سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
کد مطلب : 128834

معجزه حضور مردم

برآیند انتخابات تا پیش از این، درصد پایین مشارکت را نشان می‌داد که البته درصد زیادی از آن به دلیل تأثیر گذاری گزارش‌ها، ‌تبلیعات و فضای سازی ‌رسانه‌های خارجی و برخی داخلی بود که برای کاهش مشارکت تلاش می‌کنند.
با وجودی که رسانه‌های پر تعداد خارجی با بهره گیری از ابزارهای به روز رسانه‌ای دنیا سعی دارند تا مشارکت در انتخابات 11 اسفند کاهش یابد اما در مقابل آنها رسانه‌های داخلی به ویژه رسانه‌های انقلابی و رسانه ملی با وجود کمبودها و ضعف‌هایی که دارد،‌ توانسته است درصد زیادی از تلاش دشمن را خنثی کند تا جایی که بر اساس نظری سنجی دقیق و معتبری که انجام شده 42 درصد مردم قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند و 30 درصد از مردم هنوز تصمیم نگرفته‌اند که با احتساب نیمی از مرددین میزان مشارکت به احتمال زیاد به 57 درصد خواهد رسید و نقشه دشمن به فنا خواهد رفت.
مردم نیازمند امید آفرینی و تشویق و ترغیب هستند و این امر با توجه به شرایط موجود اقتصادی باید از همین روزنه آغاز شود چرا که مسائل اقتصادی مهمترین انگیره برای مشارکت است. اکثر مردم ایران پای کار انقلاب و ایران اسلامی هستند اما در این میان اقشاری هم وجود دارند که شاید با انقلاب و نظام اسلامی زاویه داشته باشند اما دل در گرو ایران دارند و در این کشور زندگی می‌کنند و خود را محق مشارکت در مسائل سیاسی و اجتماعی می‌دانند و خود را از آن محروم نمی‌کنند.
قطعاً کاهش مشارکت مشکلات و گرفتاری‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را به کشور و جامعه تزریق می‌کند و همین مسئله برای مردم و افکار عمومی باید تبیین و تشریح شود.
این که در بزنگاهی همچون انتخابات به یاد تبیین و تشریح بیفتیم و سعی کنیم تا افکار عمومی به ویژه جوانان را آگاه کنیم، بسیار دیر هنگام است و این آگاه سازی‌ها باید در طول سال اتفاق بیفتد تا تأثیر مثبت خود را بر مردم بگذارد.
مسئولان و دست اندرکاران از یکسال گذشته می‌دانستند که در 11 اسفند ماه سال جاری انتخابات برگزار خواهد شد و به همین دلیل از همان زمان باید برنامه ریزی‌های لازم صورت میگرفت تا به دقیقه نود نرسد.
با دیدن فضای انتخاباتی کشور به راحتی می‌توان برداشت کرد که درصد زیادی از اقدامات ترغیبی، تشویقی و دعوت به مشارکت با عجله و کلیشه‌ای انجام شده است.
با این وجود باید توجه داشت که دشمن از ماه‌ها پیش فعالیت‌های ضد انتخاباتی خود را آغاز کرده و همچنان ادامه دارد. مردم باید در هر دوره آگاه شوند که در صورت کاهش مشارکت چه اتفاقی خواهد افتاد و چه بلایی سر کشور خواهد آمد.
همین تبلیغات و اقدامات ضد انتخاباتی دشمن اگر به درستی برای مردم باز شده و تبیین شود، خود می‌تواند در آگاهی مردم تأثیر گذار باشد.
چرا دشمن در صدد کاهش مشارکت مردم در انتخابات است؟ این پرسش باید از سوی دست اندرکاران، رسانه‌ها و مسئولان در ذهن مردم نقش ببنند و باعث درگیری ذهنی آنها شود و برای آن که به پاسخ دست یابد و تا ذهن او از آشفتگی بیرون بیاید،‌ برای رسیدن به پاسخ تلاش کند و در کنار آن روشنگری‌های رسانه‌های داخلی می‌تواند پاسخ را در اختیار افکار عمومی قرار دهد. رهبر معظم انقلاب در این زمینه به خوبی این مسئله را تبیین و آگاه سازی کرده‌اند.
ایشان فرمودند؛«دشمنان میدانند که اگر چنانچه حضور مردم ضعیف بشود و کشور ضعیف بشود، آن وقت میتوانند کشور را دچار ناامنی کنند، دچار تروریسم کنند، کشور را جولانگاه تروریست‌ها قرار بدهند؛ این در صورتی است که کشور ضعیف بشود، و پشتوانه‌ی حضور مردم در کشور کم‌رنگ بشود.»
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیداری دیگر گفته‌اند«مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات. اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان میدهد، این انگیزه‌ ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان میدهد؛ انگیزه‌ ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت می‌کند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی می‌رسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل می‌شود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند.
https://siasatrooz.ir/vdcdsj0foyt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی