شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : 129062
در ماه رمضان صورت گرفت؛

استفاده بهینه از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مردم در دستگاه قضا

مسوولان قوه قضاییه در ماه رمضان فصل جدیدی از خدمت رسانی به هموطنان را آغاز کرده و با استفاده بهینه از ظرفیت مساجد به سراغ حل مشکلات مردم رفتند.
استفاده بهینه از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مردم در دستگاه قضا
به گزارش خبرگزاری مهر ماه مبارک رمضان معروف است به ماه مهمانی خدا، از همین روست که مساجد به عنوان خانه‌های امن الهی مورد استقبال بیشتر مردم از اقشار مختلف قرار می‌گیرد.
 
مکانی که امیرالمؤمنین (ع) در مسجد کوفه برای قضاوت قرار داده بود، نشان دهنده این است که مسجد از ابتدای تشکیل جامعه اسلامی، پناهگاه مردم، برای امور دینی، اجتماعی، سیاسی و قضائی آن‌ها بوده است.
 
این روزها برخی مساجد، کشور مرکزی شده‌اند، برای ملاقات‌های مردمی مسئولان قضائی، خبرهای مربوط به حضور مسئولان قضائی را که در رسانه‌ها دنبال کنیم به خبر حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، در مساجد برای ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها می‌رسیم.
 
مسجد یک واحد اجتماعی کوچک است که به عنوان یک نماد و نمونه عینی حاکمیت ارزش‌های اسلامی باید مرجع حل مشکلات مردمی در جامعه اسلامی قرار گیرد.
 
حضور رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضائی در مساجد برای رسیدگی به مشکلات مردم، اتفاق مبارکی است که مدت‌ها از سوی مسئولان کشور مغفول مانده بود.
 
پیگیری خبرهای حضور رئیس قوه قضائیه در مساجد نشان می‌دهد این سنت حسنه و رویه انقلابی، روندی است که از سوی وی در سال گذشته احیا شده است.
 
رئیس عدلیه نه تنها طی سال گذشته و در روزهای پایانی اسفندماه و حتی تعطیلات نوروزی شخصاً در مساجد حضور پیدا کرده است و به مشکلات مردم رسیدگی کرده است، بلکه سال گذشته به مقامات و مسئولان قضائی نیز برای حضور در مساجد و اجتماعات مردمی و رسیدگی بدون واسطه و مستقیم به مسائل و مشکلات مردم دستوراتی صادر کرده است.
 
اخبار مربوط به حضور مسئولان قضائی در مساجد کشور نشان می‌دهد، در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه، مسئولان دستگاه قضائی طی سال گذشته و ایام ماه مبارک رمضان، در اقصی نقاط کشور در مساجد حضور پیدا کردند و برای حل مشکلات مردم به صورت مستقیم با آن‌ها ارتباط گرفتند.
 
حضور بدون تشریفات و بدون برنامه رئیس قوه قضائیه در مساجد و دستور ایشان به حضور مسئولان قضائی در مساجد برای رفع مشکلات مردم، کاری جهادی و در راستای گره گشایی از امور مردم است.
 
مردمی که برای رفع مشکلات خود به به مساجد و درگاه خداوند روی می‌آورند قطعاً شایسته بهره‌مندی از خدمات جامعه اسلامی و مسئولان برای گره‌کشایی از امور خود هستند.
 
لازم است سایر مسئولان کشوری نیز از این حرکت ارزشمند رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضائی الگو بگیرند و در کنار سایر راه‌های موجود از گفتگوی بی‌واسطه، بی‌ریا و خالصانه با مردم در مساجد نیز غافل نماند و از این ظرفیت در جهت شنیدن صدای مردم برای برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به آن‌ها استفاده بهینه کنند و قدم‌های جدی‌تری برای حل مشکلات مردم بردارند.
https://siasatrooz.ir/vdch-wnzi23nivd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی