رأی مهیاست ولی جای شکر بسیار دارد که این گروه مثلا سیاسی تا زمان برگزاری انتخابات ماهیت واقعی خود را آشکار می‌سازد و آنگاه است که مردم با رأی خود قضاوت نهایی را انجام خواهند داد.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdchmqnzq23ni6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی