جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : 99968
نرم نبرد

از تعیین فاصله با دشمنان تا تشابه آل‌سعود به رژیم صهیونیست

فضای جنگ نرم از جمه فضاهای تازه برای ایجاد تلنگر و القای فکری به افکار عمومی است که اگر درست شناخته نشود می‌تواند فجایع عجیبی به بار آورد.
اما در کشورمان این فضا همانطور که در فواصل گذشته اشاره کردیم با پیشتازی دفتر مقام معظم رهبری پیگیری شده است. امروز نشریه خط حزب‌الله نیز باتشریح «۵ شاخص شناخت دوستان و دشمنان اتحاد» در این مسیر گام برداشته است و در مورد الزامات حفظ وحدت ملی، دوستان و دشمنان منتشر کرد. یکی از مطالب مطرح شده با اشاره به لزوم فاصله‌گذاری با دشمن خارجی و دشمن نفوذی در داخل بر اساس بیانات مقام معظم رهبری نوشته«این اتّحاد، آن‌وقتی آشکار و بارز خواهد شد که با دشمن، فاصله‌گذاری واضحی انجام بگیرد. یکی از چیزهایی که اتّحاد ملّت را زیر سؤال می‌برد و شبهه ایجاد می‌کند و اختلاف ایجاد می‌کند و اگر اختلافی هست آن را آشکار می‌کند، فاصله قرار ندادن با دشمن است؛ مراقبت شود. دشمن تنها در خارج از کشور نیست؛ گاهی ‌اوقات دشمن، داخل کشور هم نفوذ می‌کند. ... باید فاصله‌ خودتان را با اینها مشخّص کنید و اعلام بکنید که با اینها فاصله دارید؛ این یک ‌چیز لازمی است. بخصوص ما مسئولین در این زمینه بایستی خیلی جدّی و کوشا باشیم.»
محسن رضایی اما در همین مسیر درباره عربستان تحلیل‌هایی ارائه داده و در اینستاگرامش نوشته: «در مجلس ترحیم مرحوم نیری، نماینده مردم یمن گزارش تکان‌دهنده از وضعیت این کشور داد. او گفت که بر اثر حملات بمب‌افکن‌های سعودی در هشتصد روز، چهار هزار واحد مسکونی تخریب شده است، سی و دو هزار غیرنظامی از کودک و زن و مرد، شهید و مجروح شده‌اند. دویست و چهل هزار نفر بیماری وبا گرفته‌اند و تاسیسات، مدارس، مساجد و بیمارستان‌های بسیاری بمباران شده است. آل‌سعود، عربستان را به اسرائیل دوم تبدیل کرده است.»
حسین امیرعبداللهیان معاون پیشین عربی - افریقایی وزارت خارجه هم در صفحه شخصی توییتر خود نوشت:‌ «چهار کشور که امروز در کنار عربستان و علیه قطرند هم توسط سعودی، قربانی خواهند شد. ریاض دیگر تکیه‌گاه سیاسی خوب و قابل اعتماد برای اعراب نیست.» و به نوعی با این هشدارها خواسته مانعی برای ایجاد همراهی آل‌سعود که در انتها به نابودی مردم و حکومت‌های دنباله‌رو آل‌سعود منجر می‌شود داده باشد.
https://siasatrooz.ir/vdcaaono.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی