دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴
کد مطلب : 128971

جان بی‌ارزش شده از‌بس چهارشنبه‌سوزی دارد!

جان بی‌ارزش شده از‌بس چهارشنبه‌سوزی دارد!
یک نفر بر اثر انفجار فوت کرد، 3 نفر هنگام ساختن مواد محترقه جان باختند، 2 نفر دستان خود را از دست دادند، یک خانواده پسر خود را که در خانه مشغول ساخت نارنجک بود از دست داد و داغدار شد. پس نوجوان 13 ساله کور شد و...
همه این اتفاقات هر سال تکرار می‌شود و رسانه‌های کشور نیز آنها را منتشر می‌کنند تا شاید بر روی افکار عمومی، خانواده‌ها و آنهایی که دست به ساخت و فروش مواد محترقه می‌زنند و آنهایی که استفاده می‌کنند اثر بگذارد و دست از اقدامات خطرناک خود بردارند.
فردا شب یک چهارشنبه سوری دیگر در راه است، ‌شب چهارشنبه سوری در آیین باستانی ایرانی‌ها روزی برای شادی و جشن اما چند سالی است که این جشن‌ها بیراهه کشیده شده و تبدیل به صحنه جنگ شده است و هر سال پیش از فرا رسیدن آن روز پیش درآمد چهارشنبه سوری با تلفات و صدمات زیادی از راه می‌رسد تا به شب چهارشنبه سوری برسد. مسئولان و نهادهای امدادی هم همواره هشدارهای لازم را به خانواده‌ها و مردم داده‌اند اما گوش شنوایی برای آن نیست.

هشدار اورژانس نسبت به افزایش فوتی‌ها و زخمی‌های چهارشنبه سوری
رئیس اورژانس کشور نسبت به افزایش مصدومان و آسیب دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور هشدار داد و گفت که از ابتدای اسفندماه تاکنون ۲۷۵ تن در این حوادث مصدوم شده و هفت تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.
جعفر میعادفر دراین زمینه گفت: آمارهای مرکز EOC اورژانس کشور نشان می‌دهد که از ابتدای اسفندماه تاکنون در مجموع ۲۸۲ تن در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری دچار آسیب شده اند که از این تعداد ۲۷۵ تن مصدوم شده و هفت تن نیز جان خود را از دست داده‌ند.
وی با بیان اینکه شمار آسیب دیدگان و موارد فوتی تا به امروز به ترتیب، ۱۸ و ۱۷ درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد گفت: همچنین امسال ۲۴ مورد قطع عضو، ۱۰۱ موررد آسیب به چشم و ۱۳۰ مورد سوختگی را نیز داشتیم که این موارد به ترتیب چهار، ۲۸ و ۳۱ درصد رسد را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.
رئیس اورژانس کشور استان‌های آذربایجان شرقی با ۶۱ مصدوم و یک فوتی، تهران با ۵۴ مصدوم و دو فوتی و آذربایجان غربی با ۲۸ مصدوم و چهار فوتی را دارای بیشترین آسیب دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در کشور تا امروز اعلام کرد و گفت: متاسفانه هفت نفر از آسیب دیدگان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستن بستری هستند.
میعادفر از مردم خواست که نکات و توصیه‌های ایمنی در مورد چهارشنبه سوری را جدی بگیرند. هر سال هم که به پایان خود می‌رسد، آمار تلفات و صدمات چهارشنبه سوری افزایش می‌یابد.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در پی انفجار مواد محترقه در یک خانه مسکونی در تهران یک نفر فوت و ۹ نفر مصدوم شدند.
بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس نیز در این باره گفت:حادثه آتش سوزی (انبار مواد محترقه) ظهر دیروز در تهران در محدوده منطقه زیر پل ری بازارچه نائب السطنه روی داد و این حادثه ۱۰ مصدوم داشت و ۴ آمبولانس ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل اعزام شد. یک نفر نیز بر اثر انفجار جان خود را از دست داد.
شتاب برخی برای استقبال از مرگ آن هم از نوع دردناکش تعجب برانگیز است در حالی که می‌توان شب چهارشنبه سوری را به یک خاطره خوش و خوب تبدیل کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcfecdyyw6d01a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی