سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : 99907

آلزایمر خود خواسته!

می‌گویند باید آتش‌بس سیاسی برای جلوگیری از دوقطبی ایجاد شود، می‌گویند اصولگراها نمی‌خواهند آتش‌بسی را که اصلاحات می‌خواهد به آنها بدهند تا دولت بتواند کار کند اما انگار یادشان رفته که آغازگر حملات جناح خودشان و پاسخ دهنده است که اصولگرا‌‌هاست. در این زمینه از چهره‌های اعتدال‌گرا و اخلاق‌مدار هم گفت و گو می‌گیرند، که اتفاقا این رویه باعث بر هم خوردن تفکر جامعه درباره اعتدالی بودنشان می‌شود. مثلا روز گذشته یک مدرس حوزه علمیه قم به ایلنا در اینباره گفت: اعتماد ملی، آشتی ملی، وحدت ملی، آتش‌بس سیاسی، گفت‌وگوی ملی محتوایش یک چیز است و آن این است که بیاییم برای رفع مشکلات مردم و کشور کنار هم بنشینیم.
حجت‌الاسلام محسن غرویان درباره آتش‌بس سیاسی که از سوی برخی از چهره‌های اصولگرا مطرح می‌شود، گفت: معتقدم خود اصولگرایان هم این آتش‌بس سیاسی را نمی‌پذیرند.
این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه می‌توان با مذاکرات اختلافات را از بین برد، عنوان کرد: این بحث قابل کنترل است و می‌توان جلسات مشترکی بین دو جناح گذاشت تا مشکلات برطرف شود. همین که می‌خواهند تنش‌ها کم شود، می‌توان امیدوار بود.
غرویان تاکید کرد: با توجه به شرایط منطقه و فشار بیرونی که وجود دارد، می‌توان جدا از این بحث‌ها با تکیه بر روی مشترکات مانع دودستگی شد. دین و مردم عناصر اصلی نظام هستند که باید آنها در اولویت قرار بگیرند. همین که اصولگرایان این قدم مثبت را برداشتند می‌توان به آینده کشور امیدوار بود.
علی‌رغم محتوای مهم و تاکید بر رعایت انصاف و ایجاد همدلی اما برخی افراد خاص خوششان می‌آید دچار آلزایمر خودخواسته شده و همه مشکلات کشور را به گردن رقیب بیندازند، یادشان می‌رود که اولین آتش را خودشان گشودند و باعث تفرقه شدند، آنها بودند که مدام در تبلیغات انتخاباتی مردم را به دودسته تقسیم کردند و آنها را یا طرفداران پیشرفت و توسعه خواندند یا طرفداران بازگشت به عقب! خوب است که به فکر اتحاد افتاده‌ایم اما خوب‌تر می‌شود که با پذیرفتن اشتباهات خود (هر یک از جناح‌ها) بدون اتهام زنی این وحدت را ایجاد کنیم. بهتر است قبل از اینکه بخواهیم با تلاشی نا آگاهانه به طبل نفاق بیشتر بکوبیم با واقعی دیدن اتفاقات زمینه وحدت را در عرصه عمل ایجاد کنیم.

https://siasatrooz.ir/vdcd5n0n.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی