سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
کد مطلب : 118311

از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه خبر؟

از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه خبر؟

رئیسی: می‌توان سالی یک میلیون مسکن ساخت

نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که کدام وعده‌اش در دولت او زودتر از بقیه وعده‌ها و در چه بازه زمانی محقق می‌شود؟ گفت: مسکن از دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان و زوج‌های جوان است و ما تلاش می‌کنیم با تولید مسکن هم این دغدغه و هم مسأله جمعیت را حل کنیم چرا که مانع بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان، نبود مسکن مناسب است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: من به جوانان گفته‌ام که آنها ازدواج کنند، ما هم ساخت مسکن برایشان را از همان روز نخست دولت پیگیری می‌کنیم و فکر می‌کنم بشود طی ۴ سال، ۴ میلیون مسکن ساخت. وی تأکید کرد که قوه قضاییه به فساد رحم نمی‌کند، اما نباید اجازه داد اصلاً فساد و معوقات بانکی به وجود بیاید و تسهیلات به افراد ناصالح پرداخت شود یا به‌جای تزریق به بخش تولید، مسکن و ازدواج به سوی دلالی و سوداگری برود تا مجبور به برخوردهای قضایی باشیم و علاج همه اینها در دولت است.

رضایی: نباید اجازه داد اشتباهات دولت‌های گذشته تکرار شود

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت باید در ساماندهی بازارها دخالت کند اما مداخلات قیمتی نداشته باشد؛ اگر این رابطه دولت با اقتصاد و بازار، تنظیم نشود فساد به وجود خواهد آمد.
محسن رضایی در جمع فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: من برای میتینگ و زینت المجالس دانستن اتاق‌های بازرگانی و اصناف به اینجا نیامده‌ام. من با شما درد مشترک دارم. کیک اقتصاد ایران کوچک شده است؛ دهه ۹۰، دهه فرصت‌های ازدست‌رفته است، در این دهه میانگین رشد اقتصادی کشور صفر و تورم ۲۴ درصد بوده است. در سه سال اخیر تورم تجمعی ۱۱۰ درصد بود اما حقوق کارگران و کارمندان به‌ترتیب ۶۰ و ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: نباید اجازه داد اشتباهات دولت‌های گذشته تکرار شود. رضایی خاطرنشان کرد: مذاکرات را ادامه خواهیم داد؛ آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند. تعامل با قدرت‌های بین‌الملل نیاز به اهرم دارد، اهرم «ایران منطقه‌ای» است. وی ادامه داد: دولت باید در ساماندهی بازارها دخالت کند اما مداخلات قیمتی نداشته باشند؛ اگر این رابطه دولت با اقتصاد و بازار، تنظیم نشود فساد به وجود خواهد آمد. وی افزود: ایران را کانون غذای ۵۰۰ میلیون نفر اطراف‌مان خواهیم کرد و ما اشتراکات فراوانی با همسایگان داریم. در اتحادیه آسیای جنوب غربی، ایران می‌تواند هاب غذا باشد. وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از وعده‌ها را زودتر عملیاتی خواهید کرد، گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را بیش از هر وعده دیگری محقق خواهم کرد. از مفت‌خورها و غارتگران بیت‌المال حمایت نشود، می‌توان به مردم یارانه داد. ما اهل وعده بدون عمل نیستیم، ما دولت اقدام و تحول شکل خواهیم داد.

همتی: فرایند شایسته گزینی را تقویت می‌کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نظام گزینشی کنونی را ضد توسعه می‌دانم و برای تقویت فرآیندهای شایسته‌گزینی شفاف و بدون تبعیض اولویت قائلم‌.
عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تاراندن سرمایه‌های انسانی از عرصه مدیریتی کشور، مانعی بزرگ در مسیر توسعه است و تنگ‌نظری‌ها و گزینش‌های تبعیض‌آمیز راه را بر تنفس ساختار تصمیم‌سازی کشور بسته است.
وی گفت: من نظام گزینشی کنونی را ضد توسعه می‌دانم و برای تقویت فرآیندهای شایسته‌گزینی شفاف و بدون تبعیض اولویت قائلم‌.

قاضی زاده هاشمی: از دو قطبی‌های احمقانه بگذریم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کل انتخابات به تغییر مدیران تبدیل شده گفت: باید از دعواهای سیاسی و دوقطبی‌های بی دلیل و احمقانه فاصله بگیریم.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای حل مشکلات مردم داریم، گفت: چیزی که اصلاحات را نهادین، پایدار و بنیادین می‌کند، تغییر ساختار نظامات اداری کشور است. وی افزود: فقط داشتن چند برنامه و انجام چند جابجایی در مدیران کفایت نمی‌کند. امروز کل انتخابات به تغییر مدیران تبدیل شده به طوری که گروه دوستی افراد جدید جای گروه دوستی افراد قبل را می‌گیرد.قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: امروز هم شاهد برخی از این دوقطبی سازی‌ها هستیم که برخی به جای اینکه درباره برنامه‌های خودشان صحبت کنند یا تحقق برنامه سایرین را بررسی کنند به حواشی می‌پردازند.

جلیلی: می‌توان معطل نفت نماند و ارز‌آوری کرد

سعید جلیلی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: می‌توان از کشاورزی،‌ پتروشیمی،‌ برق و معدن تا سال ۱۴۰۴ چند ده میلیارد فقط ارزآوری داشت و معطل نفت نماند. وی افزود؛ در این خصوص برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و از روز اول دولت آن را اجرا خواهیم کرد.

مهرعلیزاده:‌ بایستی چرخه مدیریتی ۴ دهه اخیر را تغییر بدهیم

مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری با اشاره به این که اغلب اعضای انتخابی کابینه دولت من برای مردم ناشناخته‎اند، گفت: از جوانان متعهد و آشنا به مسائل و تکنیک‎های روز استفاده می‎کنم.
وی با تأکید بر این که موانع تولید را حذف می‎کنم افزود: امیدوارم تا پایان امسال، نرخ تورم را از ۴۶ درصد فعلی به زیر ۳۰ درصد و تا پایان دولت تک رقمی کنیم.
مهر علیزاده گفت: قول می‌دهم ریالی از ریاست جمهوری حقوق نگیرم. وی همچنین وعده داد؛ یارانه‌های ۵ دهک پایین جامعه را ۵ برابر می‌کنم.

انتصاب قائم مقام و مسئول امور بانوان ستاد انتخاباتی زاکانی

در احکام جداگانه‌ای، قائم مقام و مسئول امور بانوان ستاد انتخاباتی زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری منصوب شدند.
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در احکامی، قائم مقام و مسئول امور بانوان ستاد انتخاباتی خود را منصوب کرد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در احکام جداگانه جواد تاجیک را به قائم مقامی ستاد انتخاباتی و خانم دکتر شهیده جهانیان را مسئول امور بانوان ستاد خود منصوب کرد.

https://siasatrooz.ir/vdccs4qss2bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی