سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد مطلب : 129147

مسئولیتی که بر زمین مانده

یکی از محورهای طراحی شده از سوی حامیان تروریست‌ها و تهدید کنندگان امنیت ملی کشورها با ابزار تروریسم عادی انگاری این حملات تروریستی با کلید واژه‌هایی همچون مخلفان دولت مرکزی، حق خواهان، عدالت جویان ضد تبعیض، رنج کشیدگان قومیتی و دینی و.... می‌باشد. نمود عینی این رفتارها را در عملکرد محافل رسانه‌ای و سیاسی غرب از جمله فارسی زبانان معاند مبنی بر عادی انگاری جنایات گروه‌های تروریستی همچون جیش الظلم، کومله و... تشکیل می‌دهد چنانکه این عادی انگاری و حتی حمایت از تروریست‌ها در حملات روزهای اخیر تروریست‌ها در مرزهای جنوب شرقی ایران می‌توان مشاهده کرد.  
نکته مهم در قبال این حملات تروریستی مسئولیت جمعی کشورهای همسایه در مبارزه با تروریسم است. شواهد امر نشان می‌دهد که دشمنان امنیت منطقه سالهاست که به دنبال ناامنی سراسری در منطقه می‌باشند که صرفا شامل ایران نمی‌شود بلکه کشورهای افغانستان، پاکستان، چین، آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه را در بر می‌گیرد. بر اساس همگرایی میان کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم در حوزه امنیتی و اقتصادی امری بس مهم می باشد. دشمنان منطقه در کنار طراحی برای تجزیه و چندپاره سازی کشورها در لوای حمایت از تروریسم و جدایی طلبان، به دنبال اهداف کلان اقتصادی و توسعه‌ای نیز می‌باشند که محور آن را نیز برهم زدن طرح یک کمربند یک جاده هستند. طرحی که می‌تواند رونق و ثبات اقتصادی بسیاری برای منطقه و نقش آفرینی آن در معادلات جهانی را رقم زند که در قالب شمال جنوب مناطقی همچون سواحل مکران و منطقه ازاد چابهار و بنادر پاکستان نقشی بس موثر را ایفا می‌کنند حال آنکه دشمنان توسعه منطقه و انحصارگران نظام سرمایه داری با بهره گیری از تروریسم به دنبال مقابله با این طراحی هستند که وحدت همسایگان مولفه‌ای مهم در برابر این توطئه خواهد بود.
حوادث تروریستی راسک و چابهار و... هر چند که با اقتدار نظامی و انتظامی و یکپارچگی ملت ایران همچون گذشته با شکست مواجه شد اما این امر نافی مسئولیت بین‌المللی و جهانی در مبارزه با تروریسم و حامیان آن نمی‌باشد. اسناد و مدارک غیر قابل انکار نشانگر حمایت و تسلیح  و تجهیز گروه‌های تروریستی از القاعده و داعش گرفته تا منافقین، جیش الظلم و... همه و همه دست ساخت آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که برای ناامن سازی و نابودی سایر کشورها طراحی و به کار گرفته شده‌اند. بر این اساس هر چند که کشورهایی همچون ایران همواره مبارزه کننده با تروریسم هستند اما سازمان‌های بین‌المللی نیز مسئولیتی غیر قابل انکار در مسیر این مبارزه دارند که حمایت از مبارزان واقعی با تروریسم، برداشتن تحریم‌ها که مانعی بزرگ بر سر ادامه این مبارزه است، محکوم سازی فعالیت‌های تروریستی، بازخواست آمران و عاملان اصلی تروریسم که به وضوح نام آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی در ردیف‌های بالای این لیست مشاهده می‌شود، مقابله با رسانه‌هایی که به ترویج و حمایت از تروریسم می‌پردازند و... تنها گوشه‌ای از این مسئولیت بین‌المللی است. اجرایی شدن در خواست سفیر ایران در سازمان ملل که در پی حمله تروریستی موسوم به جیش العدل (جیش‌الظلم) در سیستان و بلوچستان ایران از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدامات شنیع را به شدت محکوم و تدابیر مناسب در راستای تعهدات خود در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند می‌تواند گامی مقدماتی در تحقق این مسئولیت جهانی باشد.
نکته قابل توجه آنکه نقش آشکار غرب و صهیونیست‌ها در حملات تروریستی در عملکرد رسانه‌های غربی از جمله فارسی زبانان معاند در پردازش این حوادث تروریستی و تحولات 6 ماه اخیر غزه قابل مشاهده است چنانکه رسانه‌هایی همچون بی بی سی در حالی لحظه به لحظه حمله تروریستی مذکور را با محوریت تطهیر و مشروعیت بخشی به جیش الظلم پوشش دادند که همین رسانه‌ها به سانسور شدید خبری روز جهانی قدس در سراسر جهان پرداخته و با نمایش صرف این راهپیمایی در ایران تلاش نمودند تا انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین را به ایران نسبت دهند در حالی که همزمان با ایران در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی روز قدس با حضور گسترده مردمی برگزار شد. این رویکرد رسانه‌ای سندی آشکار بر تروریسم رسانه‌ای غرب به عنوان مکمل تروریسم مسلحانه است که جهان را هدف قرار داده است که مقابله با آن مسئولیتی جهانی در جهت مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت پایدار در جهان است.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcba9b8zrhb58p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی