پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : 102693

نگرانی از وضعیت حقوق‌بشر در امارات

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در امارات اعلام کرد، دولت این کشور آزادی‌بیان را سرکوب، زندانیان را شکنجه و به کارگران بیگانه ستم می‌کند و تبعیض علیه زنان قائل است و قوه قضاییه زیر نظر قوه مجریه و سازمان‌های امنیتی فعالیت می‌کند.
گزارش مذکور پنجم ژانویه آماده شده و احتمال می‌رود در بیست و نهمین نشست کمیسیون حقوق بشر در ۱۵ تا ۲۶ همین ماه بررسی شود. در این گزارش درباره آزادی‌بیان آمده است، به محض اظهار نظر و انتقاد از برخی نهادها، اشخاص زندانی و محاکمه می‌شوند. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بازداشت افراد بیرون از چارچوب قانون تنها به بهانه تروریست بودن آنها و ارتکاب جنایت‌ها علیه امنیت کشور را محکوم کرد. طبق این گزارش، امارات برای اعتراف گرفتن از زندانیان آنها را شکنجه کرده و از مراقبت‌های پزشکی محروم می‌کند.
این نهاد خواهان آزادی احمد منصور، فعال حقوق بشر شد واز اینکه دولت امارات به خاطر اظهارنظر و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر او را مورد اذیت و آزار قرار دهد، ابراز نگرانی کرد. این سازمان همچنین خواهان آزادی "اسامه نجار" و "تیسیر نجار" از زندان و ناصر بن غیث از دانشگاه شد. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، دادگاه‌های امارات استقلال ندارند.

https://siasatrooz.ir/vdci3razpt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی