جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : 129308

کلاس درس امروز

در هفتمین ماه از نسل کشی در غزه، آمریکا شاهد ابعاد جدیدی از اعتراضات مردمی به جنایات صهیونیست‌ها و حمایت‌های دولتمردان آمریکا از این کشتارهاست. در تحولی قابل توجه دانشجویان در اکثر دانشگاه‌های آمریکا اقدام به برگزاری تجعات و چادرزدن‌های حمایتی از فلسطین کرده‌اند که با سرکوب‌گری پلیس همراه شده است.
تحولات این روزهای آمریکا بیانگر چند نکته کلید است: نخست آنکه موج گسترده حمایت دانشجویی از غزه را باید دستاوردی بزرگ برای مقاومت فلسطین در عرصه افکار عمومی در برابر رژیم صهیونیستی دانست که در کنار دستاوردهای نظامی، امری مهم برای فلسطین است بویژه اینکه سران غرب با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ همواره به دنبال توجیه جنایات صهیونیست‌ها و محکوم کردن مقاومت فلسطین بوده‌اند چنانکه اکنون نیز این رسانه‌ها صرفا گوشه کوچکی از اعتراضات دانشجویی را به نمایش می‌گذارند و با حاشیه سازی به دنبال اهمیت زدیایی از تجمعات هستند.
دوم آنکه تجمعات دانشجویی در آمریکا آن هم در شرایطی که دولت و کنگره آمریکا 26 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی اختصاص داده اند، بیانگر شکاف میان اهداف ساختار حاکم بر این کشور بر مردم است که اثرات آن را در انتخابات آتی آمریکا و ریزش شدید محبوبیت بایدن می توان مشاهده که حتی می‌تواند شکست وی و دموکرات‌ها در انتخابات را به همراه داشته باشد.
سوم آنکه نوع واکنش دولت آمریکا به اعتراضات دانشجویی از یک سو نشانگر تهی بودن ادعاهای آزادی بیان در غرب است و از سوی دیگر بی اهمیت بودن خواست و دیدگاه مردم برای دولتمردان این کشورها را آشکار می سازد. واکنش سرکوب‌گرایانه به اعتراضات دانشجویی این سوال را در اذهان ایجاد می‌کند که چگونه سران غرب با ادعای ازادی بیان و حق پرسشگری و مطالبه گری دانشجو، به دخالت درامور سایر کشورها پرداخته و نسخه آشوب و اغتشاش را تجویز می‌کنند حال آنکه دانشجویان در جوامع غربی حق اعتراض به نسل کشی در غزه را نداشته و با اتهاماتی همچون یهودستیزی بازداشت و مجازات می‌شوند. رفتارهای این روزهای غرب در قبال اعتراضات دانشجویی بار دیگر ماهیت دروغین غرب را بر همگان آشکار ساخت و نشان داد که این کشورها نه تنها حق سخن گفتن از آزادی بیان و حقوق بشر را ندارند بلکه به سرکوب آزادی های مشروع فردی و حمایت از رژیم کودک کش و نسل‌کشی در غزه باید مورد بازخواست قرار گیرند.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcawon6a49nue1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی