دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴
کد مطلب : 128970
هشدار دوباره آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل

اوضاع شمال نوار غزه فاجعه بار است

اوضاع شمال نوار غزه فاجعه بار است
آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ضمن ابراز نگرانی از تبعات ممانعت از ورود کمک های زمینی به غزه، هشدار داد که گرسنگی بر سراسر این باریکه جغرافیایی سایه افکنده است.
 آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد: اوضاع شمال نوار غزه فاجعه بار است و به رغم درخواست های مکرر، همچنان از ورود کمک های زمینی جلوگیری می شود.این نهاد اضافه کرد: ورود کمک های انسانی به نوار غزه و برقراری آتش بس فوری برای نجات جان ساکنان این منطقه ضروری است.
کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی نیز گفت: در پنج ماه تجاوز وحشیانه به نوار غزه، کارمندان سازمان ملل هم در امان نبوده اند.«فلیپ لازارینی» اضافه کرد: در این مدت ۱۶۰ کارمند آنروا جان خود را از دست دادند؛ ۱۵۰ مقر این آژانس آسیب دید و بسیاری از مدارس به طول کامل ویران شد.وی افزود: بیش از ۴۰۰ آواره پناه گرفته در مقرهای سازمان ملل متحد جان خود را از دست دادند.لازارینی بیان کرد: ده ها کارمند آنروا بازداشت و در بازداشتگاه های اسرائیلی شکنجه شده اند.وی تصریح کرد: در این جنگ، سازمان ملل متحد به طور کامل نادیده گرفته و با بی احترامی کامل روبرو شده است.کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی گفت: پس از جنگ باید درباره همه این جنایت ها تحقیق شود و عاملان آن مجازات شوند.
همچنین سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی در نوار غزه با اشاره به وضعیت بحرانی این بیمارستان اعلام کرد که امکانات برای رسیدگی به مجروحان وجود ندارد و اغلب بیمارستان‌های مجاور این بیمارستان از کار افتاده‌اند.درحالی که بیمارستان‌های نوار غزه در سایه تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها و محاصره سنگینی که موجب اتمام همه امکانات پزشکی و بهداشتی و دارو و ... شده، یکی پس از دیگری از کار می‌افتند، صبح امروز سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که طی چند ساعت گذشته بیش از 37 جسد و 118 زخمی به این بیمارستان منتقل شد.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی متناقض حمله اسرائیل به رفح را «خط قرمز» خواند اما در عین حال گفت که به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و دفاع از این رژیم، حیاتی است.خبرنگار ام.اس.ان.بی.سی در مصاحبه‌ای که بامداد یکشنبه پخش شد، از بایدن پرسید: خط قرمز شما برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چیست؟ آیا خط قرمزی دارید؟ مثلا، آیا حمله به رفح یک خط قرمز است؟
رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد: این یک خط قرمز است. اما هرگز قصد ندارم اسرائیل را کنار بگذارم. دفاع از اسرائیل هنوز هم امری حیاتی است. بنابراین، خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم ارسال همه تسلیحات را قطع کنم زیرا گنبد آهنین وجود ندارد که از آنها حفاظت کند.بایدن با اشاره به شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در پی جنایات رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل «نباید در نتیجه تعقیب حماس ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را بکشد.»اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار پرداخت زکات و صدقه در ماه رمضان برای حمایت از غزه شد.اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای خواستار پرداخت زکات و صدقه در ماه رمضان به‌منظور تامین غذا و دارو برای کودکان و زنان نوار غزه شد که از ماه‌ها پیش شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه هستند.ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که کشتی «ژنرال فرانک اس بسون» به منظور احداث یک اسکله موقت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه راهی شرق دریای مدیترانه شده است.سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه دریا کشتی بسون پایگاه «لانگلی اوستیس» در ایالت ویرجینیا را ترک کرده و در مسیر شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است.خبر دیگر آنکه دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی نروژ پس از افزایش فراخوان ها برای تحریم همه جانبه رژیم اسرائیل، تصمیم به توقف همکاری با دانشگاه های این رژیم گرفتند.هزاران نفر در رم، پایتخت ایتالیا و شهر برلین، پایتخت آلمان با شرکت در تظاهرات، توقف نسل کشی در غزه را خواستار شدند. یک رسانه عبری با اعتراف به دروغ بودن ادعاهای موساد درباره عدم تمایل حماس برای رسیدن به توافق تبادل اسرا اعلام کرد طرفی که در مذاکرات کارشکنی می‌کند، اسرائیل است.درحالی که در سایه کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ یک از مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه در پاریس و دوحه و قاهره به نتیجه نرسیده است، روزنامه عبری معاریو اعلام کرد: آنچه موساد درباره عدم تمایل حماس برای انجام معامله تبادل اسرا تبلیغ می‌کند، صحت ندارد.
این رسانه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه کزارش داد: اگر کسی تا امروز در مذاکرات کارشکنی کرده باشد آن، طرف اسرائیلی است.معاریو در ادامه تاکید کرد که زمان درحال گذر بوده و به زودی مذاکرات هم بی‌فایده می‌شود؛ زیرا دیگر هیچ گروگانی (اسرای اسرائیلی در غزه) باقی نخواهد ماند.پیش از این حسام بدران در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال هشدار داد که تنش‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی بدون رسیدن به توافق جامع آتش‌بس، آرام نمی‌شود. جنبش حماس آماده ادامه مذاکرات بوده و هرگز توقف مذاکرات را اعلام نکرده است و بیش از هر طرف دیگری بر توقف این جنگ تاکید دارد.شمار زیادی از کودکان فلسطینی در نوار غزه برای توقف جنگ و نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی و رفع محاصره همه جانبه این باریکه، تجمع اعتراضی برگزار کردند. خبر دیگر آنکه پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو را به شدت سرکوب کرد.شمار زیادی از اسرائیلی‌ها با برپایی تظاهراتی در شهر تل آویو و بستن خیابان ایالون، خواستار انحلال فوری کابینه نتانیاهو شدند.
https://siasatrooz.ir/vdcefv8z7jh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی